Milan Dukić: U kriznom periodu najbitnija je snaga tima!

Radiosarajevo.ba
Milan Dukić: U kriznom periodu najbitnija je snaga tima!
Foto: Nestle / Milan Dukić

Ključ uspjeha u periodu krize je timski rad, kaže Milan Dukić, novi voditelj prodaje kompanije Nestlé u BiH za Radiosarajevo.ba, kojeg su na ovoj poziciji dočekala neobična dva mjeseca.

Dukić je već 14 godina član Nestlé porodice u kojoj je karijeru započeo na poziciji predstavnika prodaje u Srbiji, 2006. godine.

Od tada do danas obavljao je brojne pozicije unutar odjela prodaje, a njegovi timovi su nekoliko puta bili proglašeni najuspješnijima u Nestlé Adriatic regiji.

Njegov novi posao započeo je u čudnim okolnostima.

Radiosarajevo.ba:  Na poziciju voditelja prodaje Nestlé u BiH došli ste za vrijeme širenja pandemije COVID-19 na području Evrope, ali i BiH. Ovaj period je svima donio mnogo neočekivanih situacija, stoga nas zanima kako su izgledala ova prva dva mjeseca?

Milan Dukić: Ovo su zaista bila dva specifična mjeseca, koja su za mene bila poseban izazov, jer se sva komunikacija s mojim novim timom i poslovnim partnerima i dalje odvija isključivo od kuće. Dakako, dobro je što Nestlé globalno ima infrastrukturu koja to omogućava - to uključuje s jedne strane tehnologiju, a s druge strane osposobljenost zaposlenika. Također, za krizne situacije imamo i definiran sveobuhvatan Plan za kontinuitet poslovanja, a vezan je uz ključne odjele i procese, te je primarno fokusiran na sigurnost zaposlenika, operacije, tvornice i skladišta kao i tokove novca. Temeljem toga, osnovali smo lokalni Krizni tim unutar kojeg su se do sada donosile odluke o uspostavi privremenog rada od kuće za sve zaposlenike, dodatnim mjerama zaštite na radu, uvođenju digitalnih načina za ovjeravanje dokumenata (ugovora, faktura, revizija plaća, promocija), prilagodbi poslovanja tržišnim uvjetima i ključnim odlukama maloprodajne mreže.

Pored fokusiranja naših napora na brigu o zaposlenicima i poslovanju, tražili smo i dodatne mogućnosti pomoći zajednici u kojoj djelujemo, te smo u stalnoj smo potrazi za načinima pomoći partnerima, pogotovo u HoReCa segmentu, čije poslovanje uveliko ovisi o nama.

Radiosarajevo.ba: Koji su to najveći izazovi s kojima ste se susretali u novonastaloj situaciji pandemije COVID-19? Da li su to problemi sa sirovinom, odnosno proizvodnjom, radnom snagom, snabdijevanjem prodajnih mjesta ili možda nešto drugo?

Milan Dukić: Najveći izazov za nas je bio osigurati proizvode kupcima u periodima kada su na snazi bile rigorozne mjere vezane uz transport, uvoz i izvoz robe, te obavezne karantene za vozače. Zajedno s našim partnerom, MCI, svoje smo zabrinutosti podijelili s Udruženjem poslodavaca FBiH i Savezom stranih investitora, koji su adekvatno reagovali na naše upite i molbe.

Osim toga, i dalje radimo u trenucima kada veliki dio naših tvornica ima povećane zahtjeve za proizvodnjom, poput one u Surčinu, u kojoj proizvodimo dio THOMY i MAGGI asortimana. Adekvatno, planiranje, koje se trenutno odvija na sedmičnoj bazi, i timski rad između sektora planiranja, proizvodnje u tvornici i logistike ključni su za uspješnost u ovim vremenima.

Radiosarajevo.ba: Da li je poslovanje kompanije ugroženo u ovoj situaciji? Da li osjetite promjene u prodaji?

Milan Dukić: Kada je riječ o poslovnim rezultatima, bh. tržište slijedi rezultate Zone EMENA (Evropa, Bliski istok i Sjeverna Afrika), te bilježi snažan prvi kvartal. U suštini, naša svrha unapređenja kvalitete života i doprinosa zdravijoj budućnosti danas je važnija nego ikad. Od lanca opskrbe, preko naših tvornica, pa sve do domova naših potrošača: radimo svakodnevno kako bismo osigurali da i dalje ispunjavamo prehrambene potrebe porodica i kućnih ljubimaca u ovom teškom vremenu. Paralelno, zdravlje i sigurnost naših zaposlenika, kontinuitet poslovanja i održivost zajednica u kojima djelujemo su nam izuzetno važni.

