Škoda Enyaq IV: Prostorni i praktični SUV s električnim pogonom

0
Radiosarajevo.ba
Škoda Enyaq IV: Prostorni i praktični SUV s električnim pogonom
Foto: Radiosarajevo / Škoda Enyaq IV

Redakcija portala Radiosarajevo.ba testirala je Škodu Enyaq IV, praktični i prostrani SUV s električnim pogonom. Škoda Enyaq iV zasigurno predstavlja značajan korak naprijed za češku marku i ozbiljan doprinos elektrifikaciji automobilske industrije.

Enyaq IV se ističe elegantnim i modernim dizajnom. Prednja maska je zatvorena, a LED svjetla su upečatljiva i prepoznatljiva. Bočni profil auta je dinamičan, a stražnji dio karakteriziraju horizontalne linije i elegantna LED svjetla. Unutrašnjost je udobna i prostrana, s kvalitetnim materijalima i modernim dizajnom.

Enyaq IV nudi udobnu i ugodnu vožnju čak i na duge destinacije. Upravljanje je precizno i sigurno, a motor je snažan i tih. Auto se dobro ponaša na svim tipovima cesta, a ugradnja baterije u pod donosi nizak centar težine i stabilnost u zavojima.

Osvanuo transparent u Banjoj Luci: 'Dodik i Vučić isti su ološ' – studentska poruka izazvala pažnju

Osvanuo transparent u Banjoj Luci: 'Dodik i Vučić isti su ološ' – studentska poruka izazvala pažnju

Škoda Enyaq IV
Foto: Radiosarajevo: Škoda Enyaq IV

Tehnologija i dizajn

Enyaq IV je opremljen bogatom plejadom tehnologija i funkcija. Ističu se digitalni kokpit, veliki touchscreen zaslon na središnjoj konzoli, head-up displej, panoramski krov i mnoštvo asistenata za vožnju.

Škoda Enyaq iV nudi impresivnu internet konekciju koja vam omogućava da ostanete povezani dok ste na putu.

Enyaq iV ima ugrađenu eSIM karticu, što znači da se možete povezati na internet bez potrebe za fizičkom SIM karticom. Potrebno je samo aktivirati podatkovni paket kod svog mobilnog operatora.

Ovaj model također može kreirati Wi-Fi hotspot, omogućavajući vam da povežete do osam uređaja na internet preko opcije prenosivih podataka.

Škoda Enyaq IV
Foto: Radiosarajevo: Škoda Enyaq IV

Autonomija i punjenje: Što je važno znati o Škodi Enyaq IV?

Domet vožnje Škode Enyaq IV varira ovisno o modelu i veličini baterije. Dostupne su opcije s baterijama od 58 kWh, 62 kWh i 82 kWh. Model s najvećom baterijom (82 kWh) nudi domet do 534 km u WLTP ciklusu. To znači da možete preći značajnu udaljenost bez punjenja, što je idealno za duga putovanja.

Brzina punjenja Škode Enyaq IV ovisi o tipu punjača. Na DC punjaonicama s maksimalnom snagom od 135 kW, bateriju od 10% do 80% možete napuniti za samo 38 minuta. Na AC punionice s snagom od 11 kW, punjenje traje oko 8 sati.

Najsnažniji model u ponudi je Enyaq RS iV s baterijom od 82 kWh i elektromotorom od 220 kW s 299 KS. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je impresivnih 6.2 sekunde, a autonomija je 460 km. Potrošnja energije je oko 17.8 kWh/100 km.

Škoda Enyaq IV
Foto: Radiosarajevo: Škoda Enyaq IV

Mogućnosti punjenja

Enyaq IV se može puniti na tri različita načina:

  • DC punjenje: Najbrži način punjenja. Dostupno na javnim punionice.
  • AC punjenje: Popularan način punjenja kod kuće i na parking mjestima.
  • Inductivno punjenje: Beskontaktno punjenje koje je dostupno kao opcija.

Savjeti za optimizaciju dometa:

  • Stil vožnje: Usmirena vožnja s manje ubrzanja i kočenja može značajno utjecati na domet.
  • Korištenje rekuperacije: Rekuperacija energije pri kočenju može produžiti domet.
  • Korištenje Eco moda: Eco mod optimizira potrošnju energije i produžuje domet.
  • Planiranje putovanja: Planirajte putovanje s obzirom na dostupnost punionica.

