Nedostatak kontrole: Društvene mreže neuspješne u borbi protiv opasnog sadržaja o samoubistvima
Neke od najvećih društvenih mreža na internetu ne uspijevaju otkriti i ukloniti opasan sadržaj o samoubistvima i samoozljeđivanju, pokazalo je novo istraživanje.
Istraživanje Organizacije Molly Rose pokazalo je da su uprkos više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja, koje je donijelo šest najvećih platformi, samo dvije - Pinterest i TikTok otkrile i uklonile više od 95 posto takvog sadržaja na internetu.
Dobrotvorna organizacija je rekla da su Metin Instagram i Facebook odgovorni za samo 1 posto otkrivenih sadržaja o samoubistvu i samoozljeđivanju, a X, prije poznat kao Twitter, odgovoran je za samo jednu od 700 odluka o moderiranju sadržaja.
Parlament Južne Koreje se okrenuo protiv predsjednika. Na ulicama Seula pozivi za rušenje diktature
Studija je analizirala javno dostupne zapise o više od 12 miliona odluka o moderiranju sadržaja koje je donijelo šest mreža: Facebook, Instagram, Pinterest, Snapchat, TikTok i X.
Prema studiji odgovor većine platformi na sadržaj o samoubistvu i samoozljeđivanju bio nedosljedan, neujednačen i neprimjeren cilju.
Predsjednik dobrotvorne udruge Ian Russell i njegova porodica osnovali su Organizaciju Molly Rose u znak sjećanja na njegovu kćerku Molly, koja je okončala život u 14. godini, u novembru 2017. godine, nakon gledanja štetnog sadržaja na društvenim mrežama.
"Gotovo sedam godina nakon Mollyne smrti šokantno je vidjeti kako većina velikih tehnoloških kompanija i dalje sjedi skrštenih ruku i bira nedjelovanje umjesto spašavanja mladih života", rekao je Russell.
Organizacija je otkrila da društvene mreže rutinski ne uspijevaju otkriti štetan sadržaj u najrizičnijim dijelovima svojih usluga.
Naprimjer, rečeno je da je samo jedna od 50 objava o samoubistvu i samoozljeđivanju koje je otkrio Instagram bio video, uprkos tome što značajka kratkog formata reels sada čini polovicu vremena provedenog u aplikaciji.
Studija je također optužila mreže da ne provode vlastita pravila, ističući da je TikTok otkrio gotovo tri miliona sadržaja o samoubojstvu i samoozljeđivanju, ali je suspendirao samo dva računa.
Istraživanje se temeljilo na odlukama o moderiranju sadržaja donesenim u EU, koje moraju biti javno dostupne.
Kao odgovor na studiju, glasnogovornik Mete rekao je: "Sadržaj koji potiče na samoubistvo i samoozljeđivanje krši naša pravila.
Ne vjerujemo da statistika u ovom izvješću odražava naše napore. Samo u prošloj godini uklonili smo 50,6 miliona takvog sadržaja na Facebooku i Instagramu globalno, a 99 posto je uklonjeno prije nego što nam je prijavljeno.
Međutim, u EU trenutno nismo u mogućnosti primijeniti sve naše mjere koje se izvode u Ujedinjenom Kraljevstvu i ostatku svijeta", kazao je glasnogovornik Mete.
Zaštita podataka građana BiH: Korisnici Facebooka, Instagrama i WhatsAppa pozvani na oprez
Glasnogovornik Snapchata rekao je: "Sigurnost i dobrobit naše zajednice glavni su prioritet. Snapchat je osmišljen kako bi se razlikovao od drugih platformi, bez otvorenog newsfeeda neprovjerenog sadržaja i moderiranja sadržaja prije javne distribucije.
Strogo zabranjujemo sadržaj koji promiče ili potiče samoozljeđivanje ili samoubistvo, a ako to identificiramo ili nam se prijavi, brzo ga uklanjamo i poduzimamo odgovarajuće mjere. Također dijelimo resurse za prevenciju samoozljeđivanja i podršku kada saznamo da je član naše zajednice u nevolji i možemo obavijestiti hitne službe kada je to potrebno, rekao je Snapchat.
TikTok nije komentirao studiju, ali je rekao da su njegova pravila jasna - ne dopuštaju prikazivanje, promicanje ili dijeljenje planova za samoubistvo ili samoozljeđivanje.
Pinterest i X nisu odgovorili na zahtjev za komentar.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.