Sinonim za radničku klasu i punk: Kako su "martinke" ostale popularne i nakon 60 godina

1
Radiosarajevo.ba
Sinonim za radničku klasu i punk: Kako su "martinke" ostale popularne i nakon 60 godina
Foto: YouTube/Screenshot / Doc Martens i dalje relevantan u subkulturama

Britanski brend cipela izdržao je test vremena u posljednje 64 godine. Ono što je prvobitno započelo kao posao sa čizmama za radnu odjeću, prevazišlo je trendove kroz decenije - od punk stila 90-ih, hipsterske Tumblr ere 2010-ih do današnje kulture uticaja, pa čak i radnog mjesta.

Na ovogodišnjem Fast Company Innovation Festivalu, kreativna agencija SS+K, koja je dio M&C Saatchi grupe, ugostila je razgovor s globalnim kreativnim direktorom Doc Martensa Darrenom Leonom Mckoyem kako bi razgovarali o tome šta brend čini kultnim i zašto su "ružne cipele" postale klasik.
 
Naslijeđe ima više veze s jednostavnošću nego s trendom, kaže Mckoy. "Ja sam osoba koja je opsjednuta sa DNK kodom brenda," rekao je na događaju. Ostati vjeran DNK kodu brenda Doc Martensa njegov je prioritet kao kreativnog direktora i putokaz koji koristi u svakom novom projektu u kompaniji. Tako se brend održava godinama, rekao je, zajedno s nekoliko drugih ključnih faktora:

Mckoy je rekao da "uvijek postoji iskušenje" da se brend gurne u nove prostore.

Horor u Srbiji: Sin odsjekao glavu majci

Horor u Srbiji: Sin odsjekao glavu majci

Kroz vrijeme koje je proveo s drugim brendovima kao što su Adidas i North Face, naučio je da kompanije ne moraju uvijek skočiti na trend kako bi ostale relevantne. Stevie Archer, glavni kreativni direktor SS+K, istakao je da se ciklusi trendova danas zatvaraju mnogo brže nego prethodnih godina. Ljeto je uhvatilo dovoljno snage da preduzeća naprave tematske bilborde u julu, da bi "skromni" trendovi zavladali nekoliko sedmica kasnije.

Bolje od kupovnih osvježivača: Stavite ovu namirnicu u ormar i odjeća će vam stalno mirisati

Bolje od kupovnih osvježivača: Stavite ovu namirnicu u ormar i odjeća će vam stalno mirisati

Strategija koja izdržava test vremena je da se kupci educiraju i da se osvježe njihova sjećanja na priču o porijeklu brenda, rekao je Mckoy.

Uobičajeno je da kompanije osjećaju pritisak da inoviraju i pokušaju uvesti novi proizvod, ali Mckoy je rekao da je naučio pitati isplati li se. Ako se žele napraviti promjene, one ne moraju biti radikalne, dodao je. Doc Martens održava promociju svojih klasičnih cipela, 1460 i Jadon čizama i 1461 Oxford mokasina. Brend eksperimentira s različitim vrstama kože i možda mijenja stil, ali u suprotnom drži istraživanje i razvoj minimalnim, rekao je.

Dok je bio u posjeti, Mckoy je ispričao da je posjetio trgovinu u New Yorku. Rekao je da ako brend nije voljan da vidi svoje kupce lično, onda "gubite svoje vrijeme". Posjeta radnji najjednostavniji je način da dobijete uvid i inspiraciju direktno od kupaca, kaže on - kako stiliziraju cipele, šta traže i kako su u interakciji s brendom.

Mckoy je također preporučio da se pogleda šta rezonuje kod mlađih generacija jer su oni i kupci i dobri prediktori onoga što će odjeknuti u bliskoj budućnosti. Rekao je da brend ima veliki tim zaposlenih u Gen-Z-u i da stalno prikazuje raznoliku paletu mladih ljudi koji nose cipele u svakodnevnim okruženjima na svom Instagramu, kao što su parkovi, festivali ili jednostavno šetnje ulicom.

Uspješnim preduzećima je potreban dobar proizvod, ali za brendiranje je potrebno dobro intelektualno vlasništvo. Kada posjetite Doc Martens prodavnicu, zidovi su joj crni, baš kao i boja kože s potpisom. Slike na njegovom Instagramu su mješavina zrnastih videa, filtera toplih tonova i svijetlih blic fotografija ljudi koji hodaju ulicom, sjede na betonskim stepenicama i okupljaju se u urbanoj gužvi. Mckoy kaže da sve to doprinosi intelektualnoj svojini brenda, ili gruboj, vintage atmosferi koja je svojstvena kada kupci razmišljaju o brendu.

Brendovi koji uspijevaju su oni koji nikada ne gube iz vida odakle dolaze. Mckoy je tokom panela ponovio da se Doc Martens uvijek vraća svojoj srži. Doc Martens je 1940-ih bio simbol pobune i napornog rada. Postao je sinonim za radničku klasu, britansku kulturu i ličnu snagu, a sve to ostaje relevantno i danas. "Vratite se onome što vaš brend čini posebnim”, rekao je. "Ne zaboravite to.”

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije