Austin Butler kao barmen u paklu mafije: Kada mala usluga postane veliki problem
Za Darrena Aronofskog veže se epitet jednog od najposebnijih autora današnjice. Prepoznatljiv je po hrabroj kombinaciji mračnih, psihološki intenzivnih tema i vizuelno eksperimentalnog stila, čemu smo svjedočili kroz njegove filmove Pi (1998), Rekvijem za snove (Requiem for a Dream, 2000), Hrvač (The Wrestler, 2008), Crni labud (Black Swan, 2010), Majka! (Mother!, 2017)...
Tri godine nakon uspješne drame Kit (The Whale, 2022), koja je Brendanu Fraseru donijela Oscara za najbolju glavnu ulogu, Aronofsky se vraća rediteljskom poslu i pravi potpuni žanrovski zaokret.
Približavanje mainstreamu
Njegov novi film Uhvaćen (Caught Stealing, 2025) je komični kriminalistički triler i predstavlja ekranizaciju istoimenog romana Charlieja Hustona, koji je adaptirao scenarij.
Udruženje generala BiH: Cijenimo Bećirovićeve aktivnosti s ciljem zaštite i afirmacije države
Pored uzbudljive najave, pažnju su privukla zvučna imena u glumačoj postavi predvođena Austinom Butlerom, kojem se pridružuju Zoe Kravitz, Matt Smith, Liev Schreiber, Vincent D’Onofrio, Bad Bunny (Benito Martinez Ocasio) i oscarovka Regina King.
Smješten u mračni i nostalgični New York 90-ih, film prati Hanka Thompsona (Austin Butler), bivšu baseball nadu čiju je karijeru uništila tragična saobraćajna nesreća. Sada vodi miran život sa svojom djevojkom bolničarkom Yvonne (Zoe Kravitz), radi kao barmen u jednom newyorškom baru i navija za svoj omiljeni autsajderski tim (San Francisco Giants). No, sve se mijenja kada nevoljko pristane čuvati mačku svog susjeda Russa (Matt Smith), što ga uvlači u svijet kriminala. Uskoro se nađe usred sukoba između različitih bandi, uključujući ruske, portorikanske i židovske kriminalce te postaje meta zbog nečega što uopće ne razumije.
Horor koji je zaludio publiku: Jeziv slučaj o nestanku 17-ero djece će vas dugo proganjati
Uhvaćen je drugačije od svega što je Aronofsky dosad radio i predstavlja odmak od njegovih depresivnih filmova. Lakši je, zabavniji i žanrovski bliži neo-noir krimi-komediji. Tonalno je više komercijalan, čime Aronofsky pokazuje da se može vješto približiti mainstreamu.
Priča je duhovita i nepredvidiva, često djelujući poput gangsterskih filmova Guyja Ritchieja s brzim tempom, ekscentričnim likovima i kombinacijom komedije i nasilja.
Ključni utjecaj na Aronofskog, kako je sam priznao, imala je kultna crna komedija Martina Scorsesea U sitne sate (After Hours) iz 1985. godine.
No, vidi se njegov autorski pečat kroz cijeli film, kojem dodaje svoj prepoznatljivi osjećaj za atmosferu i karakter.

Posvećenost boli čini Uhvaćen pravim Aronofskyjevim filmom. Glavni lik Hank prolazi kroz tjeskobni noćni košmar. Trauma iz mladosti ga budi svako jutro vriskom, dok vodi borbu s alkoholizmom. Njegove reakcije nisu prirodne i očekivane, što govori kako je otupio na vlastitu agoniju.
Film postavlja pitanje može li Hank sabrati svoj život i krenuti naprijed, a bavi se posljedicama neočekivanih situacija, ličnim slabostima i moralnim odlukama običnog čovjeka.
Napetost i preokreti
Uhvaćen je prekrasno snimljen kamerom Matthewa Libatiquea, koji je odlično uhvatio atmosferu grada, od sumornih barova do zapuštenih stanova.
Kinematografija i uglovi kamere su podjednako impresivni, a intenzitet dodatno pojačava soundtrack britanskih post-punkera Idles.

Ulog se podiže već nakon prve trećine filma, a zatim još više zahvaljujući neočekivanom preokretu na polovini.
Radnja je puna složenih preokreta, koji su prilično gadni i iznenadni. Film je veoma nasilan, grub i mračniji nego što se očekivalo.
Akcija je vrhunska. Gledamo brutalne borbe, uzbudljive ulične potjere i intenzivne pucnjave.
Austin Butler nosi cijeli film i potvrđuje zvjezdani status. Svoj talenat pokazao je u Elvisu (2022), no ovo je vjerovatno njegova najbolja i najautentičnija uloga do sada, kojom pokazuje da može biti dominantan protagonista. Ekran odiše njegovom harizmom i ranjivošću, što opotpunjuje impresivna fizička transformacija.

U mnoštvu sjajnih imena i izvedbi, mačka kao neočekivani saputnik glavnog junaka praktično krade film. Njen odnos s Hankom simbolizira rast, empatiju i ljudskost, te čini film emotivnim i dirljivim.
Uhvaćen je zabavna, zamršena i krvava avantura, te uzbudljiv dodatak filmografiji Aronofskog.
Film je na IMDB-u ocijenjen sa 7.3/10, dok na Rotten Tomatoesu ima 84% pozitivnih ocjena od kritičara i 84% od publike.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.