Dakić na Venecijanskom bijenalu: Predstavljanje historijskog naslijeđa Zenice
Tim povodom danas je u Muzeju savremene umjetnosti Ars Aevi predstavljen projekt paviljona BiH na Venecijanskom bijenalu 2019. godine. Na konferenciji su govorile umjetnica Danica Dakić, kustosica Anja Bogojević i v.d. direktorica Ars Aevija Izela Kešmer.
Direktorica Kešmer je izrazila veliko zadovoljstvo zbog toga što će upravo umjetnica Danica Dakić predstavljati našu zemlju na Venecijanskom bijenalu, te da je to bio logičan slijed.
"Ovo je nastavak saradnje s umjetnicom Dakić te na taj način nastavljamo promovirati kolekciju Ars Aevi", rekla je direktorica Kešmer.
Kustosica Anja Bogojević je govorila ispred tima koji je odabrao koncept predstavljanja paviljona BiH: "Poziv za ovu saradnju je bio izazov. Radujemo se zbog saradnje s Danicom Dakić. Ovo je zapravo nastavak naše saradnje iz 2012., što je stvorilo bazu, temelj za nove saradnjičke prakse i projekte poput ovoga".
Navedeno je da rad Zenica – Trilogija, autorice Danice Dakić, koji će premijerno biti prikazan na Bijenalu, nastao je u saradnji s fotografom Egbertom Trogemannom, producenticom Amrom Bakšić Čamo, kompozitorom Bojanom Vuletićem te protagonistima iz Zenice i Sarajeva.
FOTO: Radiosarajevo.ba: Danica Dakić, Anja Bogojević i Izela Kešmer
"Umjetnički projekt Danice Dakić Zenica – Trilogija, bavi se bosanskohercegovačkom realnošću, istražujući historijsko, kulturno i industrijsko naslijeđe grada Zenice iz perioda jugoslavenskog modernizma u poslijeratnoj Bosni i Hercegovini. Polazeći od lokalnog konteksta, uz korištenje za njenu umjetničku praksu karakteristične mikronaracije, Danica Dakić propituje historijsko naslijeđe modernizma, od Bauhausa do utopijskih paradigmi međunarodne moderne i socijalističkog modernizma“, rekla je kustosica Bogojević.
Navedeno je i da uspostavljanjem poetičkog odnosa prema stvarnosti, projekt aktivira utopijski potencijal modernizma koji asocira na ideju "totalnog teatra“ i historijskog naslijeđa Bauhausa: odnos pozornica/publika, čovjek/grad i čovjek/mašina.
Zenica – Trilogija propituje javni prostor, njegovu pripadnost i granice. Projekt se bavi društvenom i individualnom odgovornošću u savremenom bosanskohercegovačkom društvu opterećenom (neuspjelim) tranzicijskim i političkim procesima, pasivnošću i kulturom "ovisnosti" poslijeratnog okruženja, u kojemu su gotovo svaki čin preuzimanja individualne odgovornosti, kao i ideja o pojedincu kao aktivnome graditelju šire društvene zajednice, osuđeni na neuspjeh.
Zajedno s protagonistima, Dakić propituje (ne)mogućnost tranzicije između utopije i distopije, između prošlosti i budućnosti, napomenuli su iz tima Ars Aevija o radu koji će biti predstavljen na 58. Venecijanskom bijenalu.
Umjetnica Dakić je rekla da se ovdje radi o jednom saradničkom projektu u kojem će učestvovati internacionalni tim s kojim godinama sarađuje. Spomenula je nama poznata imena s kojim sarađuje, no nije željela navoditi protagoniste iz Zenice i Sarajeva.
"Projekt je još u fazi produkcije, bit će predstavljen premijerno na Venecijanskom bijenalu te je ne bih da išta odajem. 'Zenica – Trilogija' je projekt kojem se svi radujemo jer aktivira to šta sve ljudi mogu da postignu kada sarađuju zajedno što je važno za naše društvo", navela je Danica Dakić.
Odlazak bosanskohercegovačkog tima na Venecijansko bijenale podržali su: Ministarstvo kulture i sporta Federacije Bosne i Hercegovine, čija je stručna komisija i donijela odluku o izboru kulturne institucije koja će predstavljati BiH u Veneciji 2019. godine, Ministarstvo civilnih poslova Bosne i Hercegovine i Fondacija za kinematografiju Sarajevo.
Danica Dakić obrazovanje je stekla na Akademijama u Sarajevu, Beogradu i Düsseldorfu. Umjetnička praksa Danice Dakić seže od videa i filma do fotografije i instalacije. Sudjelovala je u brojnim grupnim izložbama uključujući Documentu 12 u Kasselu (2007.), Istanbulsko bijenale (2003. i 2009.), Bijenale u Sydneyu (2010.), Liverpoolski bijenale (2010.), Bijenale u Kijevu (2012.), Marseille-Provence, evropska prijestolnica kulture (2013.), Bijenale u São Paulu (2014.) i Bijenale u Cuenci/Ekvador (2016.). Radovi joj se nalaze u javnim muzejskim kolekcijama i u Centru Pompidou (Pariz), Fondaciji Generali (Beč/Salzburg), Muzeju suvremene umjetnosti MACBA (Barcelona), muzeju mkh (Kassel), Nacionalnom muzeju NMNM (Monaco), muzeju CAPC (Bordeaux), te u kolekciji Muzeja savremene umjetnosti Ars Aevi i Umjetničkoj galeriji Bosne i Hercegovine u Sarajevu.
***
U dosadašnjim izdanjima Venecijanskog bijenala, ispred muzeja Ars Aevi predstavilo se nekolicina bh. umjetnika. Naime, nakon prve internacionalne promocije Ars Aevija, 1993. godine, na 47. Bijenalu 1997. godine u Veneciji je inaugurirana značajna izložba djela, kojima su najznačajniji savremeni umjetnici postali osnivači Kolekcije Ars Aevi, potom na 49. Venecijanskom bijenalu 2001. godine, predstavljeni su radovi Anura Hadžiomerspahića u okviru specijalnog programa Centralne izložbe, dok je 2003. godine BiH prvi put sudjelovala na Venecijanskom bijenalu kao zvanični Paviljon u UNESCO-ovoj Palati Zorzi, gdje su prikazani radovi četiri bh. umjetnika (Maja Bajević, Jusuf Hadžifejzović, Nebojša Šerić Šoba i Edin Numankadić), dok je rad Damira Nikšića prikazan u sklopu Centralne izložbe. Godine 2009. Ars Aevi je sudjelovao i na 53. Venecijanskom bijenalu u okviru kolateralnih/sporednih događaja, Ars Aevi se odlučio predstaviti s jednim od najznačajnijih bosanskohercegovačkih savremenih umjetnika Bracom Dimitrijevićem. Kao specijalni program Venecijanskog bijenala, Grad Venecija je 2013. godine odlučio da obilježi 20 godina od formiranja Projekta Ars Aevi dodjeljujući prostor Arsenale di Venezia, Tesa 105. u kojem su predstavljeni po jedan umjetnik iz do sada formiranih kolekcija uz arhitektonske projekte Renza Piana.
Predstavljanje Bosne i Hercegovine na Venecijanskom bijenalu 2019. godine bit će prvi internacionalni nastup Ars Aevija nakon osnivanja Javne ustanove 2018. godine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.