Odlazak filmske ikone "anđeoskog lica": Život Alaina Delona bio je buran i prepun kontroverzi

0
Radiosarajevo.ba
Odlazak filmske ikone "anđeoskog lica": Život Alaina Delona bio je buran i prepun kontroverzi
Foto: Oleg Nikishin/TASS/dpa/picture alliance / Francuska i svjetska fimska zvijezda Alain Delon

Alain Delon, koji spada u najveće filmske zvijezde na svijetu, preminuo je u 89. godini. Tokom 1960-ih glumio je u nezaboravnim filmovima. Naslovnice štampe su punili njegove veze – i politički stavovi.

Ako bi se historija kinematografije morala sažeti na nekoliko trenutaka, što bi ostalo? Chaplinov skitnica, cool-pogled Jamesa Deana, podignuta suknja Marilyn Monroe, Hitchockova scena pod tušem i još nekoliko sekvenci. Među tim najvećim scenama filmske historije zasigurno bi bio i nastup Alaina Delona u filmu Samuraj iz 1967. godine, piše DW.

Nepomično lice bez mimike, hladan i ukočen pogled, uredan izgled, zatvoreno-arogantno ponašanje - Alain Delon, kao plaćeni ubica Jeff Costello, nikada neće izaći iz sjećanja publike. Remek-djelo režije Jean-Pierrea Melvillea, Samuraj, u mnogome je povećalo ionako jaku harizmu ovog Francuza.

Počeo protest u Beogradu: Građani skandiraju "Ruke su vam krvave"

Počeo protest u Beogradu: Građani skandiraju "Ruke su vam krvave"

Nadljudski lijep i elegantan

Delon, rođen 8. novembra 1935. godine u blizini Pariza, bio je 1967. već dobro poznat glumac u europskoj kinematografiji. Međutim, nije postao poznat glumeći kod tada revolucionarnih reditelja Nouvelle Vaguea pokreta, Françoisa Truffauta ili Jean-Luca Godarda. Mladim buntovnicima poput Truffauta i Godarda, koji su početkom 1960-ih godina sa strašću mijenjali europsku kinematografiju, Delon je možda djelovao previše nedostižno čak i nadljudski lijepo.

Delon je nesumnjivo bio jedan od najzgodnijih glumaca svoje generacije, a njegova privlačnost nije se ograničavala samo na žene. Veliki italijanski režiser Luchino Visconti angažovao ga je rano u dva filma koja su ispisala historiju kinematografije: Roko i njegova braća (1960) i tri godine kasnije u epu Gepard. Viscontijev zemljak Michelangelo Antonioni također je omogućio Delonu da zasija uz Monicu Vitti u filmu Noć iz 1962. godine, igrajući pomalo sanjivog brokera.

Cool, lijep, seksi i opasan: Delon je bio fenomenalan u ovim ulogama

Najerotičniji ubica u historiji filma

Zatim je to bio Jean-Pierre Melville koji je Delona učinio onim što je i danas u očima mnogih filmskih obožavatelja: najharizmatičniji i najerotičniji ubica u historiji filma. Nakon njegovog nastupa u filmu Samuraj, Delon je nastavio sarađivati s Melvilleom u filmovima Crveni krug (1970) i Šef (1972). Sve što je uslijedilo nakon toga bilo je samo dodatak.

Naravno, mnogi glumci bi bili zahvalni za filmografiju kakvu je Delon imao u 70-im i 80-im godinama, ali u poređenju s onim što je glumio u 60-im godinama, kasniji rad djeluje pomalo umorno i iscrpljeno. Zlatnu deceniju Alaina Delona obilježili su i filmovi: Bazen (1969) uz Romy Schneider, s legendarnim scenama u kojima se oboje nagi izležavaju kraj bazena, impresivna politička drama Bitka za Alžir (1965) i adaptacija knjige Patricia Highsmitha U sunčevom zenitu (1960).

Gangster i policajac na velikim ekranima

Kasnije se Delon fokusirao na rutinske uloge u više ili manje uspješnim gangsterskim filmovima, kao što su Flic Story, Ubice ne predstavljaju sebe ili Panter. U tim godinama Delon je - uz Jean-Paula Belmonda i Michela Piccolija - bio nesumnjivo najveća zvijezda francuske kinematografije.

