Kako se najveći svjetski gradovi nose s problemom zagađenog zraka

Radiosarajevo.ba
Kako se najveći svjetski gradovi nose s problemom zagađenog zraka

Sarajlije, ali i građani drugih gradova širom Bosne i Hercegovine, ovih se dana guše u zagađenom zraku.

Koncentracija polutanata u zraku iznad je svih graničnih vrijednosti te je Sarajevo prije nekoliko dana pariralo i Pekingu, najzagađenijem svjetskom gradu.

Većina najzagađenijih gradova na svijetu nalazi se u Aziji, i to mahom u Kini, Indiji, Pakistanu i Iranu.

Ono po čemu se gradovi u ovim zemljama razlikuju od BiH je izvor zagađenja. Dok su u Bosni i Hercegovini glavni izvori zagađenja zraka domaćinstva i drugi objekti koji se zagrijavaju na kruta goriva, industrijska postrojenja, termoelektrane i saobraćaj, u najvećim gradovima Azije mnogo veći problem su saobraćaj, industrija i građevinska prašina.

U zapadnim zemljama, opet, problem većinom dolazi od saobraćaja.

Jedan od zagađenijih evropskih gradova - Pariz, tako je nedavno bio primoran uvesti par - nepar sistem vožnje.

Britanci se protiv onečišćenja bore dodatnim nametima na automobile koji zagađuju te subvencioniranjem prodaje i kupnje automobila koji voze na alternativni pogon. 

U Kini je čak i državni parlament raspravljao o problemu zagađenja.

Kineski proizvođač električnih automobila, Kandi, pokrenuo je program iznajmljivanja i dijeljenja vozila kao dio strategije masovne upotrebe automobila na električni pogon, kako bi se u budućnosti smanjilo zagađenje zraka u velikim gradovima te zemlje.

Mexico City je još 1989. godine uveo pravilo prema kojem je autima zabranjeno saobraćati jedan dan u sedmici, koji se određuje po broju registracije.

Stockholm je 1996. godine prosto zabranio sva vozila koja ne zadovoljavaju određene standarde vožnje gradom.

London je 2003. uveo naplatu za zagušenje saobraćaja od pet funti koja se naplaćivala od svakog vozila u centru grada.

Berlin je 2008. godine zabranio sva vozila na dizel-pogon bez odgovarajućeg konvertera.

Pariz je, osim par - nepar sistema, u septembru također bio primoran zabraniti sva vozila u centru gradu, osim autobusa, taksija i vozila hitnih službi.

Bogota je uvela sistem gdje je tokom najvećih gužvi automobilima zabranjeno saobraćanje dva dana u sedmici, a što se određuje po registraciji.

New Delhi je nedavno u potpunosti zabranio sav saobraćaj u gradu kako bi barem malo smanjili zagađenost. Većina zvaničnika taj dan je na posao došla na biciklima, kako bi građane ohrabrili u korištenju ovog prijevoznog sredstva.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije