Pokretni zamak: Prije 50 godina predstavljen neuništivi Mercedes Strich Acht

J. M.
Pokretni zamak: Prije 50 godina predstavljen neuništivi Mercedes Strich Acht
Samo rijetki će jedan od najslavnijih modela Mercedesove historije nazvati oficijelnom oznakom "W114/W115", a ne po nadimku "Strich Acht" (linija osam).

Zanimljivo da je nadimak "osmica" izveden iz godine oficijelnog predstavljanja (1968), iako su prvi primjerci sa trake izašli još 1967.

Bio je to prvi Mercedes dostupan "širim masama", čiji izgled je potpisao dugogodišnji šef dizajna Paul Bracq darujući "osmici" jasne linije sa brojnim hromiranim detaljima.

mercedes_linija_osam_003.jpg - undefined

Foto: Daimler

Vrhunska udobnost, ogroman prtljažnik i kvalitet izrade bili su odrednice preuzete od ostalih "trokrakih zvijezda", ali je Mercedes W114/W115, svejedno, predstavljao kompletno novorazvijeni model. Neki detalji su premijerno ugrađeni i do danas predstavljaju standard na vozilima iz Stuttgarta, poput markantne srednje konzole ili disk kočnica na sva četiri točka.

Najmanji Mercedes tog vremena bio je na početku identičan spolja u svim verzijama i tek je troznamenkasta oznaka modela označavala pogonski stroj. Kasnije su top modeli 250 i 280 dobili nešto više hroma, između ostalog, i na dvostrukim izduvnim cijevima.

Zapravo je W114 bila oznaka verzija pokretanih 6-cilindričnim motorima, dok su u nosu W115 bili 4-cilindraši.

mercedes_linija_osam_002.jpeg - undefined

Foto: Daimler

Najjeftiniji model bio je Mercedes 200 sa 2,0 litarskim 4-cilindričnim karburatorskim benzinskim motorom snage 95 "konja", koji se u svojoj domovini mogao kupiti za oko 11.500 hiljada maraka.

Njegovog dizelskog pandana predstavljao je nekoliko stotina maraka skuplji 200 D, model najzaslužniji za harizmu "osmice". Jer, "naftaš" snage 55 "konja" morao je vući karoseriju tešku gotovo 1,4 tone!

Pokretanje kultnog dizelaša predstavljalo je nezaboravan postupak: Okretanjem standardnog ključa sa desne strane davao se kontakt i čekala signalizacija velike narandžaste lampe grijača na instrument tabli. Potom se podizala poluga startera tik do kontakt ključa i začulo bi se brundanje agregata.

mercedes_linija_osam_006.jpg - undefined

Foto: Daimler

Neki su u šali ovaj postupak upoređivali sa pokušajem buđenja uspavanog psa i to... povlačenjem za rep! Ubrzanje 0-100 km/h: više od pola minuta! Čitava vječnost trebala je za postizanje maksimalnih 130 km/h, ali je 200 D sve vraćao niskom potrošnjom (osam litara na 100 km) i nevjerovatnom pouzdanošću.

Nisu rijetki primjerci koji su dostigli ili bili blizu dostizanja 7-cifrene kilometraže! Kupci su znali cijeniti Mercedesovog "puža" pa je, zajedno sa pet "konja" snažnijim 220 D, predstavljao polovinu svih prodatih "osmica", a "kao halva" išao je i treći dizelaš – 240 D (65 KS).

Ipak, imidž "anti-jurilica" nije pratio sve verzije "osmice". U ponudi su bile i benzinske verzije sa "potentnim" šestocilindrašima koji su presađeni i u "nobl" Coupé verzije za individualiste odbojne prema 4-vratnim limuzinama.  

mercedes_linija_osam_010.jpg - undefined

Foto: Daimler

Zanimljivo da su Mercedesovi dileri sa dosta skepse dočekali "osmicu" strahujući da će ne previše skupi automobil narušiti imidž "trokrake zvijezde".

No, strah je bio bezrazložan jer je Mercedes W114/W115 postao bestseller, između ostalog, i zahvaljujući primjerenom sigurnosnom konceptu. Naravno, u to doba nije bilo zračnih jastuka ali je čvrsti putnički kavez pružao optimalnu zaštitu podsjećajući na pokretni zamak. 

Najveće izmjene "osmica" je doživjela sredinom 1973. predstavljanjem redizajnirane verzije W114/W115. Prošireni su i podebljani prednji farovi i gril hladnjaka, zadnja svjetla dobila rebrasatu formu, a upravljač novi i elegantniji izgled.

mercedes_linija_osam_008.jpg - undefined

Foto: Daimler

Najveća tehnička novost bilo je lansiranje verzije 240 D 3.0 sa prvim 5-cilindričnim dizelašem (80 KS) u nekom putničkom automobilu.

Interes kupaca za "pokretnim zamkom" nije se smanjivao, naprotiv, rekordna produkcija zabilježena je 1975. godine (278.663 vozila), dakle, samo mjesec dana prije nego će u januaru 1976. stići nasljednik – Mercedes W123.

Međutim, proizvodnja "osmice" nastavljena je do decembra 1976. i konačne cifre od 1,919.000 vozila – koliko i svih ostalih poslijeratnih Mercedesa dotad! Primjerci koji su preživjeli do danas u katalozima oldtimera drže znatno veću cijenu nego u doba kada su kao novi izlazili iz Mercedesovih salona.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije