Najava automobilske revolucije: Prvi vanjski airbag kao zaštita pri bočnim sudarima

J. M.
Najava automobilske revolucije: Prvi vanjski airbag kao zaštita pri bočnim sudarima

Bočni sudari spadaju u najopasnije saobraćajne nesreće. Tako u Njemačkoj skoro 700 ljudi svake godine izgubi život u bočnim sudarima, što čini trećinu svih smrtno stradalih u drumskom saobraćaju.

Kako bi se u budućnosti putnici u automobilu bolje zaštitili, njemačka kompanija ZF napravila je prototip novog sistema koji stvara dodatnu bočnu zonu s vanjskim bočnim zračnim jastucima.

ZF je u bočne strane automobile ugradio zračne jastuke i umrežio ih s okolnim senzorima vozila. Algoritmi mogu odrediti da li je sudar neizbježan i odlučiti da li će se zračni jastuk aktivirati ili ne. 

airbag_ZF_02.jpg - undefined

Foto: ZF

Senzor okoline vozila mora brzo i precizno utvrditi moguće opasnosti kroz umreženu kameru, lidar i radar. Nakon toga, algoritmi određuju da li je udes neizbježan, odnosno da je aktiviranje zračnog jastuka moguće i korisno. 

Ukoliko jeste, pali se plinski generator i puni zračni jastuk zapremine od 280 do 400 litara (u zavisnosti od vozila). To je 5-8 puta više od volumena vozačkog airbaga. Zračni jastuk se aktivira od praga vozila naviše i formira dodatnu zonu gužvanja u području vrata između A- i C-stuba.

Prema ZF-u, novi sistem zaštite, koji je u fazi prototipa, može do 30 posto smanjiti prodor drugog vozila u karoseriju automobila u čiji se bok zabija.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije