Naučnici iz drevnog leda oživjeli biće staro 46 hiljada godina - ono se počelo razmnožavati

Radiosarajevo.ba / Nematoda koju su naučnici oživjeli

Naučnici su otkrili i uspjeli oživjeti ženku tzv. mikroskopske gliste koja je bila zaleđena duboko u sibirskom permafrostu 46.000 godina, javlja The Washington Post. Kada su ga oživjeli, crv se počeo razmnožavati kroz proces koji se zove partenogeneza, za koji nije potreban partner.

Prema saopćenju za javnost, crv je proveo hiljade godina u vrsti mirovanja zvanoj kriptobioza. U tom stanju, koje može trajati gotovo beskonačno, svi metabolički procesi pauziraju, uključujući "reprodukciju, razvoj i popravak", navodi Univerzitet Hawaiʻi u Mānoi.

U studiji objavljenoj u julu prošle godine u časopisu PLOS Genetics, naučnici su istakli da su nakon sekvenciranja genoma crva ustanovili da pripada "neopisanoj vrsti".

Potresna snimka Vukovarke koja više od 30 godina traži oca: 'Reci mi gdje su njegove kosti...'

Prethodno su nematode Plectus murrayi i Tylenchus polyhypnus "uskrsnule" iz uzoraka mahovine i herbarija nakon nekoliko desetaka godina, prema Live Scienceu. Međutim, ova nova vrsta, koju su naučnici nazvali Panagrolaimus kolymaensis, bila je u stanju mirovanja više desetaka hiljada godina.

Holly Bik, biologinja koja se bavi morskim dubinama, procijenila je da postoje milioni vrsta nematoda koje žive u tako raznolikim okruženjima kao što su oceanski rovovi, tundre, pustinje i vulkansko tlo. William Crow, nematolog sa Unvierziteta Florida koji nije bio uključen u studiju, rekao je za Post da bi ovaj crv mogao pripadati vrsti za koju se smatralo da je izumrla u posljednjih 50.000 godina.

Naučnici došli do zabrinjavajućih rezultata: Ovo može imati velike posljedice

"Međutim, to bi vrlo lako mogla biti česta nematoda koju još nitko nije uspio opisati", rekao je Crow.

Činjenica da je crv preživio sve te godine nije šok za naučnike, koji već godinama znaju da mikroskopski organizmi, poput ovdje proučavanog crva, mogu zaustaviti svoje biološke funkcije kako bi preživjeli čak i u najtežim uslovima.