Matthias Arter i Sarajevska filharmonija uz maestra Kulenovića predstavili zahtjevan program
Sarajevska filharmonija održala je koncert na kojem je predstavljen neobično koncipiran program sastavljen od baroka, savremene muzike i jednog djela koje ove godine, kao i orkestar, slavi stogodišnjicu.
Pišu: Maja Baralić Materne i Vesna Andree Zaimović
Kao solista nastupio je Matthias Arter, oboista koji je je poznat i po tome što širom svijeta predstavlja novi instrument nazvan - lupofone (lupophone).
Namirite se na vrijeme: Trgovine u Federaciji BiH neće raditi ni u nedjelju, ali ni u ponedjeljak
Publika u Sarajevu sinoć je imala priliku čuti ovaj instrument u punom kapacitetu, u izvedbi savremene kompozicije Wotan II čiji je autor i solista gost Sarajeva Matthias Arter.
Inspiraciju za ovo djelo, autor je pronašao u Wagnerovoj operi Tristan i Izolda. Pisano savremenim jezikom, ovo djelo pokazalo je sve zvučne mogućnosti instrumenta lupofon. Široki opseg instrumenta omogućio je i velike tonske skokove koji su, inače, manje uobičajeni za duvačke instrumente.
Kao što je ranije primijetio dirigent Slaven Kulenović, Wotan II je veoma zahtjevan, kako za orkestar, tako i za publiku. Pisano u avangardnom slogu, ovo djelo je u svom punom zvuku bilo dobro prihvaćeno među publikom koja ga je nagradila aplauzom.
Matthias Arter predstavio je još jednu svoju kompoziciju - Aquarell na Bachov Ricerkar a 6. Ovo je savremeni pogled autora na slavno Bachovo djelo. Arterova intervencija je, osim aranžmana, i izmiještanje dijela orkestra u ambijent, visoko na galeriju dvorane Narodnog pozorišta Sarajevo. Tako se dobio veoma neobičan, mogli bismo reći 'božanski' zvučni utisak.
Arter se pokazao i kao sjajan solista na oboi u izvedbu originalnog Bacha - Koncerta za obou i kamerni orkestar. Uvrštavanje ovog djela u program bilo je pravo osvježenje jer sarajevska publika nema baš često priliku čuti muziku baroka.
U maniru ranog 18. stoljeća, ovo djelo efektno izvedeno je u stajaćoj postavci kamernog orkestra, što je bila još jedna neobičnost sinoćnjeg konceta.
Izvedba kompozicije Tanzsuite Bele Bartoka zaokružila je program na simboličan način, jer se radi o djelu koje je 'vršnjak' našeg orkestra, napisano 1923. godine.
Maestro Slaven Kulenović, šef dirigent u jubilarnoj godini Sarajevske filharmonije, s lakoćom je vodio orkestar u predstavljanju zahtjevnog programa. Sinoćnjim nastupom pokazali su i da su orkestar zvučnih boja.
Hvala Matthiasu Arteru što je s publikom u Sarajevu podijelio svoju umjetnost.
Sljedeći koncert Sarajevske filharmonije planiran je za 17. mart, a kao solista dolazi nam Stefan Milenković.
Petak, 24. februar 2023. u 20 sati
Narodno pozorište Sarajevo
- M. Arter: Aquarell on Bach's Ricercar a 6
- J. S. Bach: Koncert za obou i gudače u F-duru BWV1053R
- M. Arter: Wotan II za lupofon i kamerni orkestar - praizvedba
- B. Bartók: Tanzsuite
MATTHIAS ARTER, oboa i lupofon
SLAVEN KULENOVIĆ, dirigent
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.