Boško i Admira dobili dostojanstvenu posvetu kroz novi balet Romeo i Julija

5
Vesna Andree Zaimović
Boško i Admira dobili dostojanstvenu posvetu kroz novi balet Romeo i Julija
Foto: Velija Hasanbegović, NPS / Scena iz baleta Romeo i Julija

Na sceni Narodnog pozoršta Sarajevo u srijedu 29. marta upriličena je premijera nove baletne predstave na redovnom repertoaru. 

Balet Romeo i Julija, na muziku Sergeja Prokofjeva, u ovom novom ruhu postavljen je na koreografiju italijanskog koreografa Davida Bombane. Ovo je peto uprizorenje poznatog Prokofjevljevog baleta u historiji Narodnog pozorišta Sarajevo, nakon 1957, 1965, 1986 i 2011. godine.   

Davide Bombana poznat je sarajevskoj publici po predstavi Mare Nostrum koja je imala premijeru u NPS prije 11 godina. I u ovom slučaju ostao je dosljedan svom koreografskom rukopisu koji se bazira na elementima savremenog baleta. Osim što je bazirana na Šekspirovom predlošku, predstava sadrži motive istinite priči o Bošku i Admiri koji su poginuli prilikom pretrčavanja mosta na Vrbanji, u pokušaju da izađu iz opkoljenog Sarajeva.

Predstava se otvara upečatljivom scenom u kojoj je uprizorena poznata dokumentarna fotografija ubijenih Boška i Admire. Nad preminulim tjelima dvoje mladih njihove majke u očaju oplakuju smrt. Ova scena svojom razarajućom tugom ima snagu univerzalnog antiratnog simbola i posvete hiljadama uzaludnih smrti.  

Koreograf i redatelj Bombana prilično je slijedio obrise Šekspirove tragedije, predstavljajući je kroz klasični slog niza baletnih brojeva/prizora. Likovi su plastično isprofilirani, koreografijom su potkrijepljeni karakteri i emocije, te je radnju lako pratiti. 

Scena iz baleta Romeo i Julija
Foto: Velija Hasanbegović, NPS : Scena iz baleta Romeo i Julija

Sveopći je utisak da su baletni ansambl u cjelini, a tako i solisti pojedinačno, dobro slijedili koreografske zamisli, uprkos tome da je to iziskivalo priličan iskorak iz  okvira klasičnog baleta unutar kojeg se pretežno izražavaju. Svjedočili smo potpunoj predanosti svakog pojedinačnog lika na sceni. 

Elementi modernog baleta dobar su način osavremenjavanja tragične ljubavne priče, čemu u prilog idu i efektna svedena scenografija i izvrsni kostimi. S obzirom da je Bombanina predstava već bila postavljena u Firenci i drugim gradovima Italije, elementi scenografije i kostimi stigli su u Sarajevo zajedno s koreografom.  

Velika je šteta što je značajan trud koji su autorski tim i izvođači uložili u ovu produkciju bili oskrnavljeni lošom reprodukcijom snimljene muzičke podloge. Svi akteri produkcije, kao i mnogobrojna publika, bili su žrtve zastarjelog i lošeg razglasa u vlasništvu Narodnog pozorišta Sarajevo. Pleminita muzika Sergeja Prokofjeva i umjetnička dostignuća prikazana na premijeri to naprosto ne zaslužuju. Zato i s ove adrese treba uputiti apel nadležnima u Kantonu Sarajevo da se problem zvučne opreme u krovnoj teatarskoj kući u državi treba što prije riješiti. 

Na sinoćnjoj premijeri zablistali su Tamara Ljubičić i Oleg Karatsev, a večeras, na prvoj reprizi, u naslovnim ulogama će se predstaviti Nataša Gaponko i Boris Vidaković. Nakon toga, sljedeće igranje Romea i Julije planirano je za 29. april.

Scena iz baleta Romeo i Julija
Foto: Velija Hasanbegović, NPS : Scena iz baleta Romeo i Julija

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (5)

/ Povezano

/ Najnovije