Damir Avdić: Pokupiše Asanžea, a ostaviše Madura
"Pokupiše Ansanžea, a ostaviše Madura" - tako glasi tekst jedne od pjesama sa novog albuma Damira Avdića aka Diplomca aka Grahe, nazvanog Radikalno šik.
Tuzlak sa ljubljanskom adresom je od svog posljednjeg album Amerika, nastupao u predstavi Antigona Slovenskog narodnog gledališća u režiji Eduarda Milera, te radio sa Maretom Bulcem monodramu Most na krvi.
Trenutno radim muziku sa Nedom Rusjan Bric, imao sam svoju predstavu Mefisto koju sam radio sa slovenačkim glumcem Gregorom Zorcom, sad se dogovaramo nešto i za iduću godinu. Radio sam i muziku za film Janeza Burgera „Ivan“, koji je vidim dobro prošao na festivalima, osvajao nagrade...radio sam dosta, ali opet je sve povezano sa muzikom - pokušao je Damir Avdić da stigne nabrojati sve što se dogodilo od našeg prethodnog intervjua.
Izašao mu je i roman „Ne želim da pobjedim“ u izdanju Algoritma, te samoizdati roman Rodeo u sklopu albuma Amerika. Uz novi album Radiklano šik biće objavljena i istoimena priča iz najavljenih, a još uvijek neobjavljenih priča iz San Franciska iz njegovog „američkog perioda“. U toku iduće godine planira te sve sporadično objavljene i neobjavljene priče sklopiti u jednu knjigu.
Novost je da sada imam neki svoj mini studio gdje snimam. Već na Americi sam tu snimao gitare sam, za ovaj novi album isto tako. Dizajn omota "Radikalno šik" je radio Ajdin Bašić, s kojim sarađujem već godinama, od albuma Mein Kapital. U dizajn se ne petljam, pošaljem njemu album i onda on to napravi kako on vidi - dodaje Avdić.
RSA: U novoj pjesmi Afera, koja počinje kao klasična afera između muškarca i žene, prelaziš u basnu, pričaju vukovi, zmije...
Avdić: Vidiš nisam pomislio da je basna, hvala... Pratio sam ovdje u Sloveniji u medijima čitavu sagu o medvjedima, vukovima, koji su se namnožili i parlament je zasjedao u vezi stim da vide šta činiti. U međuvremenu je i jedna mlada turistkinja na odmoru u Sloveniji šetala po planinama i naletila na zmiju, koju je onda uzela u ruke da je pomiluje i ona ju je ujela. Kada su je pitali zašto je to učinila, rekla je da nije znala da je otrovna. Najviše primjetim te bizarnosti, a tih bizarnosti je more. Sumnjam da bi ti baš išao milovati zmije...
RSA: Pjesma Android je isto zanimljiva, tu konstatuješ da je sve isto – od svjetskih događanja do muške krize srednjih godina. Imaš li ti krizu srednjih godina?
Avdić: Mislim da sam ja već odavno u godinama kada više ne možeš imati tu krizu. Možda sam više govorio iz post-kriznih godina...
Ma u suštini kada gledaš milione stvari koje se dešavaju i vratiš se malo nazad, unatradgpogledaš, sve to je već bilo. Sve isto, samo opišeš drugim jezikom i nađeg druge stihove za to ali u suštini - to da se mijenja tehnologija to uopšte ne znači da se mi mijenjamo unutra. Kako god okreneš, nismo makli nigdje daleko.
RSA: Tekst za pjesmu „Sto mu liberala, hiljadu mi lobista, klimatskih mi promjena...“ je dio jednog ogromnog teksta kao u suštini i cijeli album, kaže Damir, a u pjesmi se spominje i trap (popularni muzički žanr) i Sinan. Da li je Sinan otac trap muzike?
Avdić: To sa Sinanom se spominje i na pjesmi Detriot sa albuma Amerika. Taj vokal koji sam čuo, taj trap, taj auto-tune me neodoljivo podsjetio na Sinana. Bez obzira da li govorim o lokalnoj ili američkoj, globalnoj produkciji. Sinan je imao već prirodno auto-tune u glasu.
RSA: U istoj pjesmi kažeš i: Svi su u fitnessima sa privatnim trenerima, a strije im po vratovima. Biking, hiking, paragliding. Moje tijelo to sam ja. Bacio sam sve poroke, sve što mi smeta, bijelo brašno, bijelo ulje, bijeli šećer, Bijelo Dugme... Trčiš li ti? Održavaš li formu i na koji način?
Avdić: Ja inače hodam puno, a sviram dosta. Moj koncert dođe kao neka ekstremna sportska aktivnost. Za sad mi ne treba još neka dodatna akcija. I kući kad sviram uvijek sviram stojeći. Ja sam na trećoj pjesmi već totalno oznojen. Jednom su Phila Animala Taylora iz Motorheada pitali bavi li se nekim sportom, a on im je odgovorio pa sviranje u Motorheadu je sport.
RSA: Kada su migranti u pitanju, Slovenci su kritikovani zbog bodljikave žice na granicama, Hrvati zbog odnosa prema migrantima koji prelaze njihovu granicu, a evo sada kad su migranti i naš problem, ni mi se nismo nešto proslavili. Jesmo li onda svi isti?
Avdić: Politika je očigledno na svim mjestima ista kada se radi o migrantima. Da se referišem na pjesmu Human Reich iz 2013. godine, tada nije bilo migrantske krize, tada su bila bombardovanja, tada je bilo „Arapsko proljeće“. Ja sam već tada ispričao to sve. I poslije na Manjini. Imaš taj tok ljudi koji traje neprekidno kroz čitavu istoriju. Sada je došao na ove prostore, i mi to tek sad primjećujemo, sad nam je vidljiv. Kada su preplavili Srbiju 2015. godine, malo ko je ovdje pisao o tome. Ali kad su Mađari zatvorili svoju granicu, onda je tok prešao na Sloveniju i Hrvatsku. I tad je nastao haos, i onda su krenule te žice na granicama. Te žice su apsurd, žica ništa ne zaustavlja. Ti ćeš naći drugi put, moraš ga naći.
Koncert u Sarajevu Damir Avdić će imati 5. decembra u SARTR-u u okviru serijala Grlom u jagode sarajevskog Jazzfesta, a 24. decembra svira u rodnoj Tuzli.
Početkom iduće godine vjerovatno Mostar i Zenica - obećava Avdić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.