Volkswagen ostao broj 1: Ponovo nadmašili GM i Toyotu

Radiosarajevo.ba
Volkswagen ostao broj 1: Ponovo nadmašili GM i Toyotu
U drugoj godini nakon afere dizel, Volkswagen grupacija ponovo je osigurala naslov najvećeg svjetskog proizvođača automobila.

Postati svjetski prvak dovoljno je teško, ali odbraniti tu titulu još je teže.

A to je upravo ono što je pošlo za rukom grupaciji iz Wolfsburga u godini koja je upravo završena.

U 2016-oj po prvi put su postali najveći proizvođači automobila na svijetu prodavši 10,3 miliona automobila, što je za 100.000 više od stalnih konkurenata Toyote i General Motorsa (GM).

Iako će precizni rezultati prodaje biti poznati tek nakon praznika, rezultati jasno pokazuju da će Volkswagen na vrhu ostati i u 2017. godini, piše njemački Handelsblatt.

Čak i bez podataka koji se odnose na posljednje dane decembra, prilično je jasno da Volkswagen ostaje na vrhu drugu godinu zaredom: prodali su 10,5 miliona vozila i tako opet ostvarili bolje rezultate od Toyote i GM-a.

Osim toga, vrlo je moguće da će brojke biti i veće kada se ubroji i decembarska prodaja pa bi mogle doseći i 10,6 miliona prodatih vozila.

Stari rivali Toyota i General Motors ne mogu zaustaviti ovaj zamah iz Wolfsburga. Najveći japanski proizvođač automobila objavio je prije Božića da će 2017. vjerovatno prodati 10,4 miliona vozila u odnosu na 10,17 miliona prodatih 2016.

Tako će, po svemu sudeći, Volkswagen uspješno prevazići posljedice dizel afere. Čak i u SAD-u gdje je dizel afera započela, brojke rastu.

Skepticizam kupaca zbog afere ostao je najprisutniji na domaćem tržištu gdje je prodaja još uvijek manja na godišnjem nivou.

No nakon zamjenskih pogodnosti koje su uvedene za prodaju novih automobila posljednjih mjeseci, očekuje se da i prodaja na njemačkom tržištu bude bolja u decembru.

Volkswagenovo izbijanje na prvo mjesto kao jasan korporativni cilj postavio je Martin Winterkorn, koji je krajem 2015. godine morao otići sa čela grupacije zbog dizelske afere.

Winterkorn je tada najavio da bi se to moglo desiti 2018. a njegovom nasljedniku, Matthiasu Mulleru, to je pošlo za rukom dvije godine ranije.

Kao i prije godinu dana, Volkswagen ne želi komentarisati prvo mjesto u svjetskoj auto ligi.

Iz perspektive VW Grupe, najvažnije je da iza sebe može ostaviti dizel aferu. Finansijske posljedice vjerojatno će se osjetiti 2018. godine no istovremeno, kompanija je započela kulturološke promjene unutar grupacije.

Posebna obuka za zaposlenike u području poštivanja procedura i integriteta trebala bi osigurati da se afera poput dizelske više ne može ponoviti.

Jedino ograničenje za to da Volkswagen u 2017. zaista bude najveći svjetski proizvođač automobila leži u mogućnosti da se savez Renaulta, Nissana i Mitsubishija broji kao grupacija.

Time bi po broju prodanih automobila već sredinom 2017. pretekli kompaniju iz Wolfsburga. No kako se oni ne mogu računati kao grupacija koja se smatra jedinstvenim proizvođačem upućeni tvrde da Volkswagen za sada nema konkurenta za prvo mjesto.

Za Volkswagen je najznačanije tržište Kina gdje prodaje 40 % svojih vozila a brojke rastu i u zemljama koje se oporavljaju od ekonomske krize kao što su Brazil i Rusija gdje je prodaja povećana za 20 odnosno 13 posto.

U svim zemljama srednje i istočne Europe, Volkswagen je također povećao prodaju za 13 posto.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije