Naučnici došli do uznemirujućeg otkrića o Zemlji: 'Ovo nikada prije nije viđeno'

Foto: Pexels / Ilustracija/Zemlja

Pravedno je reći da iako živimo na Zemlji, mnogi od nas znaju iznenađujuće malo o planeti koju nazivamo domom.

Ali dok možda ne razumijemo nužno planetu Zemlju i kako smo došli ovamo, grupa naučnika nastavlja ulagati napore kako bismo što više saznali o našem svijetu.

Nedavno su, međutim, naučnici otkrili prilično uznemirujuće otkriće, što je izazvalo više pitanja nego odgovora o našem domu.

Vladika Grigorije: Prečesto su naše svađe, srpske i bošnjačke, bivale za tuđi račun

Istraživači i geohemičari pažljivo su proučavali opću strukturu planete Zemlje, testirajući drevnu lavu u nastojanju da saznaju više o svemiru, a njihova otkrića zbunila su naučnu zajednicu.

Njihovo istraživanje, koje je objavljeno u naučnom časopisu Nature prošle godine, otkrilo je mogućnost da je jezgra Zemlje možda procurila.

Mars kao pokretač "divljih vrtloga" u dubokim okeanima Zemlje: Mogao bi spriječiti kolaps

Naučnici su pronašli neuobičajeno visoku količinu helija-3 prilikom istraživanja 62 miliona godina stare lave koja teče na Baffin Islandu u arktičkom arhipelagu Kanade.

Zbunjeni? Pa, jednostavno rečeno, to znači da jezgra Zemlje možda prokapa u tu materiju, što nikada prije nije viđeno, jer su naučnici ranije vjerovali da je to nemoguće, jer se jezgra smatrala geohemijski izoliranom od vanjskih slojeva.

To se sada sve promijenilo, zahvaljujući istraživanju geohemičara iz Woods Hole Oceanographic Instituta i Kalifornijskog instituta za tehnologiju.

Proučavajući pažljivo stare lavine tokova Baffin Islanda, otkrili su najviše omjere helija-3, helija-4 i trećeg izotopa ikad pronađenih u zemaljskoj vulkanskoj stijeni.

Kada helij-3 izlazi, brzo ulazi u atmosferu i u svemir, pa, ako se sada nalazi na površini, vjerovatno je izašao iz jezgre.

Forrest Horton, geohemičar u Woods Hole Oceanographic Institutionu, nastavio je objašnjavati za VICE: "Vrlo malo znamo o jezgri Zemlje, osim da postoji. To čini proučavanje jezgre i intrigantnim i frustrirajućim".

"Tradicionalno se pretpostavljalo da su jezgra i vanjski slojevi naše planete (mantil i kora) geohemijski izolovani (tj. materijal ne prelazi naprijed-nazad). Sve više naučnika dovodi u pitanje ovu ideju".

Jezgro Zemlje

Ali, "uzbudljiva" otkrića sugerisala su da jezgra Zemlje i unutrašnji slojevi sadrže puno više informacija nego što se nekad mislilo.

Iako Horton vjeruje da istraživanje daleko nije završeno i da je ono što je njegov tim pronašao stvorilo potpuno novu dinamiku.

Rekao je: "Na mnogo načina, naše istraživanje postavlja više pitanja nego što nudi odgovora, pa ima još puno posla", javlja UNILAD.