Nekoliko angažmana s velikim umjetnicima režije imao je i nakon zlatnih 60-ih godina: 1976. godine igrao je u filmu Josepha Loseya Gospodin Klein u ulozi alzaškog trgovca umjetninama Roberta Kleina u Parizu pod njemačkom okupacijom. 1984. godine njemački režiser Volker Schlöndorff angažovao ga je za adaptaciju djela Marcela Prousta Jedna Swannova ljubav.

Poznati par: Alain Delon i Romy Schneider

Godine 1990. ponovno se istakao u kompleksnom umjetničkom filmu režisera Jean-Luca Godarda, osnivača pokreta Nouvelle Vague, što je bio i naziv tog filma. Kao da je još jednom htio demonstrirati da može raditi umjetničke filmove, a ne samo komercijalne.

Izlet u Hollywood

Ipak, Delon je već dugo igrao u svojoj vlastitoj ligi, neovisnoj o svim umjetničkim i komercijalnim razvojnim fazama francuskog filma. Hollywood ga nije mogao trajno privući. Njegova uloga u američkoj produkciji Michaela Winnersa Škorpion, ubica iz 1973. godine ostala je jedna od rijetkih izuzetaka u njegovom francuski orijentisanom opusu. Ali, bez sumnje, Alain Delon je imao potencijal da postane holivudska zvijezda.

Međutim, mnogi njegovi privatni nastupi bili su holivudski: afere, brakovi, javne kontroverze. Počevši od široko praćene veze s Romy Schneider, preko braka s glumicom Mireille Darc, pa do braka s nizozemskim fotomodelom Rosalie van Breemen - uvijek je bio u centru pažnje.

Glasine o njegovim vezama s podzemljem

Ubistvo njegovog jugoslovenskog tjelohranitelja, za kojeg se pričalo da je imao aferu s tadašnjom njegovom suprugom Nathalie 1968. godine, šokiralo je francusku javnost. Optužbe protiv Delona u vezi s ovim događajem odbačene su tek godinama kasnije. Međutim, od tada su glumca pratile najrazličitije glasine - da ima bliske veze s podzemljem i mafijom.

Jeff Costello ostaje leden čak i ovoj beznadežnoj situaciji

Taj imidž nedodirljivog usamljenika sa sumnjivim prijateljima Delon je kasnije učvrstio svojom javno demonstriranom prijateljskom vezom s desničarskim političarem Jean-Marie Le Penom. Bliskost s "Nacionalnim frontom" nije za Delona značila ništa sramotno. Stajao je iza nje i ona nije naškodila njegovoj karijeri.

Ipak, nikada nije ni zaboravljena. Kada je direktor Kanskog festivala Thierry Frémaux na početku festivala 2019. godine - kada je Delon trebao dobiti počasnu Zlatnu palmu - upitan zašto se takva nagrada dodjeljuje čovjeku koji je priznao da je nekada tukao svoju ženu, Frémaux je odbrusio: "Ne dajemo mu Nobelovu nagradu za mir."

Javno razotkriven porodični sukob i pronalazak oružja

Posljednjih godina Alain Delon se rijetko pojavljivao pred kamerama. 2008. godine  imao je jedan od rijetkih nastupa u komediji, kada je publiku nasmijavao kao Julije Cezar u filmskoj adaptaciji stripa Asterix na Olimpijadi.

U junu 2019. doživio je moždani udar, nakon čega je uslijedila dugotrajna rehabilitacija. U februaru 2024. francuska policija je prilikom pretresa njegove kuće kod Delona pronašla oružje, uključujući i ono klasifikovano kao ratno, te oko 3000 komada municije, iako Delon nije imao dozvolu za posjedovanjem oružje, ali je bio poznat kao ljubitelj oružja.

Alain Delon 2019. u Cannesu

Na kraju je javno razotkriven porodični sukob oko Delonovog zdravstvenog stanja punio medijske stupce. Njegova djeca su putem medija izmjenjivala optužbe i prijetnje tužbama.

U 89. godini, Alain Delon preminuo je u svojoj kući u Douchyju južno od Pariza. Kod svojih obožavatelja ostat će upamćen prvenstveno po ulogama iz 1960-ih godina. Tada se činilo kao da je sišao direktno s Olimpa filma: nalik anđelu, ali s pištoljem u ruci.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije