Priprema za praznike je već počela: Kako je hit Mariah Carey postao bezvremenski božićni klasik?
Sada postoje tri stvari koje su sigurne u životu: porezi, smrt i da će svakog decembra, "All I want for Christmas" Mariah Carey, biti neizbježan.
Bilo da ste u trgovačkom centru ili na kancelarijskoj zabavi, bilo da slušate radio ili prazničnu streaming playlistu, znate da je praznična sezona počela kada čujete prve note Careyine klasične pjesme. Izdan prije 30 godina, All I Want for Christmas is You ugurao se u panteon božićnih standarda zajedno sa Blue Christmas, Rockin' Around the Christmas Tree i It's Most Wonderful Time of the Year.
Pjesma je bila relativno skroman hit kada je prvi put izašla 1994. godine, zauzevši 12. mjesto na Billboardovoj zbirci svih žanrova Radio Songs u Sjedinjenim Državama i drugo u Ujedinjenom Kraljevstvu i Japanu. To je trebao biti kraj priče.
Akcija "Fair Play": Određen pritvor Saši Kozomari
Ali "All I Want for Christmas" je da se svake praznične sezone vraćao jači i popularniji. Pjesma je sada na vrhu top lista u preko 25 zemalja, uključujući SAD i Veliku Britaniju, i službeno je okrunjena najboljom prazničnom pjesmom svih vremena na osnovu komercijalnog izvođenja Billboarda 2023. Uspjeh i kulturna otpornost All I Want for Christmas je zapanjujuća. Što postavlja pitanje: zašto je (i kako) Careyjeva voljena pjesma postala sinonim za Božić kao i sam Djed Mraz?
"U najosnovnijem smislu, to je tako zabavna pjesma", kaže dr. Brittnay L Proctor, profesorica medijskih studija i popularne kulture u The New School, New York. "Ako razmislite o kanonu božićne muzike, mnoge od tih pjesama nisu baš zabavne." Za dr. Proctora, All I want for Christmas is You je "uzeo ideju o božićnom standardu i preokrenuo je" tako što je "bez napora spojio elemente gospela, R&B-a i popa" na "srdačan, zabavan način koji je iskoristio ovo ideja božićnog duha". Ili kako muzička spisateljica Kate Solomon kaže za BBC, to je "savršena pop pjesma koja je slučajno božićna"
Postoji još jedan ključni, često zanemaren, element ovog svečanog klasika koji pomaže da se objasni njegova udica u društvu: uvod.
U trajanju od 50 sekundi, Careyjev spor i melizmatičan vokal ne stvara samo osjećaj neizvjesnosti, već, kako Sloan sugerira, osjećaj "da ulazite u novi prostor". Kada se zvona saonica i bubnjevi aktiviraju na kraju uvoda sa "trojnim ritmom", to zvuči "kao konj u galopu ili vožnja saonicama... to je najava da nećemo samo ući u svijet ove pjesme, ali ovaj sezonski svijet koji se izdvaja od ostatka svega što slušate." Zvučno, sve što želim za Božić je tvoje predstavljanje uvodi u praznični period za mnoge od nas. Zbog toga ima smisla da se uvod u pjesmu nalazi na istaknutom mjestu u svakom Careyinom spotu za "Vrijeme je! ".
Iznad svega, međutim, All I Want for Christmas is You pogađa mnoge jer je to pjesma o nadi i optimizmu u posebno doba godine. Stihovi govore o svemu što Carey ne želi jer ona želi samo jednu osobu. Za Solomonovu, "Božić je takođe vrijeme optimizma i All I want for Christmas is You je da ti to ima u velikim količinama. Vibra je vesela i romantično je povezana sa skoro svakim ko je ikada bio zaljubljen. Pesma živi u tom trenutku nade i mogućnost da dobijete sve što želite."
2019. godine, Carey je konačno ispunila svoju božićnu želju kada je pjesma dospjela na broj jedan na Billboard Hot 100 u Sjedinjenim Državama. Ali se zadržao u srcima bezbrojnih slušalaca mnogo prije toga. Carey se možda nije uspjela označiti kao Kraljica Božića, ali bezgranična popularnost All I Want for Christmas is You znači da će ona dugo vladati svake praznične sezone.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.