Lijepa, brza i skupa prerada legendarnog Minija
Jedna od automobilskih ikona Mini Morris, ili njegova sportska verzija Mini Cooper. Svima nam je nekako posebno drag taj legendarni automobilčić, a da ni sami ne znamo kako i zašto.
Na sam spomen njegovog imena, kao da nam se razvuče neki blesavi blago teleći osmijeh preko hrapavih usana, te se momentalno vraćamo u djetinjstvo. A kad ga vidimo na cesti, često se uhvatimo kako buljimo u njega više nego u neku dvadeset puta skuplju modernu zvijer s 500 i više konjskih snaga. Da, definitivno nam budi nostalgiju i momentalno nas i sam spomen njegovog imena katapultira u neka ljepša vremena za auto entuzijaste…
Nešto potpuno drukčije od tog standardnog dobroćudnog britanskog mini automobila donosi nam suradnja tuning specijalista za Mini David Brown Automotive Limited s kompanijom Oselli Engineering. Kompanija Oselli je britanska manufaktura, restauratorska radionica te od samog početka proizvođač tuning dijelova za Mini modele, a u ovoj kooperaciji predstavili su nam nešto uistinu ludo i jedinstveno, ali i veoma skupo te ekskluzivno, prenosi portal Automobili.hr.
Alarmantna situacija: Nacionalna biblioteka uskoro ostaje bez struje, radnici tri mjeseca bez plata
Dakle, kako bi na najbolji mogući način obilježili 60 godina od izlaska prvog Minija s proizvodne trake, počastili su nas izvedbom David Brown Automotive Mini Remastered Oselli Edition te je limitirali na tačno 60 primjeraka. Dobro, ime je moglo biti i mrvicu jednostavnije. Živo me zanima kako bi to ime izgovorio npr. prosječni Kinez. Također, moramo od početka biti kristalno jasni u vezi jedne stvari. Ovo je definitivno vraški brz Mini, i tu nema nikakve dvojbe. Ali svakako nije najbrži. Sretali smo ih zaista hrpu znatno bržih po raznim bespućima Interneta i tuning kućama. Ali ne, ovom Miniju nije ni cilj biti najbrži. S ovim vozilom, sve karte su stavljene na onaj iskonski užitak u vožnji i sve popularniju Resto- mod preradu, dakle kombinaciju svega najboljeg iz prošlosti i sadašnjosti, majstorski ukomponiranu u ovo malo vozilo. Da, tvorci ovog Minija željeli su postići ugođaj i atmosferu vozila iz 1960-ih, ali s modernom i pouzdanom tehnologijom i motorizacijom. Pomirivši te dvije na prvu nespojive komponente, dobili su pravi mali papreni hot hatch automobil.
Mini Remastered Oselli Edition, dakle. Ovaj opaki Mini iz motora od 1450 kubičnih centimetara s dodatkom dva SU karburatora i cijelim nizom modifikacija, razvija veoma dobrih 125 konjskih snaga. S obzirom na težinu od jedva 700 kilograma, ubrzanje od 0- 100 km/h traje solidnih 7.8 sekundi. Mjenjač je ručni, s pet stupnjeva prijenosa, a pogon je naravno, na prednje kotače. Maksimalna brzina iznosi samo 160 km/h, ali s obzirom na snagu, težinu i veličinu vozila, možda je tako i bolje. Posebna je pozornost posvećena ovjesu vozila. Ovaj Mini je spušten taman koliko treba, dok je ovjes maksimalno prilagođen osjećaju uživanja u vožnji te prenašanja informacija s ceste vozaču.
A little rain never stopped me. #minicooper #rallycross pic.twitter.com/t5d2BvbVZs
— MrMowersEmporium (@MowersEmporium) July 29, 2023
Ističe se po upravljivosti te u kombinaciji s odličnim cestovnim gumama i Bilstein amortizerima pruža obilje zabave kad ga se odluči nagaziti i poigrati se s njim po zavojima. Drži cestu kao mali karting. Za sigurno zaustavljanje brine se novi high performance kočioni sustav s novim prednjim ventiliranim diskovima od 270 mm te novim stražnjim aluminijskim bubanj- kočnicama. Pri tom je važno napomenuti i da se kapacitet standardnog tanka za gorivo od samo 34 litre može povećati ugradnjom dodatnog tanka od 21 litre, za dugotrajniji užitak u vožnji.
Dodan je i protočni sportski ispušni sistem, koji je podešen baš onako, taman. Niti previše glasan, niti previše tih, a ipak s dovoljno prijetećeg tona da ga svi ostali u prometu respektiraju. Kotači koji po želji dolaze u zlatnoj ili grafitnoj boji su, radi potpunog oldschool ugođaja ostali na 13″ i to je upravo prava mjera za ovaj Mini. S prednje strane vozila, maska od mesha dobila je rukom ispisan broj 60, da se zna što se slavi, a isti broj proteže se i kroz interijer automobila. Dostupne su dvije atraktivne boje, Old English White i Carbon grey, s plavim, crvenim ili zelenim vinil naljepnicama, također na izbor kupca. Ovaj Mini estetski svima daje do znanja da se radi o izuzetno brzom vozilu, ali istodobno zadržava onu toliko željenu retro komponentu i nastup.
U unutrašnjosti vozila dominiraju lijepa sportska školjkasta sjedala sa Sabelt pojasevima te duboki Sabelt trokraki sportski volan presvučen Alcantarom iza kojeg se naziru novi Black Smiths retro pokazivači i instrumenti. Interijerom se proteže i crveni kavez za prevrtanje, tzv. roll cage, dok na središnjem grebenu centralno mjesto zauzima veliki Pioneerov infotainment sistem s Apple i Android podrškom te četiri vrhunska zvučnika. Vozilo je opremljeno servo volanom, klima uređajem, električnim podizačima stakala te (potpuno bespotrebno) start-stop sustavom.
Sigurno ste već zapeli za ovaj Resto-mod Mini, zar ne? U tom slučaju, pripremite se i duboko udahnite. Ono što je od ovog Minija ohladilo gotovo svakoga, jeste cijena. Ona naime iznosi, ni manje ni više nego vrtoglavih gotovo 100.000 funti ili oko 120.000 eura (230.000 KM).
Vrhunski upotrijebljeni materijali, izvedba i slavljenička maloserijska proizvodnja od svega 60 primjeraka trebali bi britanskom proizvođaču opravdati navedenu cijenu, ali u tvrtki David Brown Automotive ističu da ovo i nije vozilo za svakoga. Ovo je vozilo za onu vrstu sretnika koji imaju takvu kolekciju automobila da im ovaj Mini Oselli Edition dolazi kao jedan od jeftinijih automobila u garaži, pokraj nekoliko Aston Martina i Jaguara.
Sve u svemu, više nego zgodan mali komad historije na kotačima. Historije uparene s vrhunskom tehnologijom iz sadašnjosti, zapravo. Ali nažalost, jednako tako i vrhunskom cijenom. Šteta, jer David Brown Automotive Mini Remastered Oselli Edition je zaista više nego odličan automobilčić.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.