Pola stoljeća prije Tesle: Mercedes 250 bio je pionir autonomne vožnje
Prije pola stoljeća, 11. septembra 1968. godine, na Continentalovoj probnoj stazi Contidrom u Njemačkoj pokrenut je prvi elektronski kontrolisan automobil bez vozača. "Na ovalnoj krivini s vozačem duhova", pojavili su se naslovi u štampi.
Autonomni sistem za potrebe proizvođača guma Continental razvili su Siemens, Westinghouse, a uz pomoć naučnika sa tehničkih univerziteta u Munchenu i Darmstadtu.
Prvi autonomni sistem sagrađen je na bazi upravo predstavljenog Mercedesa 250 serije W114. Sistem je opremljen elektromehaničkim upravljanjem, elektromehaničkom kontrolom gasa i radio uređajem za povratne informacije.
Induktivni senzori pričvršćeni na prednjoj i zadnjoj strani automobila mjerili su intenzitet magnetnog polja stvorenog kroz struju prijenosa.
Ako je lakše objasniti: Ispod betona autodroma postavljena je žica. Na braniku su postavljeni dva induktivna senzora, a iz kontrolne sobe, koja se nalazila na početku testne staze, automobil je dobijao komande za ubrzavanje i usporavanje preko provodnika.
Foto: Continental
Prvi automobil bez vozača je prema današnjim standardima bio je opremljen prilično primitivnim sistemom, ali prije 50 godina sve je izgledalo fantastično. Nije bilo vozača, ali uvek je bila osoba u vozilu koja je za svaki slučaj pratila proces.
A testna staza je impresivna čak i po današnjim standardima - oval dužine 2,8 km sa dijelovima mokre i suhe staze.
Treba napomenuti da su inženjeri Continentala željeli ispitati ponašanje guma tačnim poštovanjem brzine i putanje u različitim uslovima, što je najbolje mogla garantirati elektronika. Stoga su odlučili eliminirati ljudski faktor, što je značajno povećalo tačnost mjerenih vrijednosti.
Foto: Continental
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.