NASA-in DART noćas udario u asteroid i promijenio mu putanju: Sve je zabilježeno, pogledajte snimak

Foto: NASA / Ilustracija

NASA je kasno sinoć uspješno zabila letjelicu DART u asteroid. Bila je to historijska misija obzirom na to da se radilo o "prvom planetarnom testu za obranu" Zemlje od potencijalnog udara na način da ga se skrene s putanje.

Posljednji trenuci uoči sudara snimljeni su kamerom na letjelici, a zadnju sliku letjelica je snimila dvije sekunde prije udara.

"Krećemo u novu eru čovječanstva, eru u kojoj potencijalno imamo sposobnost da se zaštitimo od nečega opasnog, poput udara asteroida”, rekla je Lori Glaze, direktorica NASA-inog Odjela za planetarnu nauku, piše BBC.

Poznati meteorolog objavio prognozu za naredne dane: 'Slijedi nam novi veliki preokret'

U utorak će se NASA-ina letjelica zabiti u asteroid Dimorphos: Kako bi to moglo spasiti Zemlju?

“Kakva nevjerovatna stvar. Nikada ranije nismo imali tu sposobnost”, kazala je.

NASA je 2016. godine osnovala Ured za koordinaciju planetarne obrane (PDCO) za rano otkrivanje prijetnja NEO-a velikih dimenzija - od najmanje 30 do 50 metara - koji bi mogli oštetiti Zemljinu površinu i za praćenje putanja tih objekata.

Astronomi trenutačno ne znaju prijeti li Zemlji neki NEO, no asteroid je prije nekih 66 milijuna godina ostavio golem krater na meksičkom poluotoku Yucatanu i možda je upravo on izazvao izumiranje dinosaura.

Svemirska letjelica DART ima masu 610 kilograma i dimenzije 1,8 x 2,6 metara, a lansirana je u studenome 2021. iz Kalifornije raketom Falcon 9 SpaceX-a. U asteroid Dimorphos zaletjela se brzinom od 6,6 kilometara u sekundi.

Dimorphosov promjer je oko 160 metara i on je poput mjeseca koji kruži oko većeg asteroida Didymos. DART-ove kamere uhvatit će asteroid tek 90-ak minuta prije planiranog udara u njega.