S tim ciljem, fokusirani smo na pružanje podrške našim uposlenicima na mnogo načina, od osiguravanja sigurnosne opreme, do omogućavanja rada kod kuće, ali i na pogodnosti poslovnim partnerima, posebice u HoReCa segmentu, čije se poslovanje većim dijelom oslanja na Nestlé. Također, odlučili smo ne koristiti vladine mjere pomoći, a lokalnom Crvenom krstu, te bolnicama u Hrvatskoj, Sloveniji i Bosni i Hercegovini smo donirali novčane donacije i proizvode u ukupnoj vrijednosti višoj od 100.000 eura. I u narednom periodu nastavljamo podržavati lokalnu zajednicu.

Radiosarajevo.ba: Pandemija nam je donijela brojne promjene. Mijenjaju se poslovni modeli i fokusi kompanija na svjetskom, pa i domaćem tržištu. Šta ste vi, kao pojedinac, ali i kao kolektiv, naučili u ovoj krizi, a šta ćete nastaviti primjenjivati i nakon pandemije?

Milan Dukić: Kao pojedinac sam se podsjetio koliko je bitna snaga tima i koliko je uloga svakog pojedinca bitna za funkcioniranje cjeline. Ono što me iznenadilo je iznimno velika razina inovativnosti i poduzetničkog duha, te brzina adaptacije. Također, do izražaja je došla kolegijalnost i solidarnost. Od strpljenja za kolege koji rade od kuće, a koji u isto vrijeme balansiraju posao i obiteljske obaveze, do solidarnosti za zajednicu i željom za onim dodatnim naporom da učinimo lakšim život i ljudi pored nas.

Kada je riječ o prodaji, prepoznali smo trend rasta e-trgovine, stoga smo nekim našim partnerima u BiH već ponudili specifična znanja koja imamo kako bi i naše tržište što prije sustiglo susjedne zemlje koje su doživjele brzu digitalnu transformaciju i e-trgovinu integrisali kao sastavni dio poslovanja. Nastavljamo i dalje osluškivati želje i preferencije bh. potrošača, te prilagođavati asortiman njihovim potrebama, s misijom da naši proizvodu budu sigurniji, nutritivno bogatiji i održivi za okoliš.

Radiosarajevo.ba: Kako vidite odvijanje situacije do kraja 2020. godine? Kakvi su Vaši planovi, ako ih je uopšte moguće praviti?

Milan Dukić: Kada gledamo kvartalne rezultate Grupe vidimo kako se utjecaj pandemije COVID-19 značajno razlikuje prema geografskom području, kategoriji proizvoda i kanalu prodaje, ovisno o vremenu izbijanja, opsegu restrikcija i ponašanju potrošača. Primjerice, u Evropi je u martu zabilježen značajan rast, djelomično potpomognut stvaranjem zaliha od strane potrošača. S druge strane, Kina je zabilježila nagli pad prodaje zbog ograničenja kretanja koja su bila na snazi gotovo čitavo tromjesečje, ograničenog stvaranja zaliha od strane potrošača i relativno veće izloženosti vanjskim kanalima.

Osnovni prehrambeni proizvodi zabilježili su rast potražnje. Gotova jela i kuhinjska pomagala, proizvodi iz segmenta hrane za kućne ljubimce i kafa su također bilježili rast, dok dio konditorskog asortimana bilježi pad prodaje, odražavajući smanjenje stope poklanjanja i impulzivne kupovine na prodajnim mjestima. Sva tržišta bilježe značajan prijelaz s potrošnje izvan doma na potrošnju u domu. Istovremeno, e-trgovina je porasla za 29,4 posto, time po prvi puta premašivši 10 posto ukupne prodaje Grupe. Sve navedeno aspekti su koji se moraju uzeti u obzir prilikom budućih planiranja, jer uspješne kompanije su one koje se prilagođavaju potrebama svojih potrošača.

Snažne liderske vještine

Milanove snažne liderske, poslovne i razvojne vještine, te bogato dugogodišnje iskustvo u odjelu prodaje će zasigurno doprinijeti daljnjem razvoju bh. tima ove najveće prehrambene kompanije na svijetu. Najveću podršku u privatnom i poslovnom razvoju Milan ima od svoje porodice.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije