Test / Od danas prestaje obaveza zimske opreme: Koje su najbolje jeftine ljetne gume

15. 04. 2020. u 11:26:00 J. M.

Shares: 19

Od 15. aprila prestaje obaveza posjedovanja zimske opreme na vozilima. Dolaskom proljeća mnogi vozači, pogotovo na našim prostorima, na svojim automobilima zadržavaju zimske gume jer – za razliku od obaveze posjedovanja zimske opreme – tokom toplijih mjeseci ne postoji nikakvo ograničenje kada je riječ o automobilskoj obući.

Od 15. aprila dovoljno je samo da guma ima minimalnu dubinu profila, a smjesa, starost, namjena – sve je ostavljeno vozaču na volju.

Međutim, treba znati da su zimske gume načinjene od smješe koja pokazuje brojne nedostatke na visokim temperaturama.

gume_002.jpg - undefined

Infografika: Goodyear/Radiosarajevo.ba

1. Glavni problem je osjetno duži kočioni put: Stručnjaci su izračunali da zimskim gumama na suhoj cesti u nekim situacijama treba do 16 metara više da zaustave vozilo, odnosno 3-4 dužine automobila!

2. Ništa manja opasnost je slabija upravljivost,posebno u krivinama i situacijama kada je automobil opterećen.

3. Zimske gume – zbog potrebe za postizanjem boljeg trenja na klizavoj podlozi i niskim temperaturama – imaju veći otpor kotrljanju što donosi rast potrošnje goriva,minimalno 15 procenata.

4. Ekonomski argumentza zadržavanjem zimskih guma postaje besmislen uz podatak da se na visokim temperaturama znatno više troše što im skraćuje životni vijek, ali i smanjuje sposobnost u zimskim uvjetima.

Kao i obično, s prestankom obaveze zimske opreme, dajemo preporuke ljetnih guma renomiranih europskih automobilskih klubova i organizacija. Ove godine su njemački ACE Auto Club Europe i GTÜ institut za tehničku kontrolu testirali proizvode tzv. sekundarnih marki guma u dimenziji 215/55 R17.

Ova dimenzija guma ide na kompaktne SUV modele i automobile srednje klase, čiji se vlasnici najčešće odlučuju na premium pneumatike (Dunlop, Goodyear, Bridgestone, Michelin…). Malo je poznato da postoje jeftine alternative koje su testirali ACE i GTÜ.

Na njihovom testu našli su se: Maxxis Premitra 5, Sava Intensa UHP 2, Fulda SportControl 2, Apollo Aspire XP, Toyo Proxes Sport, Kleber Dynaxer HP4, Firestone Roadhawk, Hankook Ventus Primes 125 i Avon ZV7.

Testirane gume morale su se dokazati u tri segmenta: sigurnost na mokroj cesti, sigurnost na suhom asfaltu, te ekološka prihvatljivost i ekonomičnost. Naravno, ulogu je imala i cijena, ali ne nauštrb sigurnosti.

Od devet testiranih modela guma, samo je Maxxis Premitra 5 dostigao vrhunsku ocjenu "posebno preporučljiv". Četiri gume dobile su ocjenu "preporučljiv": Sava Intensa UHP 2, Fulda SportControl 2, Apollo Aspire XP i Toyo Proxes Sport. Preostala četiri testna modela guma samo su "uslovno preporučljiva".

gume_005.jpg - undefined

Foto: ACE/GTÜ

Niti jedan od devet kandidata nije se izdvojio na mokroj cesti. Na ljetnoj temperaturi staze od 20 Celzijevih stupnjeva, ovisno o setu guma, potrebno je između 26,5 i 28,8 metara za kočioni put 80-0 km/h testnog Audija Q2. Ipak, nešto bolji bili su Fulda, Toyo, Kleber i Maxxis.

Važno je znati: Osim gumene smjese i uzorka gazišta, kočenje na vlažnim cestama ovisi i o dubini gaznoga sloja. Primjenjuje se osnovno pravilo: Što je veća dubina gaznoga sloja i novija guma - to je kraći put kočenja. Ako su u novoj gumi preostala samo tri milimetra zaostalog dezena umjesto oko osam milimetara, kočioni put produžava se za deset metara. To može biti ključna razlika u vanrednim situacijama.

gume_003.jpg - undefined

Foto: ACE/GTÜ

Na suhoj stazi, sve testirane gume bile su uvjerljive, razlike između pojedinih marki izuzetno su male: Najbolji su Maxxis, Sava, Hankook, Fulda i Toyo, međutim ne zaostaju mnogo ni Apolon, Avon, Kleber i Firestone.

gume_004.jpg - undefined

Foto: ACE/GTÜ

Zaključak: Ljetne gume jeftinih marki daju solidne rezultate. Ipak, na kraju pobjeđuje "posebno preporučljivi" tajvanski Maxxis Premitra 5 koji se ne mora bojati okršaja s premium proizvoda, posebno upravljivošću na mokroj cesti. Nama zanimljiv je dobar rezultat slovenske gume Sava Intensa UHP2 koja, po organizatorima testa, pokazuje da se dobar kvalitet po prihvatljivoj cijeni može dobiti i od velikih korporacija (Sava pripada koncernu Goodyear).

 

 

 

NEMA KOMENTARA