Planiraju se uvesti semafori sa četvrtom bojom: Evo čemu bi služili

0
Radiosarajevo.ba
Planiraju se uvesti semafori sa četvrtom bojom: Evo čemu bi služili
Foto: Pexels / Ilustracija / Semafor

Čini se da pomakom prema inteligentnim rješenjima vođenim umjetnom inteligencijom u saobraćaju započinje i nova era saobraćajne signalizacije.

Stručnjaci sa univerziteta iz Sjeverne Karoline su tako predstavili inovativan sistem saobraćajne svjetlosne signalizacije koji koristi umjetnu inteligenciju kako bi optimizirao protok vozila na raskrsnicama u gradovima. Ovaj napredni signalni sistem semafora ne samo da bi smanjio zastoje u gradskom saobraćaju nego bi i vozačima omogućio značajne uštede u novcu i vremenu.

Ideja je da se četvrto svjetlo, nazvano "bijelo svjetlo", integriše u signalizaciju, posebno za regulaciju saobraćaja autonomnih vozila. Ovo svjetlo bi bilo sinhronizirano s kompjuterskim sistemima samovozećih automobila, pružajući im jasne smjernice na raskrsnicama.

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Prema istraživačima, "bijelo svjetlo" ne samo da će unaprijediti protok saobraćaja već i smanjiti potrošnju energije (goriva) vozila, osobito u situacijama gdje autonomna vozila dominiraju prometom. Testiranja su pokazala da veći broj autonomnih vozila na cesti značajno smanjuje gužve i troškove goriva.

Novi sistem također uključuje komunikaciju između autonomnih vozila i srednjeg kompjuterskog sistema putem pametnih semafora. Ovo bi omogućilo koordinaciju saobraćaja na najefikasniji način, čime bi se poboljšala ukupna fluidnost cestovnog prometa.

Tasteri koji ne rade nalaze se diljem svijeta: Koja im je svrha i zašto ne funkcionišu?

Tasteri koji ne rade nalaze se diljem svijeta: Koja im je svrha i zašto ne funkcionišu?

Osim toga, sistem je fleksibilan. Kada je veći broj vozača ljudi na cesti, signalizacija bi se vratila na konvencionalni sistem crvenih, žutih i zelenih svjetala, čime se osigurava kontinuirana sigurnost i usklađenost s različitim voznim stilovima.

"Četvrto svjetlo bi se koristilo za regulaciju saobraćaja za samovozeća autonomna vozila i sinhronizirat će se s njihovim kompjuterskim sistemima", rekao je voditelj istraživanja Ali Hajbabaie.

Korisno ili zbunjujuće? Pogledajte 'najluđi' biciklistički semafor postavljen u Barceloni

Korisno ili zbunjujuće? Pogledajte 'najluđi' biciklistički semafor postavljen u Barceloni

Hajbabaie i njegov tim testirali su koncept "bijelog svjetla" na složenim simulatorima mikrosaobraćaja, koji su bili podešeni da predviđaju različite situacije koje bi se mogle pojaviti na cesti i kako će samovozeći automobili na njih reagovati.

Iako implementacija ovog naprednog sistema može biti izazovna, istraživači već planiraju pilot-projekte kako bi testirali njegovu funkcionalnost u stvarnim uslovima. Ovi napori predstavljaju korak prema budućnosti cestovnog prometa koja je pametnija, efikasnija i ekološki prihvatljivija, piše The Sun.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije