Slučaj eko test: Država nema načina da stavi van snage odluku Federacije
Podsjetimo, propisom Federalnog ministarstva za promet i komunikacije, od 1. januara ove godine, eko test postao je obavezan dio tehničkog pregleda prilikom godišnje registracije automobila uz dodatnu naplatu 22-32 KM za vozila s benzinskim motorom, odnosno 36 KM za vozila s dizelskim motorom.
Sastanak državnog i entitetskog ministra bavio se upitnim legalitetom odluke o dodatnom plaćanju eko testa zbog činjenice da je redovni tehnički pregled propisan državnim Pravilnikom o tehničkim pregledima vozila.
"Državni pravilnik o tehničkim pregledima vozila propisuje naplatu eko testa po cijeni od 5 KM. U Ministarstvu za promet i komunikacije BiH ostajemo pri našoj 'tarifi' za eko test", kaže Samir Džaferović, savjetnik ministra Ismira Juske, koji je prisustvovao sastanku s federalnim ministrom Lasićem.
Ne treba biti previše pametan pa uočiti "neusklađenost pojedinih zakonskih i podzakonskih odredbi koje propisuju oblast eko testova, kao i potrebu usklađivanja u što kraćem periodu", što je jedan od zaključaka sastanka.
"Dodatna naplata eko testova postala je pravno pitanje. Redovni tehnički pregled propisan je državnim Pravilnikom o tehničkim pregledima vozila, međutim postoji pravna začkoljica. Legalitet odluke o dodatnoj naplati eko testa federalne kolege crpe iz Zakona o cestovnom prometu FBiH", objašnjava Džaferović.
Ministar Jusko će formirati radnu grupu, koja će u što kraćem roku usaglasiti i dostaviti Prijedlog pravilnika o tehničkim pregledima, kao i jedinstvenog cjenovnika koji se odnosi na provođenje poslova tehničkog pregleda.
Radna grupa bit će formirana od predstavnika Ministarstva za komunikacije i promet Bosne i Hercegovine, kao i nadležnih entitetskih institucija i Brčko distrikta.
Drugim riječima, građani FBiH će i dalje plaćati 22-36 KM za eko test koji je, potpuno identičan, do prije dva mjeseca koštao svega 5 KM jer državno ministarstvo nema mehanizme da stavi van snage odluku ministra Lasića.
"Zakon o dodatnoj naplati eko testa donio je Federalni parlament. Ako bismo stavljali njihove odluke van snage, otišli bismo u pravnu anarhiju. Za Ministarstvo za komunikacije i prometa BiH svi nepotrebni finansijski nameti građanima nisu prihvatljivi", kaže Samir Džaferović, savjetnik ministra za promet i komunikacije BiH.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.