Horor koji je zaludio publiku: Jeziv slučaj o nestanku 17-ero djece će vas dugo proganjati
I oni koji ne prate pomno filmove vjerovatno su u posljednje vrijeme negdje i nekako čuli za Weapons (Trenutak nestajanja), novi psihološki horor iza kojeg stoji Zach Cregger, reditelj i scenarist uspješnog Barbariana (2022.), a koji je izazvao ogroman hype.
Jedne noći, u 2:17 ujutro, 17 učenika iz istog razreda se budi, izlazi iz svojih domova i trči u mrak. Ovim jezivim događajem počinje radnja filma smještenog u izmišljeni američki gradić Maybrook, gdje očajna zajednica ostaje suočena s pitanjem ko ili šta stoji iza masovnog nestanka djece.
Viralna kampanja
Krivica u početku pada na učiteljicu Justine (Julia Garner), jednu od više naizmjeničnih tačaka gledišta, uz roditelja Archera (Josh Brolin), policajca Paula (Alden Ehrenreich), sitnog kriminalca i narkomana Jamesa (Austin Abrams), školskog direktora Marcusa (Benedict Wong) i jedinog djeteta koje nije pobjeglo Alexa (Cary Christopher), kroz koje Cregger gradi sliku onoga šta se stvarno dogodilo te noći.
BiH će večeras saznati potencijalne protivnike na SP-u: Žrijeb u direktnom TV prijenosu
To je jedini dio radnje koji je sigurno prepričati, a da se ne otkriju svi preokreti koji slijede.
Razlog zbog čega je film izazvao toliku pažnju leži u viralnoj kampanji, koja je počela s kratkim, jezivim teaserima koji prikazuju djecu kako noću trče pustim predgrađem s ispruženim rukama, bez glasova i objašnjenja.
Jezivi trailer novog horora tjera strah u kosti: Gdje su nestala sva djeca?
Studio Warner Bros. je pritom objavio video dug 2 sata i 17 minuta, sa snimcima djece koja noću napuštaju svoje domove i hodaju ulicama, što se direktno povezuje s vremenom njihovog nestanka u filmu.
Također je izrađena simulacija lokalnog internetskog portala o nestanku djece (MaybrookMissing.net), a sadržaj uključuje vijesti, članke i tragove koji podižu realnost priče i angažuju publiku u potrazi za istinom.
Sve to je rezultiralo impresivnim otvaranjem na box officeu s 42,5 miliona dolara (71,02 miliona KM) u SAD-u i ukupno 70 miliona dolara (116,97 miliona KM) širom svijeta (od početka prikazivanja 8. augusta zaradio ukupno 148,7 miliona dolara / 248,47 miliona KM).
O filmu, na koji je Creggera djelimično inspirisala Magnolia (1999.) Paula Thomasa Andersona, počelo se pričati dosta ranije, čim je njegov originalni scenarij izazvao aukciju na koju se pažljivo gledalo mjesecima nakon Barbariana. Glasine su govorile da je Jordan Peele (Get Out, Us, Nope) bio toliko odlučan u namjeri da dobije projekat da je, nakon što je njegova kompanija Monkeypaw Productions izgubila u korist New Line Cineme, raskinuo saradnju sa svojim menadžmentom.
Od tada je prošlo više od dvije godine iščekivanja, a nakon što je konačno stigao, možemo reći da Weapons nije bez razloga ispraćen s tolikom pažnjom.
Njegova priča je na mnogo većem nivou od vrhunskog Barbariana i narativno još razigranija.

Počinje gotovo poput trilera, napeto i nervozno, dok se radnja razvija uz oštru kombinaciju misterije, jeze i crnog humora.
Misterija nestale djece razotkriva se kroz poglavlja iz šest različitih perspektiva koje se međusobno isprepliću, a svako završava s cliffhangerom.
Mudra odluka da se priče razdvoje omogućava svakom iz njegove izvrsne glumačke postave da dobije svoj trenutak.
Uznemirujuća završnica
Scenarij je izuzetno dobro strukturiran, a Cragger mu pristupa pažljivo i promišljeno.
Uzima dovoljno vremena da pokaže kako su nestanci utjecali na živote onih najbližih situaciji, te se trudi publici predstaviti likove u ličnim trenucima njihove borbe.
Od početka do kraja, glumačka postava je na visini zadatka, pri čemu Julia Garner (Ozark) i Josh Brolin (Nema zemlje za starce/No Country for Old Men) nose film.

Kada odluči posegnuti za nasiljem, Cragger ne razočarava. Ima mnogo scena zbog kojih ćete se trgnuti, čemu uveliko doprinosi misteriozni i neočekivano teatralni antagonist.
Film odlično balansira horor s dozom crne komedije koja ublažava osnovnu napetost.
Creggerova pažljiva i spora izgradnja zapleta drži nas prikovanim za ekran, željnim da otkrijemo kako se kockice slagalice slažu.
Film kulminira u krvavom, uznemirujućem finalu koje je istovremeno i šokantno i pomalo misaono. Vrhunac će natjerati publiku da ustane i aplaudira, ali i razmišlja o njemu dugo nakon odjavne špice.

Cregger kroz Weapons donosi hrabar i osvježavajući pristup hororu. On je drugačiji od svega što ste dosad gledali iako ćete ga identifikovati s nekim ranijim naslovima.
Weapons je napet i uzbudljiv horor pun preokreta koji će vas držati u neizvjesnosti do samog kraja.
U velikoj mjeri opravdava ogromna očekivanja, a uz Grešnike (Sinners, 2025.) Ryana Cooglera sigurno je vodeći kandidat za najbolji horor godine.
Film je na IMDb-u ocijenjen sa 7.9/10, dok na Rotten Tomatoesu ima 94% pozitivnih ocjena kritičara i 86% od publike.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.