Otkrivena veza između prehrane bogate holesterolom i raka debelog crijeva

Otkrivena veza između prehrane bogate holesterolom i raka debelog crijeva
Pixabay / Ilustracija
Novo istraživanje Univerziteta California moglo bi objasniti vezu prehrane bogate holesterolom i raka debelog crijeva jer je na miševima utvrđeno da masne stanice ubrzavaju podjelu stanica čime potiču brzinu rasta tumora.

Naučnici su otkrili da povećanje nivoa holesterola kod miševa rezultira bržom diobom crijevnih matičnih stanica što omogućava tumorima da se formiraju mnogo brže.

Istraživanjem je na molekularnom nivou otkriven mehanizam koji se skriva iza te pojave i pomoći će razvoju novih lijekova za rak debelog crijeva jer će se naučnici usmjeriti na potragu za lijekovima koji će ometati funkcioniranje toga mehanizma.

Rezultate istraživanja naučnici s medicinskog fakulteta californijskog univerziteta objavili su u časopisu Cell Stem Cell.

"Uzbuđeni smo što smo otkrili da holesterol utječe na rast matičnih ćelija u crijevima a što pak više od sto puta ubrzava stvaranje tumora. Dok je veza holesterola u prehrani i raka debelog crijeva već dobro utvrđena niko do sada nije objasnio koji se mehanizam skriva iza toga", kaže voditelj studije Peter Totonoz.

Naučnici su povećali udio holesterola u matičnim crijevnim ćelijama nekih miševa uvodeći više masnoća u njihovu prehranu. Kod drugih miševa naučnici su promijenili gen koji regulira fosfolipide, glavnu vrstu masnoće u ćelijskim stijenkama, što je potaknulo ćelije da same stvaraju više holesterola.

U obje skupine povećala se sposobnost diobe matičnih ćelija. S porastom nivoa holesterola kod životinja njihove su se ćelije sve brže dijelile izazivajući da se tkivo koje oblaže njihov probavni sustav širi i da se njihova crijeva produže. Te su promjene značajno ubrzale formiranje tumora u njihovim crijevima.

Tim s Univerziteta u Los Angelesu istražit će igra li molekularni put kojeg su otkrili sličnu ulogu u ubrzavanju rasta drugih tumora.