Kako voditi ugodnu konverzaciju

Radiosarajevo.ba
Kako voditi ugodnu konverzaciju

Kako voditi ugodnu konverzaciju? Kako voditi neobavezne razgovore na prijemima, domjencima, prilikom formalnih i neformalnih druženja. Postoje ljudi koji su umjetnici u 'minglanju' i 'chatanju', ali i oni koji se boje skupova ovakve vrste iz bojazni da neće znati šta da kažu u određenom trenutku. 

Za umijeće vođenja kvalitetne konverzacije treba prakse, no najvažnije je naučiti da se opustite i uživate u razgovoru sa sugovornikom.

Fokusirajte se na sugovornika, a ne na sebe!
Preduvjet za kvalitetnu konverzaciju je zainteresiranost za drugu osobu. Pritom se postavite sami sebi pitanje na što ste fokusirani tokom razgovora – na sebe ili na drugu osobu, piše Inoptimum.com .

Mnogi se trude zainteresirati druge za sebe, umjesto da budu zainteresirani za druge. Takav stav već u samom startu dovodi do propuštanja biti koja se želi postići kroz komunikaciju, a to je – učiniti je zanimljivom i ugodnom. Pričanje o sebi može biti zanimljivo nama, ali drugoj strani može biti vrlo dosadno, pogotovo ako se radi o iznošenju životne priče (druga stvar je ako je sugovornik zainteresiran za našu životnu priču! ).

Opšte teme
Važno je imati na umu koliko smo bliski sa osobom sa kojom razgovaramo. Ukoliko se radi o formalnom prijemu na kojem se upoznajemo sa ljudima koje ranije nismo poznavali, postoje neka zlatna pravila.

Prilikom upoznavanja podarite osobi ugodan osmijeh, a njeno ime kasnije nastojte nekoliko puta ponoviti u razgovoru - kako biste ga zapamtili.

U razgovoru je najbolje držati se opštih tema, a jedna od omiljenih je gostoprimstvo domaćina i pohvale događaju. Razgovor potom može preći na dnevne aktuelnosti, vremenske prilike, hranu koja je poslužena...

Suviše lične teme, kao što su političko ili religijsko opredjeljenje, godine ili zdravstveno stanje - bolje je ostaviti po strani. Radije otvorite teme kao što su hobiji, sport, knjige, muzika, savjetuje Mienmagazine.com

Pravilo je - što se površnije poznajemo s ljudima, teme trebaju biti općenitije. 

Krajnji cilj ovakvih razgovora je pronalaženje zajedničkih tema. Iako se razgovori na prijemima mogu smatrati za neobavezne - njihov rezultat mogu biti dugotrajna prijateljstva iliuspješna poslovna suradnja. Zato zapamtite zlatno pravilo fokusiranja na sugovornika, naučite slušati druge, ali nemojte biti naporni.  

Neugodne šutnje
Najčešće situacije koje stvaraju nelagodu u konverzaciji su neugodne šutnje ili razgovor o nepoželjnim temama. Te situacije upravo su rezultat neprikladno odabranih pitanja koja možemo postaviti osobi. Takve situacije je najbolje izbjeći tako da se svjesno promijeni tema.

Svoj vokabular uvijek prilagodite dobi sugovornika i situaciji u kojoj se konverzacija odvija. Npr. ako razgovarate s tinejdžerom možete upotrijebiti opušteni stil i više žargona, a ukoliko razgovarate s poslovnim ljudima koristite  profesionalni rječnik i pomnije birajte riječi.

Kad osjetite da je komunikacija došla kraju, pozdravite se s drugom osobom, nasmiješite se, zahvalite na ugodnom razgovoru i 'odminglajte' dalje. 

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije