Počela proizvodnja "nove" Lade Nive: Košta 17.000 KM, izgleda odlično
Fabrika Lada Zapad Togliatti, dio grupacije AvtoVAZ, započela je proizvodnju nove Lade Nive. Zapravo je riječ o povratku terenca, poznatog već 20-ak godina, u porodicu Lada. Terenac modelske oznake 2123 krajem prošlog milenija razvio je AvtoVAZ, da bi 2000. godine automobil komercijaliziran kao Lada Niva.
No, velika finansijska kriza u Rusiji natjerala je AvtoVAZ da samo dvije godine kasnije (2002) uđe u partnerstvo s General Motorsom. Osnovana je zajednička firma GM-AvtoVAZ, dok je terenac komercijaliziran kao Chevrolet Niva. Za one koji ne znaju: Niva koju poznajemo više od 40 godina već odavno nosi oznaku Lada 4x4.
Foto: AvtoVAZ
Tokom svih ovih godina Chevrolet Niva je stekla dosta poklonika u Rusiji i zemljama bivšeg SSSR-a jer je zadržala vrhunske off-road karakteristike originalne Nive, a ponudila ljepšu optiku i znatno bolje ponašanje na asfaltiranim cestama. Ukupno je do danas proizvedeno više od 700 hiljada primjeraka "modernije Nive".
U decembru 2019. godine AvtoVAZ je zaključio ugovor o otkupu 50-postotnog udjela u GM-AVTOVAZ Togliatti od američkog General Motorsa. Tako je fabrika za proizvodnju Nive preimenovana u Lada Zapad Togliatti, postala je 100-postotno vlasništvo AvtoVAZ-a, a model Niva vratio se u portfelj Lade.
Foto: AvtoVAZ
To znači da se na automobil vratila oznaka Lada, gril hladnjaka i kolo upravljača ukrašeni su logotipom poznatog ruskog branda u obliku trodimenzionalnog broda.
"Niva bez problema nadopunjuje Lada paletu i postaje drugi model s pogonom na sve točkove u ponudi, pored klasične Lade 4x4. Velika je potražnja za ovim automobilom koji ima jaku reputaciju. Namjeravamo ga dalje razvijati i unapređivati te prodavati kroz najveću distributersku mrežu u Rusiji koja danas ima više od 300 prodajnih i servisnih centara", rekao je Olivier Morne, izvršni potpredsjednik odjela za prodaju i marketing Lade.
Foto: AvtoVAZ
Automobil dužine 4,056 metara u najvećoj mjeri je preuzeo tehniku originalne Nive (Lada 4x4): 1,7 litarski benzinac (80 KS) prenosi snagu na sva četiri točka, dio pogonskog sistema je centralna blokada diferencijala. Bazna verzija u Rusiji košta 695 hiljada rubalja, odnosno nešto manje od 17.000 KM.
Vrlo važno: Ugovor s General Motorsom dosada je sprečavao Nivu da stigne na europska tržišta, no čini se da više nema prepreka da zanimljivi terenac bude ponuđen i našim kupcima.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.