Povratak legende: Predstavljen novi Renault 4
Renault je u svojoj historiji prodao 8.135.424 primjeraka svojeg legendarnog modela 4.
Lansiran 1961., ekonomični i praktični automobil bio je zakašnjeli odgovor na Citroen 2CV, a ipak je uspio postati veliki komercijalni uspjeh u cijelom svijetu. Preživio je čak do 1994., a sada se službeno vratio.
No teško bismo mogli treći da je ovo direktni ili duhovni nasljednik četvorke jer nije spartanski i jednostavni automobil kakvog se sjećate, već SUV s električnim pogonom.
Zbog tragedije u Novom Sadu uhapšen donedavni ministar Goran Vesić
Najavljen prije nekoliko godina ekscentričnim konceptom 4ever Trophy, serijski model je u biti SUV crossover verzija ponovo rođenog Renaulta 5.
Jedna zgodna karakteristika je električni pokretni krov od tkanine kojim novi 4 podsjeća na svog pretka.
Iznenađujuća odluka: Renault prekida proizvodnju popularnog modela
Renault 4 E-Tech izgleda iskoristivije od Renaulta 5 i ima kutijastu karoseriju sličnu originalnom Renault 4. Francuski proizvođač automobila potrudio se evocirati klasična zaobljena prednja svjetla u moderni LED ekvivalent, a slično su napravili i sa zadnjim koja su okomita i trodijelna kao posveta originalu.
Unutrašnjost izgleda odmah poznato jer je uglavnom preuzeta s Renaulta 5. Budući da je SUV veći, njegov prtljažnik je s 420 litara znatno izdašniji. Osim toga, međuosovinski razmak je produžen na 262 cm, tako da ima više prostora za noge putnika straga.
U kokpitu je 10,1-inčni digitalni zaslon s instrumentima za vozača i 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir. Srećom, još uvijek ima i nešto fizičkih tipki ispod središnjih ventilacijskih otvora.
S 414 cm dužine, preporođeni Renault 4 nalazi se između Clija i Captura. Širok je 180 cm, visok 157 cm i nudi razmak od tla od 18,1 centimetra. Sve verzije dobivaju točkove od 18 inča.
Slično kao i R5, novi električni crossover ima multilink neovisni ovjes na prednjoj i zadnjoj osovini. Teško ćete pronaći automobile u B-segmentu s multi-link postavom straga.
Nastao na platformi AmpR Small kao i R5, novi crossover nudi se s dvije izlazne snage: 122 KS i 225 Nm, te 150 KS i 245 Nm. Uz snažniji motor novom Renaultu 4 E-Tech treba manje od osam i po sekundi da postigne 100 km/h iz mirovanja i manje od sedam sekundi za ubrzanje od 80 do 120 km/h.
Dostupne su i dvije veličine baterija: 40 kWh i 52 kWh. Renault procjenjuje maksimalni doseg od 400 kilometara s većom baterijom, a mala nudi više od 300 km dosega po WLTP ciklusu. Nakon što se isprazni, baterija se može napuniti DC strujom snage do 100 kW. Dvosmjerno AC punjenje od 11 kW također je podržano, tako da R4 može poslužiti i kao izvor energije.
Renault tvrdi da najlakša varijanta auta teži relativno malih 1410 kilograma i navodi maksimalni kapacitet vuče od 1653 lbs (750 kg).
Nakon javnog predstavljanja ove sedmice na Pariškom sajmu automobila, novi Renault krenut će u prodaju u Europi sljedeće godine. Cijene još nisu objavljene.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.