DR Automobiles: Da li ste čuli za najmanjeg italijanskog proizvođača automobila

Radiosarajevo.ba
DR Automobiles: Da li ste čuli za najmanjeg italijanskog proizvođača automobila
Foto: DR / DR F35

Selo Macchia d'Isernia sa nešto više od hiljadu stanovnika teško je pronaći na karti Italije baš kao što je na listi automobilskih proizvođača skoro nepoznata tamošnja firma DR Automobiles. Skraćenica DR potječe od prezimena osnivača i vlasnika: Massimo Di Risio bavio se automobilskim sportom prije nego je prepoznao potencijale, ali i limitirajuće faktore kineske automobilske industrije.

Već i vrapci znaju kako su tamošnji proizvodi jeftini ali (uglavnom) ne ispunjavaju zapadnoeuropske tehničke i sigurnosne standarde, uz hronično manjkavi kvalitet. Di Risio je odlučiti preuzeti dobre i ispraviti loše osobine. Drugim riječima, preuzeti što je moguće više jeftinih kineskih komponenti, ali ih dopuniti modernom zapadnoeuropskom tehnologijom i na kraju proizvode finalizirati u Italiji.

Massimo Di Risio - undefined

Massimo Di Risio (Foto: DR Automobiles)

Sa ovom idejom prije 15-ak godina krenuo je u potragu za strateškim partnerom u najmnogoljudnijoj zemlji svijeta. Postavljene Di Risijeve zahtjeve najbolje je ispunio Chery, jedan od većih kineskih automobilskih proizvođača koji izvozi širom svijeta.

Na startu je dogovorena suradnja po kojoj je Chery isporučivao Di Risiju šasiju svog terenca Tiggo koji je, u kineskoj verziji, kopija prve generacije Toyote RAV4. Potom je u dizajnerskom odjeljenju italijanske firme Centro Stile DR, kineski terenac ne samo optički osvježen, nego i moderniziran ugradnjom tada sofisticiranog Fiatovog 1,9 litarskog Multijet turbodizelskog agregata.

Nastao je Di Risio DR5 koji je, uz povoljnu cijenu, za kratko vrijeme postigao senzacionalan uspjeh. Za dvije godine isporučeno je čak pet hiljada vozila, a DR5 je krajem prošle decenije bio peti najprodavaniji crossover na italijanskom tržištu, tik iza renomiranih modela Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Suzuki SX4 i Fiat Sedici!

DR3 - undefined

DR3 (Foto: DR Automobiles)

Uspjeh DR5 dao je Di Risiju krila da ode korak dalje. U selu Macchia d'Isernia otvorio je "skoro pravu fabriku", sa montažnom trakom za naredne "kosooke Italijane". Umjesto prvobitne prodaje automobila u hipermarketima i tržnim centrima, razvio je pravu prodajno-servisnu mrežu.

No, u jednom trenutku učinilo se da je Massimo Di Risio zagrizao prevelik zalogaj. Prodaja je pala sa rekordnih 4.936 vozila u 2010. godini na 2.942 (2011), 463 (2013), svega 30 (2015). Većina radnika u pogonu u Macchia d'Iserniji ostala je bez posla, a Di Risio je grozničavo obilazio banke tražeći kredite za spas kompanije.

Trud se isplatio: DR Automobiles je opet stao na noge, u 2018. godini prodato je 1.501 vozilo, a trend je nastavljen i prošle godine (2019) kada su italijanskim kupcima isporučena 3.793 automobila.

DR 5.0 - undefined

DR 5.0 (Foto: DR Automobiles)

Trenutno DR Automobiles u ponudi ima tri SUV modela: DR3, DR 5.0 i DR F35, sva tri dostupna s pogonom na benzin ili tečni naftni gas.

DR3 je kompaktni crossover dužine 4,17 metara koji vodi porijeklo od kineskog modela Chery Tiggo 3X. Pokreće ga 1,5 litarski atmosferski benzinac snage 106 "konja", spregnut s manuelnim 5-stepenim mjenjačem. Cijena u Italiji: Od 14.900 eura.

DR 5.0 je nešto veći, dugačak 4,36 metara, baziran na Chery Tiggu 4. Košta 18.900 eura, pokreće ga već spomenuti 1,5 litarski benzinac, doduše malo pojačan na 116 KS, opet u kombinaciji s 5-stepenim mjenjačem.

DR F35 - undefined

DR F35 (Foto: DR Automobiles)

Vrh ponude predstavlja DR F35 koji potječe od popularnog kineskog kompaktnog SUV-a Chery Tiggo 7. Bogato opremljeni SUV dužine 4,47 metara pokreće 1,5 litarski turbobenzinac (154 KS) nastao po licenci Mitsubishija. Kupci mogu birati između 6-stepenog manuelnog i DCT mjenjača s dvostrukim kvačilom. Cijena: 23.900 eura!

Iz naše perspektive cijene se mogu učiniti visokim obzirom na kineski DNK vozila malog italijanskog proizvođača. No, ekskluzivnost ima svoju cijenu: Koliko se kod to nekome učinilo komičnim, modeli DR Automobilesa su rijetka pojava na cesti, otički djeluju ugodno nakon italijanskog redizajna, nude bogatu opremu…

Da posao dobro ide najbolji dokaz je to što Massimo Di Risio godinama opstaje na surovom tržištu u konkurenciji velikih proizvođača.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije