NASA zbunjena novim otkrićima na Marsu: Šta se krije ispod južnog pola

NASA zbunjena novim otkrićima na Marsu: Šta se krije ispod južnog pola
NY Post / Ilustracija

Bila je to velika vijest 2018. godine kada su naučnici objavili da su otkrili masivno podzemno jezero na južnom polu Marsa - pa su sljedećih nekoliko godina pronašli još tri.

No, ispostavilo se da ta ranija istraživanja možda nisu uočila sva podzemna jezera na Marsovom južnom polu, prema istraživanju objavljenom ovog mjeseca u časopisu Geophysical Research Letters.

U ovom najnovijem radu istraživači su proučavali desetke hiljada objavljenih opažanja Južnog pola Marsa i otkrili potencijalno desetke dodatnih podzemnih jezera - iako priznaju da su neki od njihovih nalaza - dvosmisleni.

Tajanstveni signal

Na temelju podataka radara koje su naučnici analizirali, jezera su vjerojatno stvarna, navodi Space.com. No, čini se da se neka jezera nalaze iznenađujuće blizu površine planeta, gdje su temperature toliko niske da bi naučnici očekivali da budu zaleđena.

"Nismo sigurni jesu li ti signali tekuća voda ili ne, ali čini se da ih ima puno više od onoga što je pronašao izvorni rad", rekao je Jeffrey Plaut, istraživač i koautor studije Jet Propulsion Laboratorija u NASA-inom priopćenju.

"Ili je tekuća voda česta ispod južnog pola Marsa ili ovi signali ukazuju na nešto drugo."

Potraga za odgovorima

Istraživači su sugerirali da bi aktivni vulkani mogli održavati slanu podzemnu tekućinu dovoljno toplom. No, na tom području zapravo nema dokaza o vulkanskim aktivnostima, priznaju u priopćenju, tako da ni ta ideja možda nije odgovor.

Za sada će identitet novih marsovskih jezera i mehanizam koji sprječava da se smrznu ostati i dalje tajnoviti, ali Plaut se nada da će drugi istraživači nastaviti studije i shvatiti što se događa.

"Naše mapiranje dovodi nas nekoliko koraka bliže razumijevanju opsega i uzroka tih zbunjujućih radarskih očitanja", naveo je u priopćenju za medije.