Posuđeni test: Prva vožnja obnovljene Lade Nive
Od kraja 2019. godine AvtoVAZ proizvodi samo obnovljenu Ladu 4x4, svima znanu po starom imenu Niva. Prve utiske iz vožnje prenijeli su novinari ruskog mjesečnika Za Rulem (Za volanom) koji su isprobali Nivu i prije dolaska kod dilera pa je zanimljivo vidjeti kako im se svidio kultni terenac koji je ušao u 44. godinu života.
Neke grandiozne metamorfoze se nikako nisu dogodile, iako je prošlo skoro 30 godina od posljednje značajne modernizacije Nive. Lada je odlučila ozbiljno ažurirati samo unutrašnjost. Ipak, ove promjene su uočljive i izazivaju pozitivne emocije.
Foto: Za Rulem
Glavna novost je potpuno nova armaturna ploča na kojoj se nalazi također nova centralna konzola s okruglim komandama klime, grijanja i ventilacije - umjesto dosadašnjih "klizača".
Prednja sjedala su postala puno bolja po obliku, profilu i punjenju. Na stražnjoj klupi je, kao i ranije, malo prostora. Za pristup je ponovo potrebno malo naprije gurnuti prednja sjedišta pa ih preklopiti.
Foto: Za Rulem
Prema riječima stručnjaka kompanije AvtoVAZ, na vratima se pojavio novi zaptivni materijal. Samo poznavalac još može otvoriti prtljažnik - uz pomoć ručke na bočnoj ploči u kabini. Prtljažnik je jednako mali, ali u njemu se pojavila 12-voltna utičnica i nova brava.
Lada 4x4 nije pretrpjela promjene vanjskog dizajna ako se izuzme novi prednji branik s integriranim maglenkama na bolje opremljenoj verziji Urban.
Ono zbog čega su Rusi ponosni na Nivu su njene terenske sposobnosti. Motor snage 83 KS nikada nije bio dovoljan za automobil, no ako se vješto koristi mjenjač i reduktor, onda u većini slučajeva nema problema.
Foto: Za Rulem
Izašli smo iz impresivnih gudura, a prilično daleko otići će i čak i neiskusni vozači. Ne morate razmišljati o kvaliteti ceste dok vozite Ladu 4x4 zahvaljujući standardnoj metalnoj zaštiti.
Svi koji sjede za volanom Nive znaju da će potrošnja goriva biti velika. Kada se vozite u automobilu sa 1,7 litarskim motorom pri brzini od 105-110 km/h, treba računati na 10,5 litara na 100 km. A rezervoar je i dalje skromnog kapaciteta: 42 litre u 3-vratnoj i 65 litara u dugačkoj verziji sa pet vrata.
Jedna od gorljivih želja vozača Nive uvijek je bilo smanjenje nivoa buke i vibracija. Proizvođač je o tome malo razmišljao: Na novoj Ladi 4x4 posebne pločice za zvučnu izolaciju zalijepljene su posebno na vrata i na haubu.
Foto: Za Rulem
Ali nemoguće je reći da to radikalno mijenja situaciju. Pri brzini od 60 km/h u petom stupnju prijenosa u kabini je takva buka da se ne čuje ni šum vjetra ni zvuk gipkih guma. Sve poklopi tutnjava motora i zavijanje kućišta mjenjača i reduktora.
U osnovnoj konfiguraciji automobil košta 554.000 hiljade rubalja (15.660 KM), a od standardrne opreme dolaze ABS, servo upravljač, električni prozori, audio priprema. Grijana ogledala i sjedala, klima uređaj ostavljeni su za više nivoe opreme.
Koliko će još Lada 4x4 trajati na montažnoj liniji, definitivno je nemoguće reći. Do 2023. godine sigurno. Tada bi se trebao pojaviti automobil nove generacije, nastao uz pomoć tehnike Renaulta. Ali takav automobil će koštati mnogo više.
Foto: Za Rulem
Također je moguće da na tržištu istovremeno budu tri Nive: klasična (4x4), Chevrolet Niva i buduća nova generacija modela. Bez obzira na modernije rođake, oni koji vole tradicionalnu Nivu i dalje će je kupovati.
Prednosti: Terenske sposobnosti, cijena, nepretencioznost.
Nedostaci: Nedovoljno snage, neudobnost (posebno za visoke osobe).
Komentar: Sjajan automobil za uloženi novac, model koji uvijek ima svoju publiku. Odnos cijene i kvalitete je na vrhu, što opravdava interes kupaca čak i 43 godine nakon rođenja Nive. Najbliži konkurent po namjeni i veličini - Suzuki Jimny - je tri puta skuplji…
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.