Nešto je nedavno "udarilo" u Jupiter i amaterski astronom sve je uspio snimiti: Pogledajte video

Foto: X.com / Šta je ovo udarilo u Jupiter?

Nebeski objekt je udario u Jupiter, neprikosnovenog kralja planeta u našem Sunčevom sistemu, ispustivši kratak, ali jak bljesak energije.

Dok se objekti često sudaraju s Jupiterom - mnogo više nego s bilo kojim drugim planetom u Sunčevom sistemu - prilično je iznimno da se ovo zabilježi na snimku. Zanimljivo je da je ovaj sudar slučajno snimio - astronom amater.

Udar su prvi primijetili astronomski promatrački projekti OASES i PONCOTS sa sjedištem na Okinawi u 1.45 ujutro 29. augusta. U objavi na društvenim mrežama podigli su uzbunu i objavili poruku u kojoj stoji: "Ako ste promatrali Jupiter otprilike u ovo vrijeme, ponovno provjerite podatke o snimanju i ako pronađete bljesak, prijavite nam to!"

Prihodi Starbucksa zbog bojkota drastično pali u prvom kvartalu ove godine

Ubrzo nakon toga, MASA Planetary Log odgovorio je s nekim slikama koje prikazuju dramatičan sudar.

Trenutačno nema informacija o tome koliki je objekt bio, iako je očito bio dovoljno velik da izazove pravi spektakl. Jupiter često "napadaju" nebeski objekti zbog njegove blizine asteroidnom pojasu Sunčevog sistema i njegove ogromne gravitacijske sile koja privlači objekte u prolazu.

Studija iz 2013. pokazala je da Jupiter pogađaju objekti promjera između 5 i 20 metara oko 12 do 60 puta svake godine. Objekti veći od 100 metara (328 stopa) vjerojatno će udariti u Jupiter svakih nekoliko godina. To je otprilike 10.000 puta više od stope udara sličnih objekata u Zemlju.

Zahvaljujući svojoj golemoj masi i snažnoj gravitacijskoj privlačnosti, ovaj plinoviti div upravlja velikim brojem asteroida u Sunčevom sistemu. To često štiti Zemlju, ali također može značiti da Jupiter povremeno može usmjeriti asteroid ili komet prema nama.

Astronomi su nekoliko puta snimili trenutke sudara s plinovitim divom. Prvi slučaj dogodio se 1994. kada se komet Shoemaker-Levy 9 sudario s plinovitim divom, ušavši u historiju kao prvo izravno promatranje sudara dvaju tijela u Sunčevom sistemu.

Od tada je napravljeno još najmanje osam promatranja sudara s Jupiterom, od 2021. To uključuje posebno spektakularan sudar u septembru 2021.