Katarina, Amir i Ivan - sjajna solistička trojka u novom izvođenju opere Tosca
Opera Narodnog pozorišta Sarajevo predstavila je sinoć, pred prepunom dvoranom, svoju prvu repertoarsku premijeru u ovoj sezoni - operu Tosca.
Tosca je izrazit primjer italijaskog verizma i muzička drama u punom smislu. Tu je kompozitor Giacommo Puccini svojim muzičkim idejama slijedio napetu dramsku radnju u kojoj nalazimo bijeg iz zatvora, ljubomoru, strast, politički progon, bezuvjetnu ljubav, policijsku torturu, ubistvo, strijeljanje i očaj. Kao podloga za libreto poslužila je istoimena drama čiji je autor Victorien Sardou glavni ženski lik namijenio slavnoj glumici Sarah Bernardt.
Puccinijeva Tosca danas je nezaobilazna na repertoarima velikih opernih kuća i predstavlja jednu od najizvođenijih, ali i najomiljenijih opera. Na sarajevskoj sceni ovo je osma postavka, realizirana u potpunosti uz domaće soliste i ansambl.
Izdat nalog za hapšenje Benjamina Netanyahua i bivšeg ministra odbrane Yoava Gallanta
Dirigent Ivo Lipanović, čest je gost ove pozornice, omiljen među pubikom i cijenjen među izvođačima. Na sinoćnjoj premijeri svojim je rukama suptilno kontrilirao i vrlo uspješno realizirao muzičku izvedbu u kojoj sudjeluju orkestar Sarajevske filharmonije, Hor Opere NPS, članovi dječijeg hora Superar i plejada solista.
Gostujući redatelj Goran Golovko odlučio se na moderniji pristup, vizualno pročišćen i lišen dekora, koristeći samo rekvizite ključne za tok radnje. Na toj ideji zasnovana je i scenska izvedba Ivana Lovrenovića, čiji je glavni element kutija otvorena prema publici. Ovakvo scenografsko rješenje imalo je i svoju akustičku prednost, jer je kutija poslužila kao zvučna 'školjka'.
Sva raskoš prepuštena je solistima i njihovoj interpretaciji, koji su na premijeri uistinu podarili vrhunsku umjetnosti. Noseću trojku predstave, klasični dramsko-muzički trougao između sopranistice i tenora koji se vole, i basa koji tu ljubav želi uništiti, iznijeli su sjajni Katarina Kikić Marić, Amir Saračević i Ivan Šarić. Kao predstavnici mlađe generacije, a ipak s dugim stažom u brojnim prethodnim naslovima, pokazali su veliku scensku zrelost, dramsku ubjedljivost i vokalnu perfekciju. U njihovoj međuigri osjetila se povezanost, međusobno povjerenje i dobro poznavanje jedni drugih
Za Katarinu Kikić Marić ovo je najveća uloga do sada, a kroz Toscu nam je podarila istinsku ljepotu svog glasa i svježinu scenskog izraza. U rasponu od lirskog prvog čina do dramom nabijenog drugog i trećeg, iskazala je lepezu različitih raspoloženja i vokalnih boja.
Visoki kvalitet izvedbe podarili su nam i solisti u sporednim ulogama, poglevito Denis Isaković i Ivica Šarić. Hor Opere uz dječije glasove iz hora Superar podario nam je nezaboravnu scenu Te Deum na kraju prvog čina, koja je samo jedan od brojnih iznimnih momenata sarajevske Tosce zbog kojih će se pamtiti.
Prvo se premijerno izvođenje dogodilo davne 1948., drugo 1958., treće 1970., četvrto 1991., peto 1997. a potom obnovljena je 2002. i 2005. godine.
Ljetopis Sarajevske opere pamti imena niza prvakinja sopranistica: Ljerka Šimić, Mira Štor, Ana Ivanišević, Vanda Gerlović, Radmila Todorvska, Radmila Smiljanić, Milica Buljubašić, Amila Bakšić. Bilo je i gostujućih opernih umjetnica iz nekoliko zemalja, kao i česta gostovanja tenora i baritona/basova u ulogama Marija Kavaradosija i Barona Skarpije. (Zapisao Halid Kuburović)
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.