Adaptivni tempomat

Adaptivni tempomat (ACC) je napredni sistem vozačke asistencije koji automatski održava zadanu brzinu i razmak od vozila ispred i standardna je oprema na Škoda Enyaq iV. To znači da se možete opustiti i uživati u vožnji bez potrebe za konstantnim pritiskanjem pedala gasa i kočnice, što je posebno korisno u gužvi ili na dugim autoputevima.

ACC koristi radare i/ili kamere za skeniranje ceste ispred i detekciju drugih vozila. Sistem zatim automatski prilagođava brzinu vozila kako bi održavao sigurnu udaljenost. Vozač i dalje može kontrolisati brzinu vozila pomoću ručica na upravljaču i može aktivirati sistem za upozorenje na koliziju ili automatsko kočenje u hitnim slučajima.

Tri nivoa ACC-a:

  • ACC s Stop & Go može potpuno zaustaviti vozilo i ponovo ga pokrenuti u gužvi.
  • ACC s Emergency Assist ima mogućnost automatskog zaustavljanja vozila ako ne otkrije aktivnost vozača.
  • ACC s Travel Assist može pomoći vozaču u održavanju trake na autoputevima.
Škoda Enyaq IV
Foto: Radiosarajevo: Škoda Enyaq IV

Dostupni modeli

Škoda Enyaq iV dostupan je u nekoliko različitih modela, s raznim baterijama i opcijama motora.

Modeli s pogonom na stražnje točkove:

  • iV 60: ima bateriju od 62 kWh i motor snage 132 kW. Doseg mu je do 412 km.
  • iV 80: ima bateriju od 82 kWh i motor snage 150 kW. Doseg mu je do 534 km.

Modeli s pogonom na sve točkove:

  • iV 80x: ima bateriju od 82 kWh i dva motora ukupne snage 195 kW. Doseg mu je do 493 km.
  • RS iV: ima bateriju od 82 kWh i dva motora ukupne snage 220 kW. Doseg mu je do 460 km. Ovaj model je najsnažniji Škoda model ikada napravljen.

Osim gore navedenih modela, Enyaq iV je dostupan i u verziji Coupe. Coupe modeli imaju sličan stil i opremu kao i standardni modeli, ali su im niži i imaju manje prostora za prtljagu.

Dostupni modeli Coupe:

  • iV 60 Coupe: ima bateriju od 62 kWh i motor snage 132 kW. Doseg mu je do 403 km.
  • iV 80 Coupe: ima bateriju od 82 kWh i motor snage 150 kW. Doseg mu je do 522 km.
  • iV 80x Coupe: ima bateriju od 82 kWh i dva motora ukupne snage 195 kW. Doseg mu je do 487 km.
  • RS iV Coupe: ima bateriju od 82 kWh i dva motora ukupne snage 220 kW. Doseg mu je do 454 km.
Škoda Enyaq IV
Foto: Radiosarajevo: Škoda Enyaq IV

Zaključak

Škoda Enyaq IV je zasigurno impresivan SUV s električnim pogonom a njegova prostranost i praktičnost je idealna za porodicu. Upravo zbog udobnosti i lakoće upravljanja, Enyaq IV je impresivno rješenje za sve tipove cesta.

Ekipa sa portala Radiosarajevo.ba se uvjerila u njegove kvalitete i bogatu opremu a posebno su impresionirani električnim motorom i njegovim velikim dometom. Još jedna tačka koja novoj Škodi daje na još većoj vrijednosti je upravo jednostavno punjenje na DC punionicama kao i kod kuće.

Ipak, u Sarajevu ne postoji veliki broj javnih punionica što eventualno može predstavljati problem vozačima koji ne posjeduju kućnu punionicu. Također, problem nepropisnog parkiranja na mjesta koja su predviđena za automobile na električni pogon je često zastupljen u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, što je ekipa sa portala Radiosarajevo.ba koja je testirala novi Škodin model i sama uvidjela.

Mapu električnih punionica u Bosni i Hercegovini možete pogledati u nastavku.

Mapa električnih punionica u BiH
Foto: Google Maps: Mapa električnih punionica u BiH

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije