Naučnici tvrde: Mutacije stvorile potpuno novi uzorak na krznu mačaka

Naučnici tvrde: Mutacije stvorile potpuno novi uzorak na krznu mačaka
Foto: Futurism / Upoznajte nove salmiak mačke

Pažnja, mačkoljupci!

Istraživački tim identificirao je novu vrstu mačke koja ima tipično preslatko lice i uzorak krzna crno-bijele tzv. smoking (tuxedo) mačke, ali s razlikom: krzno na leđima ove mačke počinje jednom bojom na dnu, kao što je npr. crna, a vrh postupno postaje bijel — što je je uzrokovano jedinstvenom mutacijom.

Istraživački tim — sastavljen od naučnika i zagovornika dobrobiti životinja — otkrili su ovu novu mačku u studiji objavljenoj ranije ovog mjeseca u časopisu Animal Genetics i zbog njene neuobičajene boje dali su joj ime ime salmiak, prema popularnom finskom "slanom slatkišu".

Nijemci napravili veliku reportažu iz Sarajeva: Ko će u BiH za koga navijati?

Ova mačka je prvi put uočena 2007. godine u centralnoj Finskoj, gdje su ljudi primijetili lokalne mačke s ovom posebnom dlakom. Osim posebnog uzorka na leđima, mačke su obično imale bijele ili gotovo bijele repove, a oči su im bile žute ili zelene. Smatralo se da su možda neplodne zbog relativno niske učestalosti ove vrste krzna - sve dok ljudi nisu otkrili da i salmiak mačke također kote leglo preslatkih mačića.

Za studiju su uzeli krv od pet udomljenih mačaka i proveli DNK test na četiri mačke, koji nije otkrio nikakve genetske mutacije povezane s krznom. Zatim su izvršili sekvenciranje cijelog genoma za dvije mačke, a ovaj je korak otkrio brisanje onoga što se zove KIT gen, koji može kodirati hoće li se bijela boja pojaviti u mačjoj dlaci (naučnici su također povezali varijacije u KIT genu s šarama kod raznih životinja poput konja i miševa).

"Ukratko, usporedni podaci od drugih vrsta i analiza segregacije genotipa podupiru novootkriveno brisanje regije KIT kao potencijalnog uzroka salmiak boje dlake kod mačaka", zaključuju istraživači.

Znači li ovo super genetsko istraživanje da će ova mačka osvojiti upis u online registre mačaka s rodovnikom kao što je The International Cat Association? Samo će vrijeme će pokazati.