UIO pojačao kontrolu uvoza automobila VW, Audi i BMW

Radiosarajevo.ba
UIO pojačao kontrolu uvoza automobila VW, Audi i BMW
/ Foto: UIOBiH

Uprava za indirektno oporezivanje je pojačala kontrolu uvjerenja o porijeklu za uvoz automobila Volkswagen, Audi i BMW, saopšteno je iz ove institucije.

Razlog za to jeste odluka ovih proizvođača automobila da od početka 2016. godine ne izdaju izjave na osnovu kojih carinske službe zemalja izvoznica izdaju uvjerenja o porijeklu EUR 1, objasnili su iz Uprave za indirektno oporezivanje.

Ova institucija je od 2016. do avgusta 2019. godine za putnička motorna vozila u postupak naknadne provjere uputila ukupno 10.988 dokaza o porijeklu, od čega je do danas odgovoreno na 9.496.

Istakli su da su u naknadnim provjerama od nadležnih carinskih službi primili 6.132 pozitivne provjere, 24 djelomično pozitivne provjere i 3.280 negativnih provjera, dok se rezultati zahtjeva za naknadnu kontrolu još uvijek čekaju.

Kako je navedeno u saopštenju, za svaku negativnu provjeru o porijeklu, pokrenut je postupak naknadne naplate uvoznih dadžbina i po tom osnovu su naplatili višemilionski iznos.

Tvrde da je riječ o naplati uvoznih dadžbina većeg broja fizičkih i pravnih lica koja su uvozila polovna putnička vozila u Bosnu i Hercegovinu.

"Ovdje posebno ukazujemo na problem neujednačenog postupanja zemalja članica Evropske unije kad je u pitanju izdavanje, ovjeravanje i naknadna provjera dokaza o porijeklu - EUR 1 obrazaca za korištena putnička motorna vozila. Veliki broj negativnih provjera stigao je iz Njemačke i Austrije, dok Holandija i dalje izdaje dokaze o evropskom porijeklu i potvrđuje evropsko porijeklo za istu vrstu robe - korištena vozila. Ovo je razlog što veliki broj uvoznika ovakvih automobila iste kupi u nekoj od zemalja EU, što se vidi iz priložene fakture, a izvozno carinjenje obavi u Holandiji, jer uglavnom i samo tu mogu dobiti dokaz o porijeklu. Slična praksa ranije je bila i u Sloveniji, ali je prekinuta. Također, kako od Carinske uprave Belgije u ovom periodu UIO dobija veliki broj negativnih rezultata naknadne provjere dokaza o porijeklu za korištena vozila istog izvoznika i istog uvoznika, nametnulo se pitanje zašto i dalje Carinska uprava Belgije prvo izdaje pozitivna uvjerenja o porijeklu, a nakon provedenog postupka naknadne provjere istih dostavlja u Upravu za indirektno oporezivanje negativne rezultate!?", objasnili su iz ove institucije.

Ukazali su na to da je neujednačeno postupanje dovelo u neravnopravan položaj uvoznike u Bosni i Hercegovini, kao i izvoznike iz Evropske unije jer je, kako je saopšteno, značajno uvećalo troškove, povećalo obim carinskih službi, pojačalo sumnju u ispunjenost uvjeta za izdavanje dokaza, kao i primjenu preferencijalne stope carine, o čemu je Uprava za indirektno oporezivanje informirala carinske uprave Holandije i Belgije (dokumentacija u prilogu e-maila), i Evropsku komisiju u Briselu, tražeći konkretna pojašnjenja i jednoobrazno postupanje.

Istakli su da do danas Uprava za indirektno oporezivanje nije dobila konkretan i jasan odgovor.

Zbog ovakvih okolnosti, Uprava za indirektno oporezivanje se obratila i Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine sa molbom da se sagleda mogućnost za iznalaženje rješenja oko izdavanja i naknadne kontrole izdatih dokaza o porijeklu robe u okviru važećih Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju Bosne i Hercegovine sa Evropskom unijom i Regionalne konvencije o pan-euro-mediteranskim preferencijalnim pravilima o porijeklu robe.

Zatim su upozorili na sljedeće:

"Ovakvo različito postupanje zemalja Evropske unije, kad je u pitanju izdavanje i naknadna kontrola dokaza o porijeklu obrasca EUR – 1, izuzetno negativno utiče na poslovanje poreznih obveznika koji se bave uvozom motornih vozila u Bosnu i Hercegovinu, izaziva dodatne troškove i građanima Bosne i Hercegovine, te potiče različite dezinformacije u javnosti. Dužnost Uprave za indirektno oporezivanje, Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa Bosne i Hercegovine, i svih ostalih institucija zemalja potpisnica Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju je da osiguraju slobodnu trgovinu i primjenu važećih propisa što trenutno nije slučaj kad je u pitanju postupanje zemalja članica Evropske unije u postupku izdavanja i naknadne provjere dokaza o porijeklu za korištena putnička motorna vozila."

Iz Uprave za indirektno oporezivanje su podsjetili da je uvoznik bilo koje robe, pa tako i vozila, u Bosnu i Hercegovinu, uz ostalu dokumentaciju, u carinskom postupku uvoza dostavi i dokaz o porijeklu – Obrazac EUR 1, ostvaruje pravo da bude oslobođen od plaćanja carine, jer se radi o proizvodu s porijeklom iz neke od zemalja s kojima Bosna i Hercegovina ima potpisan ugovor o slobodnoj trgovini.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije