Vozili smo / KIA XCeed 1.0 T-GDi: Uspješni spoj kompaktnog hatchbacka, SUV-a i coupea

26. 04. 2020. u 21:29:00 J. M.

Shares: 6

Kia je posljednjih godina zaradila mnogo pohvala zbog atraktivnog izgleda svojih modela. Na tragu pozitivnih kritika stigao je osebujni XCeed kao mješavina kompaktnog hatchbacka, SUV-a i coupea. To je namjenski kreiran crossover kakav se rijetko pronalazi u C-segmentu jer konkurencija uglavnom optički dotjeruje klasične modele Golf-klase. Još preciznije, Xceed u Kia modelskoj paleti popunjava prostor između klasičnog Ceeda i SUV-a Sportage.

Izgled

Kia Xceed nastao je u europskom dizajnerskom centru Kia-e u Frankfurtu, pod vodstvom Gregoryja Guillaumea, potpredsjednika dizajna u Kia Motors Europe. Kao baza za XCeed poslužio je klasični 5-vratni Kia Ceed. Automobili dijele platformu, no predstavnici kompanije ipak napominju da je XCeed neovisno razvijen, odnosno da samo prednja vrata dijeli s Ceedom.

kia_xceed_test_0002.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Krajnji rezultat je odličan: XCeed je toliko dopadljiv da se izgled može navesti kao najjači adut. Pritom, uopšte ne škodi poređenje s Mercedesom GLA. Za kratko vrijeme automobil je osvojio brojne dizajnerske nagrade, a posljednja je prestižni Red Dot za 2020. godinu.

Kako bi iz daljine prepoznali XCeed, dizajneri su promijenili inače tipičan Ceed izraz lica dodavanjem većeg donjeg otvora zraka. Iza C-stuba spušta se coupevska linija krova što uz agresivne zadnje difuzore XCeedu daje osebujnu pojavu.

XCeed dimenzijama malo nadmašuje klasični Ceed: Crossover mjeri 4395 mm između krajnjih tačaka (+85 milimetara u odnosu na Ceed), širok je 1826 mm (+26 mm), visok 1495 mm (+48 mm), uz duži prednji i zadnji prevjes.

Unutrašnjost

Onome ko je vozio Ceed bit će poznat osjećaj za upravljačem XCeeda. Ulazak i izlazak su olakšani jer je položaj sjedala u XCeedu 37 milimetara viši nego u Ceedu. Bolja je i vidljivost iako ne bi škodio i malo bolji pregled preko širokog A-stuba.

kia_xceed_test_0004.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Naprijed se sjedi udobno, straga ima dovoljno mjesta za koljena a korpulentniji putnici moraju voditi računa o coupeovskoj liniji krova.

Radno mjesto vozača je uredno, većina prekidača prilično velika, u vidnom polju vozača i jasno označena. Centralno mjesto na armaturnoj ploči zauzima veliki touchscreen zaslon s komandama za radio i ostale funkcije, te brojnim mogućnostima povezivanja.

kia_xceed_test_0021.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Prtljažnik osnovne zapremine 426 litara je iznad prosjeka klase, može se povećati na 1378 litara, a visok utovarni prag je logična posljedica klirensa vozila. I ovdje je XCeed pozicioniran između Ceeda (prtljažnik zapremine 395 litara) i Sportagea (503 litra).

Motor / mjenjač

Trocilindrični turbobenzinac zapremine 998 kubika, snage 120 "konja", je početak ponude u korejskom crossoveru. Motor 1.0 T-GDI smo već upoznali prilikom testa Ceeda kada nismo imali primjedbi na voznu dinamiku. Ipak, ne treba očekivati čuda ukoliko je vozač "lijen" na mjenjaču, iako je maksimalni obrtni moment 172 Nm u širokom rasponu 1500-4000 obrtaja.

kia_xceed_test_0008.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Hod ručice je kratak, pri agresivnoj vožnji omogućava brzo "šaltanje", ali i krstarenje u šestoj brzini na niskim obrtajima. Zvučna izolacija je dobra, a uhu nije neprijatan šum brundavog trocilindraša u visokim obrtajima. Proizvođač navodi prosječnu potrošnju od 5,7 litara (5,4 litra s manjim točkovima) na 100 kilometara, u praksi treba očekivati najmanje litar više.

Vožnja / upravljivost

XCeed je postavljen na platformu klasičnog Ceeda, no u vožnji se može osjetiti razlika. Crossover je mekše ogibljen, ali rezultat nije "lebdenje" nego samouvjereniji nastup na lošijim cestama. Ovjes dobro apsorbira neravnine, pa se kratki udari i neravnine teško probijaju u unutrašnjost.

kia_xceed_test_0006.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Naravno, valja podsjetiti da XCeed ne nudi prednosti pravog SUV-a jer nije dostupan s pogonom na sve točkove. Sa druge strane, zadnja multilink osovina osigurava dovoljno dinamike u vožnji i pored 44 milimetara povišenog klirensa.

Iako bi električni servo upravljač mogao biti malo direktniji i precizniji, ipak dozvoljava da se brzi i nagli pokreti obave bez utjecaja na sigurnost. Kočnice su efikasne i dobro dozirane: Treba im nešto više od 34 metra za zaustavljanje XCeeda pri brzini 100 km/h.

Cijena / oprema

Bazna verzija Kia XCeed 1.0 T-GDI LX City na akciji košta 33.900 KM, dok za testnu verziju, s bogatijim nivoom opreme EX Flow treba izdvojiti 37.990 KM.

kia_xceed_test_0024.jpg - undefined

Foto: J. M. / Radiosarajevo.ba

Razliku od 4.000 maraka pravdaju 18-colski aluminijski točkovi (umjesto 16-inčnih), elektronska parkirna kočnica, prednji i zadnji parking senzori s kamerom za vožnju unazad, grijanje volana i prednjih sjedišta, centralni naslon za ruke i više pretinaca, automatski klima uređaj (umjesto manuelnog), bolji infotainment sistem, putni računar…

Zaključak

Crossoverom XCeed Kia je željela i uspjela spojiti praktične prednosti SUV-a sa sportskim izgledom i dinamičnom upravljivošću kompaktnog automobila. XCeed je kvalitetan i lijep automobil kojem bi najviše mogla naškoditi konkurencija u vlastitoj kući: Ceed je osjetno jeftiniji, a Sportage tek neznatno skuplji. 

kia_xceed_test_0026.jpg - undefined

Infografika: Radiosarajevo.ba

NEMA KOMENTARA