Razočarenje godine: Kako su Michael Mann i Adam Driver uništili film o Enzu Ferrariju
Kada su se prvi put pojavile fotografije sa seta dugoočekivanog filma o Enzu Ferrariju, na kojima smo mogli vidjeti Adama Drivera u ulozi jednog od najslavnijih automobilista svih vremena, vjerovalo se kako nas čeka još jedna odlična izvedba i nadasve odlična biografska priča poput one koju nam je u filmu Ford protiv Ferrarija (Ford v Ferrari, 2019) donio James Mangold.
Očekivanja su bila velika i zbog same činjenice da iza filma kao reditelj i producent stoji legendarni Michael Mann, autor kultnih naslova poput Lovca na ljude (Manhunter, 1986), Posljednjeg Mohikanca (The Last of the Mohicans, 1992), Vrućine (Heat, 1995)... Međutim, proizvod koji smo u konačnici dobili bio je suprotan od svega onoga čemu smo se nadali.
Dosadno i bez rizika
Mann je pokušavao snimiti film o Enzu Ferrariju više od 20 godina. Članak iz 1993. otkriva da je razvijao ovu biografsku dramu s Robertom De Nirom u glavnoj ulozi. Christian Bale je dobio glavnu ulogu krajem 2015., ali je odustao jer nije imao dovoljno vremena da dobije potrebnu težinu za nju. Hugh Jackman bio je prvi glumac koji je zamijenio Balea, da bi na kraju Adam Driver preuzeo ulogu 2022. godine.
Konferencija 'Horizonti kapitala': ASA Banka okupila ključne aktere tržišta kapitala u BiH
Ferrari je zasnovan na biografiji iz 1991. pod nazivom Enzo Ferrari: Čovjek, Automobili, Utrke, Stroj, autora Brocka Yatesa, koja prati lične i profesionalne borbe Enza Ferrarija, osnivača italijanskog proizvođača automobila Ferrari, tokom 1957. godine.
Potresen smrću svog sina Dina i propadajućim brakom sa suprugom Laurom, dok vodi uporedan život s ljubavnicom Linom i njihovim sinom Pierom, te se suočava s propašću svoje firme, Enzo Ferrari se sa svojim timom odlučuje takmičiti na ikoničnoj utrci Mille Miglia, glasi sinopsis filma.
Pored Adama Drivera, koji igra Enza Ferrarija, u filmu se pojavljuju Penelope Cruz kao njegova supruga Laura, Shailene Woodley glumi njegovu ljubavnicu Linu Lardi, a zvučnu ekipu upotpunjuju Patrick Dempsey (Piero Taruffi) i Jack O'Connell (Peter Collins).
Ferrari je premijerno prikazan na Venecijanskom festivalu, gdje se takmičio za Zlatnog lava, ali ga nije uspio osvojiti. Ostao je i bez nominacija za Zlatni globus, što nije iznenađenje.
Mannov Ferrari obiluje umarajućim porodičnim svađama i stoji u mjestu. Kako odmiče, izgleda dosadno i rezultira tim da um gledatelja luta.
Uprkos poprilično velikom budžetu (95 miliona dolara), Mann skreće od uzbudljivih trenutaka i okreće se porodičnoj drami, čime igra na sigurnu varijantu i izbjegavanje rizika.
Na kraju, nemamo osjećaj da smo puno bliže Enzu ili njegovoj supruzi. Nismo stekli dublje razumijevanje ili cijenjenje aspekta utrkivanja, kao ni pretjeranu uzbuđenost ili angažman.
Scene nemaju energije, a mnogi likovi se konstantno uvode u priču bez objašnjenja ko su. Čak i kad se objasni njihova prisutnost, većina ih je prikazana nezanimljivo. Osim toga, naglasci kojima glumci pričaju zvuče grozno.
Automobili, s druge strane, izgledaju sjajno, ali utrke nisu previše uzbudljive. Trebale bi biti, ali ritam filma poništava njihovu uzbudljivost.
Promašen odabir glumca
Ono što najviše upada u oči je loš odabir glumca za naslovnu ulogu. Iako to nužno ne bi trebalo biti presudno, teško je prevladati činjenicu da Driver, unatoč prostetskoj šminci i odličnom poslu make up artista, fizički nimalo ne liči na Enza.
Driverova izvedba je zbunjujuće suzdržana, lišena šarma ili intrige koji bi vas uvjerili da bi iko bio spreman tako bezbrižno utrkivati se za njega.
Bio je previše drven i nikada zaista ne osjetite empatiju prema liku. Nismo naučili apsolutno ništa o ovom čovjeku osim njegovog mrzovoljnog stava i nebrige prema svima oko sebe.
Gledajući spisak Adamovih minulih radova, ovo je definitivno njegova najzahtjevnija uloga, kojoj, stava su mnogi, nije dorastao.
S druge strane, Penelope Cruz ostavlja dobar dojam i jedna je od rijetkih svjetlih tačaka u cijelom filmu.
Tragična scena koja prikazuje pogibiju Alfonsa De Portaga zaista ostavlja bez daha, ali to je vjerovatno jedini uzbudljiv detalj filma. Ni to pak ne uspijeva 'izvaditi' ovaj film, koji nam definitivno nije trebao.
Film je na IMDb-u ocijenjen s 6.8/10, dok na Rotten Tomatoes ima 73% pozitivnih ocjena.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.