Vozili smo / Renault Clio Blue dCi 115: Ispunjeni visoki zahtjevi jednog od lidera klase

07. 06. 2020. u 07:58:00 J. M.

Shares: 12

Možda niste znali da Renault Clio postoji već 30 godina. Za to vrijeme, Renault je uspio prodati oko 15 miliona primjeraka modela koji je postao jedan od simbola klase superminija. Stoga ne treba spominjati kako su visoko postavljeni zahtjevi pred petu generaciju modela. 

Izgled

Clio "petica" ostaje vjeran stilu prethodnika iz 2012. godine, ali izgleda mnogo sportskije nego četvrta generacija jer je karoserija tri centimetra niža.

Francuzi su se opredijelili za optičku evoluciju umjesto revolucije. Silueta je slična prethodniku, dok je prednji dio prilagođena trenutnom vizuelnom identitetu branda. Zadržane su u C-stubu skrivene "kvake" za zadnja bočna vrata - dopadljiv i ne toliko praktičan detalj koji je patentirala Alfa na modelu 156.

clio_026.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Novi farovi podsjećaju na velikog brata Mégana, od kojeg su preuzeta dnevna LED svjetla u obliku kuke. Veliki znak Renaulta na nosu može zavarati da je Clio V uvećan a zapravo je izgubio skoro 2 centimetra u dužinu.

Ovo sitno "skraćenje" je znak da je najzad završen proces istezanja supermini modela. Podsjećanja radi, praotac Renault 5 iz 1972. godine mjerio je 3,52 metra između krajnjih tačaka, dok je aktuelni Clio dugačak 4,05 metara.

Unutrašnjost

Novi stil u unutrašnjosti, kojom dominira veliki uspravni 9,3 inčni ekran (7 inča u jeftinijim verzijama) s većinom funkcija komandnih i infotainment sistema. Renault je uspio kreirati relativno razumljiv izbornik što kod konkurencije često i nije slučaj. Ljubiteljima klasike ostaju rijetki analogni elementi poput okretnih reglera za podešavanje klime.

clio_011.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Upravljač dobro leži u rukama i može se podešavati po visini i dubini. Kvalitet  materijala je poboljšan, na ergonomiju nema primjedbi ako se izuzmu minijaturni dugmići audio uređaja na satelitu uz upravljači stub.

Ako se zna da Clio pripada B-segmentu, nema se što prigovoriti na prostor u kabini. To znači udobnost za vozača i suvozača, dok na zadnjoj klupi ne treba očekivati (prostorna) čuda, pogotovo za koljena saputnika.

clio_021.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Prtljažnik je porastao na 340 litara (po nekim podacima na 366 litara u dizelskoj verziji), no utisak kvari visok utovarni prag. Navodno su u Renaultu svjesno išli na takvo rješenje poklopca prtljažnika kako bi automobil bio sigurniji u slučaju udara straga.

Motor / mjenjač

Dok u drugim zemljama kupci uglavnom biraju nove turbobenzince, na našim prostorima i dalje je popularan dizelaš, posebno najjača verzija već čuvenog Renaultovog 1,5 litarskog dCi. Šta reći a da već nije rečeno o ovom motoru? Uskoro će se navršiti dvije decenije kako ga Renaultovi inženjeri unaprijeđuju i to u prilično nepovoljnom okruženju za dizelaše.

clio_014.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Posljednja evolucija pojačana je na 115 "konja", što uz 260 Nm najvišeg obrtnog momenta izvrsno povuče mali automobil. Već na 1500 obrtaja mali dizelaš spreman je za akciju, nema turbo-rupe, a manuelni 6-stepeni mjenjač svojom preciznošću i odlično usklađenim prijenosnim odnosima mami na sportsku vožnju.

Renault uspijeva savladati sve strožije ekološke standard pa se 1.5 dCi zadovoljava s nešto više od 4 litra na 100 kilometara, uprkos činjenici da prazan dizelski Clio, s 1,3 tone, i nije tako lagan kao nekadašnji mali automobili.

Vozne karakteristike

U odnosu na svog prethodnika Clio prikuplja najviše "plus" bodova u poglavlju ponašanja u vožnji. Zahvaljujući novorazvijenoj šasiji mali francuski automobil može se voziti udobno bez žrtvovanja dinamike. Clio impresionira stabilnošću, ne samo zbog "prirodnog" neutralnog ponašanja nego i vrlo senzibilnog djelovanja ESP-a. 

clio_016.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Tokom testne vožnje susretali smo se s jakim bočnim vjetrovima koji Renaultovog mališana nisu uspijevali izbaciti iz šina. Preciznost upravljača je solidna, kočnice odlične.

Cijena / oprema

Renault Clio V na bh. tržištu startuje po cijeni od 23.700 KM, koliko košta osnovna verzija pokretana 1,0 litarskim 3-cilindričnim benzincem (72 KS). Punih 5.000 KM je skuplji bazni (85 KS) jednako opremljeni dizelaš, dok jači dCi 115 (115 KS) košta od 32.700 KM.

Bogato opremljeni testni model – Renault Clio Blue dCi 115 KS Edition One – košta 34.600 KM. Dodatno je automobil opremljen City Multisense paketom (1.300 KM) koji uključuje pomoć pri parkiranju 360 stepeni i kameru za vožnju unatrag, kontrolu mrtvog ugla, Multi-Sense izbor voznog moda…

clio_007.jpg - undefined

Foto: J.M. / Radiosarajevo.ba

Ovome treba dodati još nekoliko ekskluziviteta (specijalnu boju, audio sistem s devet zvučnika i pojačalo Bose…) pa testni Clio poskupi na 38.555 KM. Da je malo – nije, uprkos odličnom utisku u vožnji, bogatoj opremi, brojnim sigurnosnim asistentima i maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP crash testu…

Zaključak

Renault je napravio veliki korak naprijed i uspio značajno poboljšati Clia. Čini se sasvim realnim zadržavanje liderske pozicije u segmentu na većini europskih tržišta.

NEMA KOMENTARA