Naučnici došli do senzacionalnog otkrića koje bi moglo riješiti problem okeana

Naučnici došli do senzacionalnog otkrića koje bi moglo riješiti problem okeana
Foto: Pixabay / Ilustracija

Naučnici su nedavno došli do senzacionalnog otkrića koje bi moglo riješiti problem okeana.

Više od osam miliona tona plastike završi u našim okeanima samo tokom jedne godine, ubijajući morski život i uništavajući ekosistem.

Ali, izgleda da su naučnici na tragu rješenju. Otkrili su da se proteini pronađeni u lignjama mogu koristiti za stvaranje održivih alternativa plastici. Objavljeno je to u četvrtak u Frontiers in Chemistry, javlja CNN.

Lignje hvataju plijen pomoću vakuumskih čašica na svojim pipcima. Te "čašice"su opremljene oštrim "prstenastim zubima" koji drže hranu.

Zubi su napravljeni od proteina koji su slični svili, a oni su u posljednjih nekoliko godina postali predmetom naučnih istraživanja.

Melik Demirel s Državnog univerziteta u Pensilvaniji, glavni je autor ovog izvještaja, koje sadrži postojeća istraživanja o materijalima napravljenim od tih proteina.

On kaže da je njegov tim proizveo prototipove vlakana, premaza i 3D predmeta izrađenih od proteina lignjinih prstenastih zubi - tzv. proteina SRT.

Demirel kaže da su ti prirodni materijali biorazgradivi i mogli bi pružiti izvrsnu alternativu plastici.

SRT proteini mogu se proizvesti u laboratoriju pomoću genetski modifikovanih bakterija, što znači da se uopšte ne moraju ubijati lignje. Proces se zasniva na fermentaciji, korištenju šećera, vode i kisika.

Prema istraživačima, SRT proteini imaju "uzvanredna svojstva", a materijali od njih su elastični, fleksibilni i jaki. Oni takođe imaju sposobnost termičke i električne provodljivosti, ali i samoobnovljivosti, što daje potencijal za neke nove primjene.