Znate li za šta služe tačkice na šoferšajbi automobila?
Svaki dan uskačete u automobil za svakodnevnu vožnju. Stavite pojas, upalite motor, provjerite retrovizore i pogledate kroz vjetrobran.
Ovo ste radili stotine puta ranije, ali danas je drugačije. Ovog puta uočite sitne crne tačke na vrhu vaše šoferšajbe. Šta su to crne tačke, pitate se? Ne brinite – tu su zbog vaše sigurnosti. Evo šta treba da znate.
Šta su male crne tačke?
"Male crne tačkice na vašem vjetrobranu, uključujući crnu traku oko njegovog perimetra, nazivaju se friti", rekao je Richard Reina, automobilski entuzijasta i direktor obuke za proizvode za CarID.com, stranicu koja prodaje autodijelove nakon prodaje.
Radnički se oglasio nakon divljačkog napada Lalatovića: 'Feđa Dudić je gospodin, ponosni smo'
Prema Reini, vjetrobransko staklo u modernim automobilima je pričvršćeno za okvir pomoću jakog i dugotrajnog uretanskog ljepila.
"To čini vjetrobransko staklo strukturnom komponentom karoserije vozila", objasnio je Reina. „Frit je crno obojeni emajl koji je pečen na površini stakla i pruža sigurnu tačku kontakta između stakla, uretanskog ljepila i okvira vjetrobranskog stakla.“
Ove frite su tu i u estetske svrhe, postavljene i pečene u polutonskom uzorku, sa manjim tačkama prema van, što omogućava suptilan prijelaz na ostatak stakla.
I dok mogu izgledati samo kao lijepa šara, Craig Campbell, stručnjak za popravke automobila i osnivač i izvršni direktor Auto Parts Guidelinea, rekao je:
"Oni služe važnoj svrsi i nemaju o čemu se brinuti. Oni su tu da drže staklo na mjestu i spriječite ga da se kreće dok je automobil u pokretu. Bez ovih tačaka, staklo bi se moglo olabaviti i na kraju ispasti iz okvira."
Jeste li znali za šta služi ovaj dodatak? Mogao bi vam spasiti život na cesti
Trebate li biti zabrinuti ako su se crne tačke istrošile?
Prema Campbellu, ako primijetite da crne tačke počinju da se troše, važno je da ih zamijenite što je prije moguće.
"To je zato što je ljepilo ono što drži staklo na mjestu", rekao je Campbell.
"Bez toga, staklo bi se moglo olabaviti i ispasti iz okvira. Iako je malo vjerovatno da će se to dogoditi, to je ipak nešto čega biste trebali biti svjesni. Ako niste sigurni kako zamijeniti tačke, uvijek možete uzeti svoj auto profesionalcu za pomoć."
Reina je ponovio Campbellove riječi, ističući da ovo nije DIY projekat ako ne znaš šta radiš.
"Crne mrlje na vjetrobranu su važna karakteristika i ne biste trebali pokušavati da ih popravite ili modifikujete", rekao je Reina.
"Frit drži vaše vjetrobransko staklo vezano za vaše vozilo, a bez njega vaše vjetrobransko staklo ne bi pravilno prijanjalo za vaš automobil."
Ovo su pravila koja iskusni vozači primjenjuju u vožnji
Kada je vrijeme za zamjenu vjetrobranskog stakla?
Ako su se crne tačke istrošile, možda nećete morati mijenjati cijelo vjetrobransko staklo. Međutim, postoji nekoliko znakova koji ukazuju da je vrijeme za novi komad stakla.
"Vrijeme je da zamijenite svoje vjetrobransko staklo ako postoji pukotina na staklu. Ako vam pukotina blokira pogled, pokriva više od polovine vašeg vjetrobrana ili se proteže do vanjske ivice, treba ga zamijeniti ili popraviti što je prije moguće, “ rekla je Reina. "Ako se ne obrati pažnja, pukotine će se vjerovatno širiti i rasti."
Prema Reini, drugi znakovi koji pokazuju da je vrijeme za zamjenu vjetrobrana uključuju udubljenje, koje se ponekad naziva i pjeskarenje, koje je uzrokovano kontinuiranim izlaganjem prašini, prljavštini i pijesku, koji ostavljaju male tragove na staklu i bijelu izmaglicu na rubovima (kao posljedica grada i snijega).
Niste sigurni da li je vrijeme? U redu je. Campbell je dodao: "Ako niste sigurni da li je potrebno zamijeniti vaše vjetrobransko staklo, uvijek se možete obratiti profesionalcu", piše Yahoo.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.