Djelujte na vrijeme / Zašto je važno ne zapostaviti rezervnu gumu?

29. 03. 2020. u 12:32:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 4

Na rezervnu gumu često zaboravljamo, a kada nam zatreba, obično je riječ o hitnoj i nepredviđenoj situaciji.

Nikada se ne zna kada ćete biti primorani upotrijebiti rezervnu gumu na vašem automobilu. Budući da kod većine vozila najčešće stoji skrivena u prtljažniku, njeno stanje je vozaču uglavnom nepoznato. Čak i u situaciji kada je rezervna guma montirana s vanjske strane prtljažnika, navodi portal Index.

Svaki pneumatik na vozilu vremenom gubi pritisak uslijed toga što zrak prodire kroz sloj gume (isto vrijedi i kod guma punjenih dušikom), uzrokujući da pritisak u njemu pada. Ako je rezervna guma godinama stajala zapostavljena u prtljažniku, najvjerojatniji scenarij je da se u dobroj mjeri ispumpala, te da stoga ne može podnijeti teret koji joj vožnja u hitnoj situaciji nameće.

Pritisak u rezervnoj gumi

Za razliku od četiri regularne gume, rezervna guma bi uobičajeno trebala biti napumpana pod većim pritiskom koji iznosi i do četiri bara, dok bi niži pritisak mogao dovesti do oštećenja kotača. Čak i propisno napumpana rezervna guma privremeno je rješenje za udaljenosti koje nisu duže od 150 kilometara, pri brzinama koje ne prelaze 80 kilometara na sat.

Prilikom sezonske zamjene pneumatika, odnosno provjere njihove izbalansiranosti, bilo bi poželjno zatražiti od vulkanizera da provjeri i pritisak u rezervnoj gumi, barem dvaput godišnje.

Posebna briga za rezervne gume koje su montirane izvana

Kod SUV vozila i kod kamiona, gdje je rezervna guma montirana izvana, dugotrajna izloženost blatu, soli, vodi i snijegu može uzrokovati koroziju ili čak otežati uklanjanje gume s vanjskog držača, piše portal Cars. Stoga bi provjera s vremena na vrijeme, čišćenje i podmazivanje bilo poželjna praksa kako bi vađenje rezervne gume bilo što lakše.

Također, ako spadate u osobu koja u prtljažniku sa sobom vozi i neke nepotrebne stvari, imajte na umu da, ne samo što ćete prtljažnik morati isprazniti kako biste stigli do rezervne gume i dizalice koje se nalaze ispod prostora za odlaganje stvari, već ćete uz to morati i osloboditi dodatni prostor da u prtljažnik smjestite ispumpanu gumu koju ste zamijenili, a koja po dimenzijama premašuje rezervnu.

Ako nemate rezervnu gumu, evo šta provjeriti umjesto nje

Ako u vašem vozilu postoji oprema za popravak gume umjesto rezervne gume, možete se suočiti s drugom vrstom problema. Prvenstveno, smjesa za popravak gume vjerojatno neće biti u stanju začepiti svaki otvor ovisno o njegovom položaju i razini oštećenja. Dodatno, ova smjesa ima rok trajanja, ne duži od četiri godine od datuma proizvodnje, pa postoji opasnost da neće djelovati.

Iako rezervna guma gotovo nikada nije predmet provjere pri redovnom servisu automobila, ipak njeno preventivno održavanje isplatit će se u situaciji kada vam zatreba i najvjerojatnije vas spasiti drugih neželjenih troškova i popravaka, prenosi portal Index.

Tagovi: automobili guma

NEMA KOMENTARA