Volkswagenova električna revolucija: ID.3 i ID.4 stigli u Bosnu i Hercegovinu

2
N. Ka.
Volkswagenova električna revolucija: ID.3 i ID.4 stigli u Bosnu i Hercegovinu
Foto: Radiosarajevo.ba / Infrastruktura

Porsche BH je danas na Trebeviću organizirao press konferenciju na kojoj je predstavio 100% električne Volkswagen modele, ID.3 i ID.4.

Novinari su danas imali priliku da na 100 % električnu press konferenciji, dođu Trebevićkom žičarom, pa onda ko je želio električnim biciklima ili električnim vozilima do mjesta gdje su prezentovana vozila, što dobro oslikava Volkswagenovu strategiju "Way to zero" , gdje nula naravno predstavlja nultu emisiju CO2. 

Revolucija u automobilskoj industrija

ID. 3 je službeno i prvo pravo karbonski neutralno vozila u BiH, a kako su istaknuli iz VW prema istraživanjima bh. građanima čak 90 posto vremena autombil bude parkiran.

Direktor Porsche BH Senad Olovčić je istaknuo da živimo u vremenu gdje se stvari mijenjaju generalno, a pogotovo u automobilskoj industriji. Ova dva modela koja VW prezentira u BiH su pokazatelj u kojem smjeru ide autoindustrija, pa i VW u BiH.

"Zabrinut sam što ne postoje adekvatni uslovi za uvoz ovih vozila. Svima su puna usta ekologije, a da bi danas uvezli ovo vozilo u BiH morate platiti i porez i carinu, u drugim državama imate dodatne subvencije, dok kod nas od toga nema ni traga.

Senad Olovčić - undefined

Foto: Radiosarajevo.ba: Senad Olovčić

Ovo je jedan apel našim vlastima da bi nešto pokušali da urade. Mi pokušavamo da utičemo na ova kretanja, jer da bi ova priča uspjela moraju stvari da se pokrenu", kazao je on.

Ismir Omeragić, brand manager Porsche BH kazao je da ako želimo da zaživi elektrifikacija u BiH, moraju da se stvari mijenaju iz korijena, jer sada se trenutno nalazimo u jeku revolucije u automobilskoj branši.

 "Sve strahovito ide naprijed, sa današnjim datumom zasjeda i EU parlamenta na temu Paršikog sporazuma. Gdje se spominju i neke ideje da za cca 14 godina izvrši dekarbonizacija saobraćaja.

Niko o ovome nije pričao u BiH prije svega nekoliko godina, imali smo svega 15-tak vozila registrovanih. Brojevi rastu iz dana u dan", rekao je on.

Govorili su i o problemima sa kojima se susreću, a jedan od njih je mreža punjača.

Infrastruktura je na niskoj nivou u našoj zemlji, pa tako prema istraživanju imamo otprilike 90 autopunjača, a ako bi tome dodali one neslužbe punjače za lektrična vozila, opet ne prelazi više od 150 punjača.

Kao kompanije kroz istraživanje su potvrdili da se susreću sa brojnim predrasudama, neka od njih su da su električni dosta skuplji od konvencionalnih automobila, da će ponestati litijuma za proizvodnju baterija, da električn mreža u BiH ne može podnijeti električna vozila, kratak domet.

Nova platforma

Platforma na kojim su ova dva vozila napravljena je potpuno nova. Do sada su iz VW imali e-Golf i e-UP koji su bili na konvencionalnim platformama, ali to sada nije slučaj. Svaki detalj na ovim automobilima namijenjen je isključivo za elektropogon.

ID.3 je u usnovi kraći od Golfa 8, a prostor koji nudi je skoro pa na nivou Passata.

Elektropogon mu je na zadnjoj osovini, ali zahvaljujući odličnim njemačkim rješenjima prtljažnik je veći od golfovog.

ID.4 je naša svoje mjesto između Tiguana i Tiguana all space.

Oba modela dijele istu tehnologiju farova, tj. matrix tehnologiju.

Snaga, domet i punjenje

Motori su im isti, ali elektronski im je ograničena snaga, tako da imamo ID.3 sa 107 kW i 150 KW, dok je ID.4 opremljen motorom snage 150 kW

Iz Porsche BH su podvukli da je bitno razbiti predrasude koje ljudi imaju oko električnih automobila, a jedna od njih su svakako punjači.

Svaka monofazna utičnica u suštini je punjač, samo je razlika u brzini punjenja. Potrebno je promijeniti način gledanja na stvari, električni autmobili se samo nadopunjuju.

Bitno je da postoji mreža punjača, ali oni se mogu puniti kod kuće, u gradu, ali i na brzim punjačima.

VW potpuno električni modeli ID.3 i ID.4 mogu se pohvaliti i dosta dobrim dometom koji mogu preći sa jednim punjenjem, pa tako manji ID.3 može pređe do 550 kilometara, dok ID.4 upravo zbog svojih gabarita ima nešto manji domet.

Kako kažu neki od razloga za ovaj domet su i posebno dizajnirani pneumatici, koji imaju dosta manji otpor, onda kočnice koje su isto posebno dizajnirane, a tako i sam dizajn vozila, koji ide u smjeru da bude što manji otpor zraka.

ID.light je nešto što krasi oba automobila, koji ne predstavlja samo ambijentalno svjetlo, već itakako donosi dosta podataka vozačima.

ID.4 - undefined

Foto: Radiosarajevo.ba: ID.4

Cijena održavanja

Jedna od prednosti VW električnih automobila u odnosu na konvencionalna vozila je dosta jednostavnije i jeftinije održavanje.

Potrebno je raditi inspekcijski pregled svake dvije godine, a kada se uporede sa konvencionalnim ID.3 će vas recimo za dvije godine što se tiče servisa koštati 120 KM, dok je to kod Golfa 8 za isti period oko 650 KM.

Prelazak na električna vozila je neminovnost u budućnosti, sve više automobilskih giganata se okreće ka razvoju novi tehnologija koje će biti efikasnije i pristupačnije što širem krugu kupaca.

ID.4 i ID.3 - undefined

Foto: Radiosarajevo.ba: ID.4 i ID.3

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije