Tehnički pregledi: Zašto se dva mjeseca čekalo na osporavanje plaćanja eko testa?
Podsjetimo, propisom Federalnog ministarstva za promet i komunikacije, od 1. januara ove godine eko test postao je obavezan dio tehničkog pregleda prilikom godišnje registracije automobila.
Pravilnikom je detaljno propisano koje kategorije vozila podliježu eko testu, ko i na koji način obavlja eko test, koje su granične vrijednosti koje svako vozilo mora zadovoljiti, postupak s automobilima koji ne zadovolje test.
Propisano je i ono što je najviše zaboljelo vozače – cijena pregleda: 22 KM za vozila s benzinskim motorom koji nema katalizator izduvnih gasova; 32 KM za automobil na benzinski pogon koji ima katalizator i lambda sondu; 36 KM za vozila s dizelskim motorom.
Šta je sporno u odluci koja se primjenjuje već dva mjeseca? Redovni tehnički pregled propisan je državnim Pravilnikom o tehničkim pregledima vozila a spornu uredbu potpisao je Denis Lasić, federalni ministar za promet i komunikacije.
Povodom ove teme, za narednu sedmicu najavljen je susret Lasića s Ismirom Juskom, državnim ministrom za promet i komunikacije.
Ono što javnost zanima je zašto se na osporavanje novog eko testa čekalo više od dva mjeseca od objave u Službenom listu FBiH, brojnih napisa u medijima i početka primjene u praksi. Odgovor smo potražili u Ministarstvu za promet i komunikacije BiH.
"U javnosti se pomalo paušalno donose odluke o zakonitosti ili nezakonitosti pojedinih odluka, uredbi, podzakonskih akata. Ono što je intencija državnog ministarstva za promet i komunikacije je neophodnost ekološkog testa koji mora biti eliminatoran za vozila koja ne ispunjavaju standarde. O cijeni eko testa može se diskutovati, ali ne i o sâmom testu. On je imperativan", kaže Igor Pejić, sekretar u Ministarstvu za promet i komunikacije BiH.
Na pitanje zašto se dva mjeseca čekalo na osporavanje odluke koja, uzgred, donosi dodatnu nelogičnost – stavlja vozače iz FBiH i RS-a u neravnopravan položaj – Pejić odgovara:
"Pozicija državnog Ministarstva za promet i komunikacije je pomalo nezahvalna. Sve odluke i podzakonske akte moramo najaviti i dogovoriti s nadležnim entitetskim i kantonalnim ministarstvima. S druge strane, niži nivoi vlasti donose mnoge odluke bez koordinacije s državnim ministarstvom. Posljedica toga su brojni propisi koje vozače i vlasnike vozila stavljaju u različit položaj. Recimo, u RS-u nije neophodan fotozapis s tehničkog pregleda, u Federaciji jeste. I vaš portal je pisao da su, od kantona do kantona, različiti propisi o tehničkim pregledima za oldtimere", objašnjava Pejić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.