Impresivni snimak: Ovako se planeta Zemlja mijenjala u zadnjih 100 miliona godina

FOTO: Pixabay / Planeta Zemlja

Klima, tektonska pomjeranja i vrijemenske prilike surađuju kako bi stvorili sile koje oblikuju našu planetu.

Dodamo li ovome postepeno mijenjanje površine tekućim vodama, ledenim glečerima i krečnjačkim stijenama, lako je zaključiti da se Zemlja vremenom morala značajno promijeniti. Naše razumijevanje ove dinamike je do sad bilo relativno površno.

Stručnjaci su nedavno objavili novi naučni rad koji razotkriva detaljan i dinamički model Zemljine površine tokom zadnjih sto miliona godina.

Pogledajte kakva je atmosfera na ulicama glavnog grada BiH

U saradnji sa naučnicima iz Francuske, stručnjaci za geološke nauke sa Univerziteta u Sydneyju objavili su novi model u prestižnom časopisu Science.

Ova snimka po prvi put u visokoj rezoluciji pruža razumijevanje načina na koji je današnji geofizički oblik stvoren te kako su milioni tona sedimenta tekli prema okeanima, piše Eureka Alert.

Glavni autor istraživanja Tristan Salles s katedre za Geološke nauke na Univerziteta u Sydneyju rekao je da "za predviđanje budućnosti moramo razumijeti prošlost, ali naši geološki modeli pružili su samo dijeliće nužne za potpuno razumijevanje nedavno nastalih fizičkih osobina naše planete"

"Ako tražite kontinuirani model interakcije među koritama rijeka, globalne erozije i taloženja sedimenta u visokoj rezoluciji tokom prošlih 100 miliona godina, on jednostavno ne postoji. Ovo je, zbog toga, veliki korak prema naprijed. Ne samo da je riječ o alatu koji će nam pomoći razumjeti historiju već koji će i naučnicima omogućiti da predvide budućnost"

Uz pomoć temelja koji objedinjuju geodinamiku, tektonske i klimatske sile sa procesima na površini, tim naučnika uspio je predstaviti novi dinamični model prošlih 100 miliona godina koji seže do 10 kilometara dubine te koji je podijeljen u intervale od milion godina.

Autori Dr. Salles, Dr. Claire Mallard i doktorant Beatriz Hadler Boggiani članovi su skupine EarthColab Group, dok su asistent profesor Patrice Rey i Dr. Sabin Zahirović dio skupine EarthByte Group. Obje su skupine dio katedre za geološke nauke na Univerzitetu u Sydneyju, prenosi tportal.hr

Istraživanje je provedeno u tandemu sa francuskim geonaučnicima iz CNRS-a u Francuskoj u sklopu Université Lyon i ENS Paris.