Naučnici tvrde da bi vanzemaljci već mogli znati da postojimo

Naučnici tvrde da bi vanzemaljci već mogli znati da postojimo
Foto: Pexels / Ilustracija

Unatoč našim najboljim naporima u skeniranju neba u potrazi za znakovima izvanzemaljskog života, dosad nismo imali uspjeha.

Naučnici su ponudili nekoliko teorija o razlozima za to. Godine 1950., italijansko-američki fizičar Enrico Fermi je poznato ukazao na nesrazmjer između činjenice da još nismo naišli na izvanzemaljski život i očigledne vjerovatnosti da on postoji negdje u ogromnom univerzumu.

Ali evo ideje koja okreće ovu paradigmu: možda gledamo problem na pogrešan način, s obzirom da neki astronomi sada sugeriraju da su nas vanzemaljci možda već primijetili, iako mi ostajemo nesvjesni njih, piše Futurism.com.

Cvijanović se obraća u UN, optužila Schmidta da je "kolonijalni guverner": Govorila i o rezoluciji

Kontrola na zemlji

Prvo, ako postoji inteligentni izvanzemaljski život, ne bi imali posebnih teškoća uočiti nas.

Već preko stoljeća, ljudska vrsta je dala do znanja svoje postojanje emitirajući radio signale u svemir bez zadrške. Kako izvještava BBC, to posebno vrijedi za razdoblje između 1900. i Drugog svjetskog rata, kada su radio odašiljači morali snažno emitirati signale kako bi nadoknadili relativno primitivne prijemnike.

Pogledajte fascinantan video kolone satelita ne nebu: 'Izgledaju kao vanzemaljci'

Osim toga, postoje brojni svemirski brodovi koje smo poslali kroz Sunčev sistem - i izvan njega, u slučaju NASA-inih sonda Voyager 1 i 2 - svaki opremljen vlastitim odašiljačem. Ranije ove godine, Howard Isaacson, astronom sa Sveučilišta u Kaliforniji, Berkeley, otkrio je da će putovanja Voyager sondi tehnički obavijestiti više od 1.000 zvijezda o našem postojanju do 2300. godine.

"Signal bi se svakako pojavio kao umjetan", rekao je BBC-u, dodajući da će već za osam godina, nama najbliža zvijezda, imati dovoljno vremena i primiti naše signale i poslati poruku.

Očiti znakovi

Izvan radio prijenosa, izvanzemaljski astronomi također bi nas mogli primijetiti koristeći slične tehnike koje koriste ljudski astronomi kako bi uočili egzoplanete koji orbitiraju oko bliskih zvijezda. Ili su mogli analizirati Zemljinu atmosferu, otkrivajući znakove tekućih oceana koji bi mogli podržavati život.

Drugi stručnjaci sugeriraju da bi nas vanzemaljci mogli primijetiti putem obilja svjetla iz gradova koje emitiraju natrij, karakterističan znak razvijene civilizacije.

Naučnica NASA-e tvrdi: "Apsolutno sam sigurna da vanzemaljci postoje"

Naučna fantastika već dugo istražuje mogućnost posjeta izvanzemaljskog života s često katastrofalnim posljedicama. Naučnici žestoko raspravljaju o tome trebamo li uopće aktivno nastojati da nas primijete mogući izvanzemaljci, s obzirom na inherentne rizike.

Možda je već prekasno, jer su nas vanzemaljci već primijetili - ali su odlučili ne otkriti svoje postojanje.