U Zemljino susjedstvo stiže najveći asteroid ove godine

U Zemljino susjedstvo stiže najveći asteroid ove godine
Foto: EPA-EFE / Asteroid ilustracija

Najveći asteroid koji će ove godine posjetiti Zemljino susjedstvo, proći će pored zemlje 21. marta na sigurnoj udaljenosti od pet udaljenosti od Zemlje do Mjeseca, odnosno oko 2 miliona kilometara.

Asteroid 2001 FO32 otkriven je prije 20 godina i otad ga znanstvenici budno paze. Ne predstavlja nikakvu opasnost za Zemlju, a sljedeći će put navratiti u naše susjedstvo tek 2052. godine, kad će proći na udaljenosti od 2,8 miliona kilometara.

Veoma precizno možemo odrediti orbitu asteroida 2001 FO32 jer ga pratimo otkako je otkriven prije 20 godina. Nema šanse da asteroid priđe Zemlji na bliže od 2 miliona kilometara, istaknuo je direktor Centra za proučavanje objekata blizu Zemlje (CNEOS) Paul Chodas.

Iako za Zemlju neće biti nikakve opasnosti, u astronomskim mjerilima 2 miliona kilometara neugodno je blizu. Zato je ovaj asteroid označen kao "potencijalno opasan", iako sunaučnici uvjereni da prave opasnosti zapravo nema. Tokom prilaska Zemlji asteroid će se kretati brzinom od 124 hiljada kilometara na sat, što je nešto brže od drugih asteroida s kojima se Zemlja obično susreće.

Zanimljivo, kad je otkriven, asteroid je imao promjer od oko jednog kilometra, dok znanstvenici procjenjuju da on sad iznosi mnogo manje. Neki procjenjuju oko 900 metara, dok je analiza teleskopom NEOWISE pokazala da je zapravo u rasponu od 440 do 680 metara.

Njegov prolazak pored Zemlje omogućit će astronomima da ga bolje prouče i možda saznaju nešto više o njegovu sistemu.

"Pokušat ćemo ga geološki analizirati teleskopom", istaknuo je Vishnu Reddy profesor sa Sveučilišta u Arizoni.

Teleskop koji je za to zadužen jest NASA-in infracrveni teleskop promjera 3,2 metra koji se nalazi na vrhu Mauna Kea na Havajima. Bilježit će kako asteroid izgleda na njegovu prilasku Zemlji kako bi astronomi pomoću spektra svjetlosti koja se odbija od površine asteroida analizirali njegov sastav.

Kad to saznamo, moći ćemo ga uporediti s meteorima na Zemlji kako bismo utvrdili koje minerale nosi sa sobom, dodao je Reddy.