Tesla predstavila svoj prvi kamion na baterije, teretno vozilo komentirao i Elon Musk
Kompanija Tesla, koja se bavi proizvodnjom električnih vozila, jučer je predstavila svoj prvi kamion na baterije Semi (kamion poluprikolica), otprilike tri godine kasnije nego što je prvobitno najavljeno.
Poduzetnik Elon Musk prezentirao je jučer Semi na događaju u Nevadi.
"Izgleda kao da je došao iz budućnosti", rekao je Musk, a prenosi DW.
Slavni Stojadin: Šta mislite koliko bi Zastava 101 danas koštala?
Tesla povlači više od 67.000 vozila u Kini
Musk, koji se pojavio na pozornici na događaju u Teslinoj tvornici u Nevadi, rekao je da će kamion za duge relacije na baterijski pogon smanjiti emisije štetnih plinova na autocesti i nadmašiti postojeće dizelske modele u pogledu snage i sigurnosti.
"Ako ste vozač kamiona i želite najopakiji kamion na cesti, to je to", rekao je Musk, ističući da je prošlo pet godina otkako je Tesla najavio da razvija potpuno električni kamion.
Musk je prvi put predstavio prototip Semija 2017. i kazao da će izaći na tržište 2019. Izgleda da je došlo do odgode zbog problema s ograničenjima baterije. Musk je kazao da Semi može proći oko 800 kilometara ako vuče teret od 37.000 kilograma. Ograničenje njegove težine dopušta prijevoz preko 14.969 kilograma tereta. Dodao je da ovaj kamion ima tri puta veću snagu od onoga na dizelski pogon.
Ipak, stručnjaci u industriji i dalje su skeptični u pogledu toga mogu li električni kamioni na baterije ekonomično podnijeti napor vuče teških tereta stotinama kilometara. Proizvođači Semija s pogonom na vodik doveli su u pitanje isplativosti Semija na baterije.
Tvrde da će za prijevoznike na dugim relacijama punjenje ovih ogromnih baterija trajati jako dugo i da je bolje koristiti kamione na vodik. Za sada nije poznato koliko će Semi koštati. Obično električni kamioni koštaju oko 70 posto više od onih na dizel. Međutim, oni su dugoročno puno ekonomičniji, kada se gleda ušteda na gorivu i cijeni održavanja.
Kamioni u kategoriji Semi predstavljaju samo jedan posto prodaje vozila u SAD-u, ali 20 posto ukupnih emisija vozila, navodi Tesla. Tesla je rekao da će druga, buduća vozila koristiti tehnologiju pogonskog sklopa razvijenu za Semi, ali nije dao pojedinosti.
Semi koristi tri elektromotora razvijena za Teslinu verziju modela S, od kojih je samo jedan uključen pri brzini autoceste, a dva u rezervi kada kamion treba ubrzati, značajka koja kamion čini energetski učinkovitijim, rekao je Musk .
"Ova stvar ima ludu snagu u odnosu na dizelski kamion. U osnovi je to kao da se slon kreće poput geparda", rekao je Musk.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.