Novo i drukčije: Alcool je pogonsko gorivo najnovijih modela proizvođača auta

J. M.
Novo i drukčije: Alcool je pogonsko gorivo najnovijih modela proizvođača auta
Oni koji iz Europe dođu u Brazil na cestama otkriju potpuno otkačeni svijet. "Álcool" dominira scenom, ali nije riječ o ljubiteljima dobre kapljice na štandovima za žestoka alkoholna pića.

Ne. Álcool služi isključivo kao pogonsko gorivo najnovijih modela svih brazilskih automobilskih proizvođača i uvoznika. Ova tema postala je brazilska stvarnost još od '70-ih godina prošlog stoljeća.

Preciznije, 1975. godine, kada je brazilska vlada donijela Programa Nacional Álcool kao odgovor na međunarodnu naftnu krizu. Dugoročno rješenja problema ovisnosti uvoza sirove nafte vidjeli su u razvoju vozila sa pogonom na bioetanol, odnosno etilni alkohol, koji se proizvodi iz šećerne trske. Politika je tako primorala proizvođače da razviju alternativu klasičnim benzinskim i dizelskim motorima.

1-etanol.jpg - undefined

Foto: Volkswagen

Brazilskom alkoholnom projektu nakratko je zaprijetio kolaps s padom cijena nafte na prijelazu u novi milenij. Istovremeno je etanol iz šećerne trske, idealne sirovine za brazilsko gorivo, postao deficitaran nakon ukidanja državnih poljoprivrednih subvencija.  Posljedica su bili dugački redovi na slabo snabdijevenim pumpama jer etanolski automobili mogu ići samo na alkohol ali ne i na čisti benzin.

Danas je problem riješen. Za alkoholno gorivo nema granica nakon promjene državne strategije, pa su i alkoholni motori traženiji nego ikad. Ali ne samo motori koji toleriraju čisti alkohol nego i svaku mješavinu benzina i etanola. U Brazilu je benzin uvijek pomiješan s 20-25 posto alkohola kao gorivo E20-E25, dok pravi alkohol nosi oznaku E100. Flex Fuel tehnika osvojila je tržište pa je oko 90 procenata novih vozila opremljeno motorima koji idu na mješavinu benzina i alkohola.

Srce tehnologije je senzor za utvrđivanje stvarnog sadržaja alkohola u gorivu, koji nastalu mješavinu i paljenje prilagođava svakom odnosu etanola i benzina. Materijali otporni na alkohol u sistemu za protok goriva (u rezervoaru, pumpi goriva, vodovima i injektorima) brinu za to da čak i skoro čisti etanol (sadrži do sedam procenata vode) ne može izazvati štetu na motoru.

2-etanol.jpg - undefined

Foto: Volkswagen

Brazilski vozači naučili su da prije svake dopune rezervoara proračunaju šta im je jeftnije. Sipaju li alkohol, moraju računati sa skoro 60 procenata višom potrošnjom jer je energetski sadržaj E100 toliko niži od E20-E25. Kao bonus za korištenje alkohola dobit će umjereno poboljšanje performansi: Motor razvija skoro pet procenata više snage sa gorivom E100. Na temperaturama ispod 15 stepeni Celzijusa alkohol ne pali motor pa su razvijene posebne tehnologije za hladni start.

Treba se izboriti i s nekim predrasudama. Pobornici zaštite čovjekove okoline upozoravaju da eksploatacija šećerne trske ugrožava "tropske kišne šume" (šumske eko-sisteme koji su obilježeni vlažnom klimom). Međutim, etanol iz šećerne trske teško se može označiti kao klimatski ubica sve dok se može dobiti iz skoro neutralnih CO2-tehnologija.

3-etanol.jpg - undefined

Foto: Volkswagen

Također, glavna područna za uzgoj šećerne trske nalaze se daleko – između 2.000 i 2.500 kilometara udaljeni od područja tropskih kišnih šuma. A šta je prigovorom da se trošenjem etanola u transportu smanjuje prostor za korištenje šećerne trske u ishrani što opet utječe i na cijenu hrane?

Iako je sa skoro 200 miliona stanovnika Brazil peta najveća država svijeta, prostire se na površini koja je tolika da nema brige kako će uzgoj šećerne trske za etanol na svega dva procenta poljoprivrednog obradivog zemljišta ugroziti proizvodnju hrane. Zato je razvoj tehnike alkohola u automobilizmu nezaustavljiv... 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije