Nastavak modelske ofanzive: XRAY Cross je prva Lada s CVT mjenjačem

J. M.
Nastavak modelske ofanzive: XRAY Cross je prva Lada s CVT mjenjačem

U prvih šest mjeseci ove godine Lada je na ruskom tržištu prodala 174.186 novih putničkih i lakih komercijalnih vozila što je rast od 2,5 posto u odnosu na isti period 2018.

Tako su domaći kupci nagradili AvtoVAZ za modelsku ofanzivu kakva se ne pamti u historiji najvećeg ruskog automobilskog proizvođača. Posljednji u nizu noviteta pokazuje da Lada ne spava na lovorikama dobrih prodajnih rezultata nego želi pridobiti nove kupce.

lada_xray_cvt_03.jpg - undefined

Foto: AvtoVAZ

Tako je prije nekoliko dana predstavljena Lada XRAY Cross, opremljena dugo očekivanim CVT mjenjačem. Prvi put je Lada ponudila automobil koji nema klasični manuelni ili automatski nego CVT mjenjač s kontiniranmo prilagodljivim prijenosnim odnosima.

Continuously Variable Transmission, skraćeno CVT, radi bez promjene stepena prijenosa u fiksnoj tački, što osigurava glatku vožnju pri konstantnoj vuči i broju obrtaja motora. 

"Glatkim i dinamičnim ubrzanjima, CVT sistem prijenosa čini vožnju lakom i prijatnom, a posebno dolazi do izražaja u urbanim sredinama, u stop-go saobraćaju. Ovaj sistem može da smanji potrošnju goriva za sedam procenata, jer motor konstantno održava svoju efikasnu radnu snagu", stručnjaci objašnjavaju princip rada CVT-a koji je dominantan na hibridnim vozilima.

lada_xray_cvt_05.jpg - undefined

Foto: AvtoVAZ

Lada je od japanske firme Jatco preuzela CVT, nakon što se ovaj mjenjač pokazao pouzdanim u mnogim modelima matične Alijanse Renault-Nissan-Mitsubishi.

Transmisija prilagođena kompaktnom crossoveru Lada XRAY je 13 posto lakša, osigurava bolju vuču i nižu potrošnju, a ručni mod pruža bolja ubrzanja pri preticanju.

Još jedan važan podatak: CVT mjenjač u Ladi XRAY Cross spregnut je s Renaultovim 1,6 litarskim benzincem snage 113 "konja". Valja podsjetiti da je Lada XRAY Cross kompaktni crossover dužine  4171 mm koji nudi 215 mm klirensa od tla.

Lada XRAY Cross: Crossover koji nudi pet elektronski kontroliranih režima vožnje

Prije nepunih godinu dana predstavljena je Lada XRAY Cross koju pokreće 1,8 litarski Nissanov motor (122 KS) u kombinaciji s 5-stepenim manuelnim mjenjačem. Najzanimljiviji detalj na Ladi XRAY Cross je LADA Ride Select, sistem koji pruža izbor nekog od pet režima vožnje.

lada_xray_cvt_04.jpg - undefined

Foto: AvtoVAZ

Ovaj sistem predstavlja zamjenu za pogon 4x4 a čine ga: ESC On (osnovni režim, uključen standardni sistem elektronske stabilnosti, aktivira se nakon pokretanja motora), Sport (agresivniji način vožnje, manji utjecaj ESC-a), Snijeg-blato (povećanja osjetljivost elektronskog diferencijala, bolje kočenje na prljavim cestama i snijegu), Šljunak (najposjetljiviji elektronski diferencijal i algoritam rada ABS-a, automatski se deaktivira kada se dostigne 54 km/h), ESC Off (isključeni elektronski sistemi osim ABS-a).

Bazna verzija Lade XRAY Cross u Rusiji trenutno košta oko 635 hiljada rubalja, odnosno oko 17 hiljada maraka!

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije