Naučnici fascinirani novim otkrićem: Život na ovom dijelu Jupitera je moguć?

Naučnici fascinirani novim otkrićem: Život na ovom dijelu Jupitera je moguć?
Foto: Alan Ćatović / Jupiter/Ilustracija

NASA-in svemirski teleskop James Webb (JWST) otkrio je dokaze koji ukazuju na prisutnost života na Jupiterovu ledenom mjesecu Europi. Analiza je otkrila mnogo ugljendioksida na smrznutoj površini Europe, što ukazuje na potencijalni život ispod ledene kore.

Novo otkriće JWST-a je intrigantno jer se čini da ugljiendioksid nije nošen meteoritom ili asteroidom, a pojavljuje se u geološki mladom području Mjeseca zvanom Tara Regio, što sugerira da je plin možda nastao unutar samog Mjeseca, piše LiveScience.

"Prethodna posmatranja svemirskog teleskopa Hubble pokazuju dokaze o soli dobivenoj iz okeana u Tara Regio", izjavila je u izjavi planetarna naučnica Univerziteta Cornell Samantha Trumbo. "Sada vidimo da je ugljični dioksid također tamo jako koncentriran. Mislimo da to implicira da ugljik vjerovatno ima svoje krajnje porijeklo u unutrašnjem okeanu."

Generalni sekretar NATO saveza: Nije kasno za pobjedu Ukrajine

Trumbo je glavna autorica jednog od dva rada o novim posmatranjima Europe objavljenih u časopisu Science 21. seprembra. Zahvaljujući snazi JWST-a, istraživačima je trebalo samo nekoliko minuta vremena da razaznaju nove detalje o Europi, rekla je Heidi Hammel iz Organizacije univerziteta za istraživanje u astronomiji u saopćenju.

Istraživači su pronašli znakove kristalnog i amorfnog ugljendioksida u Europi. Budući da ugljendioksid ne ostaje dugo stabilan na površini Europe, istraživači vjeruju da je ugljik došao iz okeana relativno nedavno. Prema istraživanju iz 2022. površina Europe u prosjeku je stara oko 60 miliona godina, što se procjenjuje prema nekoliko kratera na ledu.

Najskuplji teleskop snimio fascinantan pogled: ‘Nikada nismo vidjeli ovakav Jupiter, nevjerojatno‘

Naučnici planiraju dvije misije u Europi u nadolazećim godinama. NASA-ina misija Clipper, čije se lansiranje očekuje 2024., omogućit će promatranje Mjeseca iz orbite, s fokusom na potragu za molekulama i uslovima pogodnim za život.

U međuvremenu, Europska svemirska agencija lansirala je svemirsku letjelicu Jupiter Icy Moons Explorer (JUICE) u aprilu; stići će do plinovitog diva 2031. godine. Ta će letjelica obaviti 35 preleta tri mjeseca Europa, Ganimed i Kalisto.